نشان های «مانا» و «مانی» به کدام هنرمندان اهدا شد؟

هنر | هنرمندان

نشان های «مانا» و «مانی» به کدام هنرمندان اهدا شد؟

مراسم افتتاحیه «مانا و مانی» امروز جمعه 19 آذرماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه بازیگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام دکتر، امیر راد، مدیرعامل انجمن عکاسان کشور در این مراسم درباره اعطای دو جایزه برتر گفت: سال ها به بهبود مکان تیم کمک کرد. مانا همچنین یک هدیه عالی برای دادن به عکاسی است که در هنرهای تجسمی فعال بوده است.»

وی سپس از محمد فیروزهی یکی از اعضای کمیته اجرایی انجمن بازیگران دعوت کرد تا بزرگ شود تا صحبت کند.

فیروزه این حادثه را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: «این اتفاق با وجود مشکلات رخ داد. به‌عنوان عضوی از کمیته، با وجود مشکلات موافق برگزاری آن هستم، اما نگران پیشرفت آن هستم».
او با بیان اینکه آنها هنوز نتوانسته اند آنطور که باید تیم را ارتقا دهند، گفت: جشن گرفتن چنین جشن هایی باعث خوشحالی است. ما به این جشن ها می آییم تا از کسانی که شایسته آن هستند تشکر کنیم و به خاطر کارهایی که انجام داده اند از آنها تقدیر کنیم.

در ادامه این مراسم اولین جایزه مانی که نماد افتخار انجمن هنرمندان ایران است با اکثریت آرا به جمشید حقیقت شناس تعلق گرفت.

جمشید حقیقت شناس در سال 1341 در تهران به دنیا آمد. وی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. این هنرمند آثار خود را در نمایشگاه های متعددی در ایران و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.

یکی از اعضای خانه هنر، یکی از هنرمندان 30+، یکی از کارکنان انجمن نقاشان نقاش ایران و سرپرست این گروه و یک مدرس دانشگاه آزاد معماری تبریز را می‌توان در آثار هنری این مجموعه یافت. هنرمند

حقیقت شناس برای اجرای برجسته بخش بحث اولین نمایشگاه جهانی طراحی معاصر / تهران 1378، جایزه افتخاری یازدهمین دوسالانه بنگلادش، داکار / 1382 جایزه دریافت کرده است.

شهناز زهتاب (متولد ۱۳۳۸، تهران، ایران) نیز برنده دومین جایزه مانی شد.

شهناز زهتاب هنرمند تجسمی، عکاس و طراح است. او همچنین مدرس دانشگاه و عضو انجمن عکاسی ایران است. زهتاب در این تیم 30 نفره حضور دارد. این هنرمند مقالات و همکاری هایی با موزه هنر معاصر در زمینه روزنامه نگاری، مخالفت و افسانه منتشر کرده است. اولین بار در سال 1992 در گالری سهراب ظاهر شد. زهتاب شاگرد آیدین آغداشلو است و بیشتر روی تکنیک تمرکز دارد. یکی از مهمترین عناصر آثار او استفاده از نقوش سنتی و هندسی است و بر افسانه ها و نمادها نیز تاکید دارد.

و سومین جایزه مانی در این مراسم به حمید توکلی اهدا شد.

فرشید ملکی طی مراسمی که روز جمعه ۱۹ آذرماه برگزار شد، جایزه مانا انجمن هنرمندان ایران را دریافت کرد که این جایزه به این هنرمند نامدار عرصه هنرهای تجسمی اهدا شد.

فرشید ملکی نقاش و از هنرمندان نسل دوم ایران مدرن است. وی به مدت 24 سال به عنوان استادیار در دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد و دانشگاه الزهرا تحصیل کرد. مالکی در طول زندگی حرفه‌ای خود سبک‌های مختلفی را تجربه کرد و از کارهای آنالوگ شروع کرد و به سمت بیان و توجه حرکت کرد. او زمان کار خود را به دو دوره مختلف تقسیم کرد، بار اول تالار کندریز که از توتم ها و بافت های آفریقایی استفاده می کرد و بار دوم که تا امروز ادامه دارد، کار مدلینگ اوست. او تظاهرات زیادی در داخل و خارج از کشور ترتیب داده است. اولین کتاب این هنرمند توسط بنیاد لاجوردی و گالری امکان منتشر شده است.

این جایزه که در مراسم حضور نداشت به دخترش اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید