رسانه عمومی

قهوه‌ی پروتئینی چیست، چه فوایدی دارد و چگونه درست می‌شود؟


شاید شنیده باشید که می گویند بهترین راه برای کنترل اشتها و متعادل سازی قند خون ، خوردن یک صبحانه غنی از پروتئین است. اگر مانند اکثر بزرگسالان هستید ، احتمالاً می خواهید یک یا دو فنجان قهوه برای انرژی بیشتر بنوشید. حال س questionال این است که آیا می توان این دو گزینه را با هم ترکیب کرد و آیا واقعاً چیزی به نام پروتئین قهوه وجود دارد؟

واقعا آیا می توانیم پودر پروتئین را به قهوه خود اضافه کنیم؟ بله ، این امکان پذیر است. در واقع ، قهوه پروتئینی مزایای مشابهی با قهوه کتو دارد که برای کاهش اشتها و چربی سوزی استفاده می شود. قهوه کتو یک قهوه معمولی است که چربی اضافه کرده است و گفته می شود فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در این مقاله ، مزایا و مضرات مصرف قهوه پروتئینی یا حتی پودر پروتئین با طعم قهوه و همچنین نحوه تهیه آن را بررسی می کنیم. با ما بمان

قهوه پروتئینی چیست؟

قهوه پروتئینی چیست؟

همانطور که از نامش مشخص است ، “قهوه پروتئینی” یا “قهوه پروتئینی” قهوه ای است که به آن پودر پروتئین اضافه شده است یا پودر پروتئینی که حاوی کافئین و طعم قهوه است. اگرچه بستگی به سلیقه شخصی شما دارد ، اما اکثر مردم ممکن است این قهوه را به عنوان یک نوشیدنی سرد با پودر پروتئین اضافه مصرف کنند. از آنجایی که اکثر پودرهای پروتئینی در نوشیدنی های سرد بهتر حل می شوند ، ممکن است در نوشیدنی های گرم به خوبی حل نشوند و تبدیل به گرانول شوند.

پروتئین یک درشت مغذی است که به افزایش قدرت ماهیچه ها و افزایش رشد ماهیچه ها کمک می کند. بدن همچنین به آن احتیاج دارد تا پس از ورزش بهبود یابد. به همین دلیل پودرهای پروتئینی در بین ورزشکاران و بدنسازان بسیار محبوب هستند. علاوه بر این ، کسانی که مایل به افزایش وزن یا حفظ توده عضلانی هستند از این پودرها و مکمل ها سود می برند.

قهوه به تنهایی حاوی پروتئین نیست و نیازهای شما را برآورده نمی کند ، کالری بالایی ندارد. در هر فنجان قهوه تنها پنج کالری انرژی وجود دارد و دیگر هیچ پروتئین ، چربی یا کربوهیدرات وجود ندارد.

بسیاری از مردم برای رفع گرسنگی به قهوه پروتئینی روی می آورند و آن را صبح یا قبل از تمرین مصرف می کنند. اگرچه ممکن است کافئین بعد از تمرین مفید نباشد ، اما پودر پروتئین بعد از تمرین می تواند به بهبود تن ماهیچه ها و متابولیسم سالم کمک کند.

برخی از افراد در طول روز برای کاهش اشتها از نوشیدنی های کافئین دار استفاده می کنند ، اما این معایبی نیز دارد. به عنوان مثال ، کافئین زیاد می تواند شما را عصبی و مضطرب کند.

مزایای افزودن پودر پروتئین به قهوه

فواید قهوه پروتئینی

قهوه به تنهایی و به ویژه قهوه ارگانیک با کیفیت بالا دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی است ، از جمله کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها ، افزایش سطح انرژی ، افزایش انگیزه و بهبود عملکرد و حافظه. این به این دلیل است که قهوه سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است که علاوه بر مزایایی که ذکر کردیم ، می تواند به سوختن سوخت و جلوگیری از پیری زودرس نیز کمک کند. بر اساس تحقیقات ، مصرف سه یا چهار فنجان قهوه در روز برای دستیابی به این مزایا کافی است و مضر نیست.

حال باید دید چرا افزودن پروتئین به این قهوه می تواند مفید باشد؟ خوردن پروتئین نیز فواید زیادی دارد و می تواند عملکرد فیزیکی را افزایش داده و سطوح بالای انرژی را حفظ کند و همچنین ترکیب بدن (نسبت ماهیچه به چربی و استخوان) را بهبود بخشد.

با افزودن کافئین به پودر پروتئین یا افزودن پروتئین به نوشیدنی قهوه خود ، احتمالاً متوجه تفاوت خواهید شد و متوجه خواهید شد که عضله سازی آسان تر است و در طول تمرین قدرت و انگیزه بیشتری دارید.

مخلوط کردن پودر پروتئین و قهوه می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

  • علاوه بر انجام تمرینات قدرتی که متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، می توانند به ساخت توده عضلانی نیز کمک کنند.
  • از از دست دادن و تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می کند.
  • عملکرد ورزشی را تقویت می کند و از خستگی و درد عضلات جلوگیری می کند.
  • تمرکز ذهنی را افزایش می دهد ، حافظه را تقویت می کند و به بهبود سایر عملکردهای شناختی کمک می کند.
  • گرسنگی و اشتها را کاهش می دهد. بنابراین ، کالری دریافتی کاهش می یابد و این منجر به کاهش وزن می شود.
  • حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در برابر بیماری های سیستم عصبی مانند زوال عقل ، آلزایمر و پارکینسون محافظت می کند.
  • باعث افزایش ترشح و تولید هورمون های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین می شود که دارای خواص ضد افسردگی هستند.
  • به دلیل وجود اسیدهای آمینه و کافئین ، باعث تحویل مواد مغذی و اکسیژن به ماهیچه ها می شود و به بهبود آنها در حین و بعد از ورزش کمک می کند.
  • این به عملکرد مناسب دستگاه گوارش و سیستم ایمنی کمک می کند.
  • با کاهش فشار خون ، بهبود گردش خون ، کاهش التهاب ، تنظیم حساسیت به انسولین و کاهش سطح کلسترول ، سلامت قلب و متابولیسم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  • به لطف قهوه ، مصرف ویتامین B1 ، B2 ، B3 ، پتاسیم و منگنز افزایش می یابد.

خطرات و عوارض جانبی

خطرات و عوارض قهوه پروتئینی

آیا فقط با خوردن ترکیبی از پروتئین و قهوه می توان وزن کم کرد؟ آیا این خطرناک نیست؟

اگرچه ممکن است بتوانید با رعایت رژیم کم کالری وزن خود را کاهش دهید ، اما هدف اصلی شما باید خوردن یک رژیم متعادل باشد که سلامت شما را حفظ کرده و در کل احساس خوبی به شما دست دهد. البته این رژیم می تواند حاوی پودر قهوه و پروتئین نیز باشد ، اما اگر تمام روز را صرف خوردن فقط قهوه و پروتئین کنید ، قطعاً با مشکل روبرو خواهید شد. زیرا بدن شما نیز به سایر مواد مغذی ضروری نیاز دارد.

اگر کاهش وزن یکی از اهداف اصلی شما است ، بهتر است از رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی کنید و قهوه پروتئینی را با خود ببرید. با خوردن غذاهای کم کربوهیدرات بدن خود را مجبور می کنید که به جای گلوکز چربی بسوزاند و انرژی بدن را تامین کند.

مصرف پروتئین وقتی مصرف کربوهیدرات خود را کاهش می دهید ، این راهی هوشمندانه برای سیر نگه داشتن بدن و حفظ توده عضلانی است ، در حالی که چربی را می سوزانید و وزن اضافی خود را از دست می دهید.

به یاد داشته باشید که بدن برخی افراد نسبت به قهوه یا کافئین واکنش ضعیفی نشان می دهد ، بنابراین مطمئن شوید که نوشیدن را به آرامی شروع کرده و واکنش بدن خود را مشاهده کنید. علاوه بر این ، اگر قبلاً سابقه اضطراب ، وحشت ، بی خوابی ، رفلاکس اسید ، معده حساس یا بیماری قلبی دارید ، حتماً به میزان مصرف کافئین خود توجه کنید. زیرا مصرف زیاد قهوه و کافئین می تواند این مشکلات و بیماری ها را تشدید کند.

طرز تهیه قهوه پروتئینی

برای تهیه قهوه پروتئینی در خانه ، از پودرهای پروتئینی حاوی قهوه و کافئین استفاده کنید و آنها را با آب یا شیر مخلوط کنید ، یا می توانید خودتان آن را تهیه کرده و پودر پروتئین به آن اضافه کنید.

انواع پودرهای پروتئینی را می توانید در داروخانه ها و مکمل های بدنسازی پیدا کنید که معروف ترین آنها “هو” ، “کازئین” و “سویا” است. این پروتئین ها عموماً از شیر ، سفیده تخم مرغ ، گوشت ، برنج ، نخود فرنگی ، گندم سیاه ، شاهدانه یا سویا تشکیل شده اند و هریک دارای خواص متفاوتی هستند.

به طور کلی ، مصرف این پودرها بستگی به این دارد که شما گوشت خوار هستید یا گیاه خوار. اما تا آنجا که ممکن است ، باید سعی کنید پروتئین های با کیفیت بالا خریداری کنید و مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده آنها اصلاح ژنتیکی نشده است. همچنین به قند موجود در آنها توجه کنید و مکمل با کمترین مقدار قند بخرید.

چند نکته برای تهیه و مصرف قهوه پروتئینی

  • اکثر مردم با مخلوط کردن پودر پروتئین با نوشیدنی های گرم یا سرد بهترین نتایج را به دست می آورند. بستگی به سلیقه شما دارد. اما به یاد داشته باشید که مایعات داغ باعث ایجاد کف در پودر می شوند.
  • برخی از پودرهای پروتئینی در قهوه داغ به خوبی حل نمی شوند و بافت ناخوشایندی به خود می گیرند. بنابراین ، آنها را با قهوه سرد مخلوط کنید یا انواع مختلف مکمل ها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای ذوب قهوه داغ بهتر است.
  • اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید ، از افزودن بیش از حد شکر ، خامه یا شیر خودداری کنید. همچنین ، در خرید پودر پروتئین که قند و شکر کمی دارد ، احتیاط کنید.
  • بهتر است قهوه پروتئینی حدود نیم ساعت تا یک ساعت قبل از تمرین و یک ساعت بعد از تمرین مصرف شود.

نتایجی که اظهار شده

قهوه پروتئینی یا قهوه پروتئینی از ترکیب قهوه با پودر پروتئین تهیه می شود و همچنین می توانید به جای آن از مکمل های پروتئینی حاوی قهوه یا کافئین استفاده کنید. بسیاری از مردم برای کنترل گرسنگی خود به سراغ این نوشیدنی می روند و آن را صبح یا قبل از ورزش مصرف می کنند. این می تواند به بهبود ماهیچه ها و متابولیسم سالم بدن بعد از ورزش کمک کند.

به طور کلی ، قهوه پروتئینی فواید زیادی دارد ، از جمله ایجاد توده عضلانی ، جلوگیری از از دست دادن ماهیچه ها ، جلوگیری از خستگی و درد ماهیچه ها ، کاهش اشتها و گرسنگی ، محافظت در برابر بیماری هایی مانند زوال عقل ، آلزایمر و پارکینسون ، همانطور که در مبارزه با افسردگی نشان داده شده و سلامت را افزایش می دهد. به برای دستگاه گوارش ، سیستم ایمنی و قلب.

به راحتی می توانید این نوشیدنی را در خانه تهیه کرده و از فواید آن لذت ببرید. با این حال ، از استفاده از پودرهای قهوه و پروتئین با کیفیت بالا آگاه باشید و از واکنش بدن خود در برابر این غذا آگاه باشید. زیرا ممکن است برخی افراد با قهوه و مکمل های بدنسازی سازگار نباشند و مشکلاتی داشته باشند. همچنین اگر سابقه اضطراب ، وحشت ، بی خوابی ، رفلاکس اسید ، معده حساس یا بیماری قلبی دارید ، قبل از نوشیدن قهوه به پزشک مراجعه کرده و نظر او را جویا شوید.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است. قبل از استفاده از توصیه های این مقاله ، حتماً با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر Digicala Mag. سلب مسئولیت در حال خواندن است

منبع: دکتر تبر

دیدگاهتان را بنویسید