رسانه عمومی

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

سلام دکتر / خراسان رضوی رهبر قرآن و گروه عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های سیستم آموزشی برای نگارش قرآن گفت: آموزش. مطابق قرآن ». این واقعیت که دانش آموزان در طول 12 سال آموزش فقط 720 ساعت قرآن می خوانند ، اما هنوز بیش از 60 درصد دانش آموزان خواندن و تلاوت قرآن را نمی دانند ، به ضعف های برنامه درسی ما اشاره می کند. -برنامه ریزی قرآن

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در اختتامیه جشنواره قرآنی وحی که امروز 22 مهرماه در هتل مدینه رضا مشهد برگزار شد ، به سخنرانی امام حسن عسکری (ع) درباره برنامه آموزشی اشاره کرد: امام حسن عسکری (ع) )) (ع) می گوید: “کار یعنی نوشتن احمقانه و رهایی از اعتیاد به سختی می تواند آن را شبیه یک معجزه کند.” در واقع ، این اطلاعات به این معنا نیست که یک فرد نادان به سمت خشونت یا فساد می رود.

وی با بیان اینکه اگر فردی از نظر اخلاقی راست قامت شود و ملکه رفتار خود شود ، نمی تواند تسلیم شود ، افزود: در زندگی آنها ایجاد می شود ، اما متأسفانه ما در تربیت فرزندانمان چنین کاری را انجام نمی دهیم. این موارد نه تنها نباید ماوراءالطبیعه باشند ، بلکه دین ، ​​دیدگاه الهی و توحید باید در اعماق رفتار آنها حاکم باشد.

رهبر قرآن و گروه عترت مجلس شورای اسلامی گفت: زندگی انسان نتیجه ای است که اکنون متوجه آن هستیم. “ما انجام می دهیم. هر چه بیشتر از آموزه های خدا ، قرآن و اهل بیت (ع) فاصله بگیریم ، مشکلات بیشتری بر جامعه تأثیر می گذارد و به مردم آسیب می رساند. تنها راه بشر برای برون رفت از درگیری های آینده ، قرآن و اهل بیت (ع) است.

پژمانفر با بیان اینکه ارتباط با قرآن ، قرائت و تجوید پنجره ای است که از طریق آن می توان به حوزه معرفت خدا وارد و وارد آن شد ، توجه داشته باشید: این یکی از نیازهایی است که باید برطرف شود. ما چاره ای جز زندگی در راه شناخت خدا نداریم. آرامش را می توان در زندگی کسانی یافت که امروزه توانسته اند دانش الهی را در خانواده ها ، جوامع و جوامع خود ارائه دهند.

باید از سواحل قرآن عبور کرده و به اعماق اقیانوس معرفت خدا برسید

وی ضمن قدردانی از کار قرآن در آهنگ وحی ، ادامه داد: به مجموعه هایی که برنامه های قرآنی را با کودکان و جوانان به ارمغان می آورند ، تبریک می گویم. کودکان و نوجوانان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که در زمینه مطالعه و تلاوت قرآن نباید تنها گذاشته شوند ، زیرا پایبندی به این امور مانند ایستادن در ساحل است. به این ترتیب ، شما باید به عنوان یک فرد قوی و باهوش به اعماق دریا بروید تا جواهرات و گوهرها را به دست آورید.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد که اگر در ساحل قرآن نمانید و اگر می خواهید به عمق قرآن برسید ، چاره ای جز عبور از ساحل ندارید: اگر امروز شما می تواند هماهنگی با قرآن را در جوانان ایجاد کند اگر در زندگی خود باشند ، آینده آنها یکسان خواهد بود. به گفته امام حسن عسکری (ع) ، اگر روح و رفتار فردی در دوران کودکی این گونه باشد ، نمی تواند آن را در آینده ترک کند. وقتی فردی صبح با خواندن قرآن از خواب بیدار می شود ، قرآن او را در جایگاه قدرت خود نگه می دارد و تا پایان عمر در همان مسیر حرکت می کند.

نبوت مسائل قرآنی در قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی

پژمان فر با اشاره به پیش بینی مسائل مربوط به سنت قرآنی در قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی ، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه به مجلس شورای اسلامی می آید زیرا با فشار دادن ال -آلین قرآن را منتشر می کند ، اجازه دهید قرآن بیشتری ارائه دهیم تا بتوانیم از دستور مقام معظم رهبری در خصوص تلاوت قرآن کریم پیروی کنیم “ما باید ده میلیون قاری قرآن داشته باشیم”. راه دستیابی به این هدف ، کمک و کمک به گروه های قرآنی و برنامه ریزی است. بنابراین ، تلاوت قرآن نه تنها مجموعه ای از 30 جزء است ، و حتی کمتر می توان برنامه ریزی کرد ، بلکه ما باید در جهت قرائت قرآن به سمتی برویم که تمام خانواده به آن بپردازند.

رئیس قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه آموزش. این برنامه ها همچنین برای مراکز آموزش و همکاری ، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است. اگر کسی در این کشور می تواند فارسی بخواند و بنویسد ، باید بتواند قرآن نیز بخواند. او نمی فهمد که در کشوری با نظام اسلامی نمی توان تلاوت قرآن را درک کرد.

پژمان فر ادامه می دهد: امسال در یازدهمین مجلس شورای اسلامی مسائل قرآن جدی گرفته شده و در قانون برنامه هفتم برای مسائل قرآن تدابیری اندیشیده شده است. امیدواریم با این اقدامات بتوانیم منشأ برخی تغییرات باشیم. یکی از کنفرانس های جلسات ما در هفته های آینده ، ایجاد کمیته توسعه خدمات اجتماعی است که یک وظیفه قانونی است.

در مراسم اختتامیه این مراسم ، محمد امین کهن ، محمدباقر محسنی و امیرعلی عطایی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم جشنواره ملی موسیقی در رشته های اذان ، تقلید و قرائت تطبیقی ​​معرفی شدند. علی اصغر علیپور و پوریا بلوخی نیز در رشته های مربوطه مقام های عالی را کسب کردند.

در بیانیه قرائت مقایسه ای هیئت داوران آمده است:

از خداوند متعال سپاسگزاریم که علی رغم محدودیت های فراوان ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا ، موفقیت دومین جشن قرآنی آواز وحی را در کنار حرم و تمام نور امام رضا (ع) و در چشم جهان -فراهم کرد. سرشار از عشق ، محبت و برکت ، از جمله جستجوی جوانان قرآن را نگه داریم.

اعضای هیئت منصفه این مسابقه از جمله محققان و داوران قرآنی هستند که در زمینه های اذان ، تقلید خوانی و قرائت تطبیقی ​​با توجه به فرم های استاندارد و استاندارد مسابقات Al -Kurani of Gift and Charitable Group محاسبه و داوری می کنند. شرکت کنندگان و عنوان تجربیات موفق و الگوی مناسب استفاده شده توسط برگزارکنندگان مسابقات القرآن.

فکر می کنیم ذکر این نکته ضروری است که دلیل اصلی برگزاری این مسابقات تنها رقابت فنی یا حرفه ای بین قاریان جوان نیست و به گفته مقام معظم رهبری ، لزوم تداوم قرآن و فعالیت های فرهنگی توسط برگزارکنندگان برنامه ریزی شده است. مسابقات قرآنی به

در بیانیه فراخوان هیئت داوران نیز آمده است:

اکنون از شورای اجرایی و وزرای قرآنی به خاطر حفظ مناسب دومین مسابقه قرآنی نمایش موسیقی که در هتل مدینه الرضا برگزار شد قدردانی می کنیم. دوره مسابقات که با حضور پرشور خوانندگان ، مueذن و خوانندگان نمایش زیر 18 سال برگزار شد ، در سه بخش جداگانه اذان ، قرائت تقلید و قرائت مقایسه ای در روح و محیط انجام شد. چنین مسابقات سالم شور و شوق قرآن را در جوانان و جوانان کشور برانگیخته است و باعث رشد کیفیت و اندازه رقبا شده است.

ما فکر می کنیم از پروفسور حمید شاکرنژاد ، دبیر القرآن موسیقی وحی و کارگردان ، مهندس سروش عظیمی و همه کسانی که در این رویداد شرکت کردند تشکر می کنیم.

در بیانیه هیئت داوران تقلید نیز آمده است:

با تشکر از تلاش همه دوستداران و همکاران کشیش القران و عشق به موفقیت الهی برای حفظ مطالعات زیر ، نکات زیر برای پیشرفت و کیفیت جشن القرآن توصیه می شود:

1. ضمن اعلام جزئیات قوانین کار برای همه شرکت کنندگان قبل از رفتن به سالن مسابقه ، علاوه بر دستورالعمل های کوتاه سرپرستان ، یک کارگاه آموزشی مجازی برای داوران باید حدود نیم روز یک یا یک روز برای شرکت کنندگان برگزار شود. روز

به مطالعه در رژیم های سه مرحله ای ممکن است برای برخی نوجوانان کمی استرس زا به نظر برسد. برنامه های متنوع تری را می توان در این مسابقات مانند قرائت قرآن کریم ، دعوت از نماز و تقلید برگزار کرد.

3. قبل یا بعد از مسابقات ، جلسات دلسوزی و کیفیت باید با متخصصان و داوران در محل مسابقه برگزار شود.

پایان پیام

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید