رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

6 فیلم برتر 2021 از نظر مارتین اسکورسیزی

2021 در کتاب هاست. صنعت سینما نیز که به دلیل کووید-19 و تلاش‌های بالا و پایین ما برای مهار آن، همین طور است. بین وضعیت نوسان کسب‌وکار تئاتر و کارنامه پر از دست‌انداز فیلم‌هایی که تصمیم گرفتند در مالتی پلکس و در خانه به نمایش درآیند – بدون توجه به سردرگمی محض ناشی از این همه پارادایم‌های در حال تغییر – این یک معجزه کوچک است که در حالی که قرار است تقویم را به سال 2022 برگردانیم، وضعیت سینمایی کشور به همان اندازه در حال حاضر است پایدار است. بهترین انیمه های سینمایی

اعتبار این انعطاف پذیری تا حد زیادی به اشتهای سیری ناپذیر سینماگران آمریکایی، و همچنین فراوانی ویژگی های فوق العاده ای که در دوازده ماه گذشته، نمایشگرهای بزرگ و کوچک را زیبا کرده اند، برمی گردد. مهم نیست که آنها در کجا به نمایش درآمدند (یا دیده شدند)، پیشنهادهایی از نویسندگان برجسته و تازه واردان آینده دار در همه جا وجود داشت، به رهبری جدیدترین آثار جوئل کوئن، یواخیم تریر، روی اندرسون، پل توماس اندرسون و ریوسوکه هاماگوچی، که درام های آنها پنج نفر برتر ما را تشکیل می دهند. با این حال، به جای محدود کردن خود به چند پیروزی منتخب، ما اینجا در Esquire همچنان بر این باوریم که بیشتر همیشه شادتر است، و مخصوصاً امسال، درست است که از آثار متنوع داخلی و بین‌المللی متعددی که خنک، هیجان‌زده، سرگرم‌کننده هستند، تجلیل کنیم. ما را هیجان زده و الهام بخش کرد.

در حالی که هیچ فهرستی نمی‌تواند قطعی باشد، و به اتفاق آرا نمی‌توان به توافق رسید، ما مطمئن هستیم که گروهی از جواهرات التقاطی و برق‌آمیزتر از آن‌هایی که ما به‌عنوان بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده‌ایم، پیدا نخواهید کرد.

1- آیا می توانید آن را بیاورید: بیل تی جونز و D-Man in the Waters

( Can You Bring It: Bill T. Jones and D-Man in the Waters)

هنر جاودانه اغلب از تجربیات بسیار خاص زاده می شود. حداقل، این مورد در مورد رقصنده و طراح رقص بیل تی جونز، D-Man in the Waters بود، قطعه معروفی در سال 1989 که از نبردهای مرگبار شریک زندگی او آرنی زین و ستاره گروه دمیان “D-Man” Acquavella الهام گرفته شده بود. با ایدز مستند کارگردان تام هورویتز و روزالیند لبلانک می توانی آن را بیاوری: بیل تی جونز و دی-من در آب، هم ادای احترامی تاریخی به آن اثر و هم بررسی ارتباط مداوم آن است که از طریق صحنه‌پردازی لبلانک، همکار سابق جونز، به منصه ظهور رسیده است. این تعداد با گروهی از دانشجویان دانشگاه لویولا مریمونت کالیفرنیا. تلاش نوازندگان جوان برای ساختن اقتباس خود از D-Man in the Waters برای امروز یک نگرانی مبرم در طول تمرین است و همچنین عواملی در بازدید جونز از استودیو لبلانک است، جایی که او اشاره‌های بازیگری و پس‌زمینه‌ای را در مورد منشاء نمایش ارائه می‌دهد. ، که جونز و اعضای اصلی گروه با تند و تیز بینش درباره آن بحث می کنند. ده‌ها سال پس از باخت‌های اولیه، به نظر نمی‌رسد درد آنها کمرنگ شده باشد، و مستند هورویتز و لبلانک نشان می‌دهد که چگونه غم و اندوه، بقا و شنا کردن در برابر عزم کنونی می‌توانند کاتالیزورهای اصلی برای خلاقیت پایدار باشند.

2- عسلک (Honeydew)

هیچ چیز با منشأ ناشناخته نخورید – هشداری که توسط رایلی (مالین بار) و سام (سویر اسپیلبرگ، پسر استیون) در هانیدیو مورد توجه قرار نمی گیرد. در یک سفر کمپینگ در نیوانگلند، این زوج با یک زمیندار غیردوستانه برخورد می کنند که آنها را از محل خوابشان بیرون می کند و آنها را مجبور می کند تا در جنگلی که به خانه کارن (باربارا کینگزلی) منتهی می شود، یک سفر شبانه انجام دهند.

اگرچه رایلی و سم گیاهخوار هستند، اما مجبورند مقداری از گوشت گاو و نان خانگی کارن را بخورند، که مورد دوم به خصوص با توجه به اینکه این منطقه به دلیل از دست دادن محصولات کشاورزی و گاو در اثر یک هاگ سمی بدنام است، بسیار جذاب است. این تازه آغاز مصیبت‌هایی است که نویسنده/کارگردان دورو میلبرن برای قهرمان‌های داستانش در نظر گرفته است، مردی با ظاهری مبهوت با سر باندپیچی در شام به آن‌ها ملحق می‌شود و به زودی متوجه می‌شوند که کارن نقشه‌های فریبنده‌ای برای آنها دارد. به دخترش ربط داره ضرب وشتم متعاقب که با ویرایش‌های سخت و صفحه‌های تقسیم‌شده برای حداکثر بی‌حسی ساخته شده است، خیره‌کننده، ترسناک و به‌طور قابل‌توجهی وحشتناک است، و خبر از ورود یک صدای وحشتناک منحصربه‌فرد می‌دهد.

3-کلیف واکرز (Cliff Walkers)

ژانگ ییمو (قهرمان، خانه خنجرهای پرنده) سبکی پر زرق و برق را به کلیشه های آشنای فیلم های جاسوسی در Cliff Walkers می آورد، حماسه جاسوسی متمایل به دهه 1930 که در آن چهار مامور کمونیست چینی به صورت مخفیانه وارد منچوری اشغالی ژاپن می شوند تا جاسوسی را به خارج از کشور منتقل کنند. اردوگاه شکنجه این کوارتت برای رسیدن به هدف پنهان خود به زوج‌هایی تقسیم می‌شود که بلافاصله و دائماً با رفقای خود مواجه می‌شوند که ممکن است مأموران دوگانه (یا سه‌گانه؟) باشند. ژانگ چه نماهای اولیه از منظر قهرمان‌های چتربازی که از میان درختانش می‌گذرد، چه تلاش‌های برفی برای نفوذ به یک جشن بزرگ شهری، تعلیق هیچکاکی را با زیبایی دکتر ژیواگو در هم می‌آمیزد، همه در حالی که برای (در میان دیگران) چارلی چاپلین و سرجیو لئونه فریاد می‌زند. . تقریباً هر قراردادی در کتاب Spy Fiction 101 در نقطه‌ای ظاهر می‌شود، اما هیجان در ارکستراسیون کارگردان از مجموعه‌های متعددی است که تا حدودی به علت غیرقابل درک بودن، تعلیق‌آمیزتر هستند – وضعیتی که ناشی از طرح‌ریزی است که هویت‌ها و روابط را مبهم نگه می‌دارد. و در شار. ممکن است به انقلاب کمونیستی تقدیم شود، اما قلب واقعی آن متعلق به هالیوود کلاسیک است.

4- شب زنده داری (The Vigil)

همه چیز به طرز وحشتناکی در «بیداری برای یاکوف» (دیو دیویس) پیش می‌رود، مرد جوانی که جامعه یهودی فوق‌العاده ارتدوکس خود را برای یک زندگی سکولار در بروکلین ترک کرده است، برای یک بازمانده از هولوکاست که اخیراً درگذشته است، کار را می‌پذیرد. این وظیفه نه تنها او را به همسایگی (و ایمان) که رد کرده بود برمی گرداند، بلکه او را در تیررس یک نیروی شیطانی قرار می دهد که به نظر می رسد مرد مرده ای را که او مراقب او است و همسرش (لین کوهن) را گرفتار کرده است. که در خانه تاریکش در پارک بورو، اطراف دیوید رفتاری خزنده دارد. اولین فیلم بلند کیت توماس حس بسیار خوبی از محیط جزیره ای خود و همچنین ضربه روحی و استرس ناشی از فرار از محیط مذهبی افراطی دارد، و نویسنده/کارگردان تعلیق را از صحنه هایی که از سکوت به جلوه های وهم انگیز بهره می برند، می زند. قیافه خشمگین دیویس چسبی است که این مهیج مطمئن را در کنار هم نگه می دارد و به آن یک اندوه همدلانه می بخشد که کمک می کند کنش آن به عنوان داستانی در مورد رویارویی با گذشته (شخصی و تاریخی) به عنوان وسیله ای برای فراتر رفتن از آن و فرار از آن باشد.

5-ماچو گریه کن (Cry Macho)

فیلم‌های کلینت ایستوود وقتی کارگردان خود را بازی می‌کنند تقریباً همیشه بهترین هستند. برای اولین بار در دهه‌های گذشته، در آخرین فیلم افسانه هالیوود او را در نقش یک ستاره سابق رودئو به نام میلو می‌بیند که برای بازپرداخت بدهی به رئیس سابقش (دوایت یواکام)، به مکزیک سفر می‌کند تا آن را پس بگیرد. پسر مرد جوان رافو (ادواردو مینت). این دو با خروس جنگنده اش ماچو در یک اودیسه به ایالات متحده بازگشتند. ایستوود در هر نوبت بر مردانگی میلو تأکید می کند – او یک مرد بد را با مشت می زند، دشمنی را با اسلحه نگه می دارد، اسب های وحشی را رام می کند، و برای خانم ها مقاومت ناپذیر نشان می دهد – اما همزمان از او می خواهد در مورد پوچی ماچیسموی خشونت آمیز اظهار نظر کند، که چیزی برایش باقی نگذاشته است. اما تنهایی، درد دل و حسرت. این فیلم اقتباسی از رمان ان. ریچارد نش است که با همان سرعت سرفصل ۹۱ ساله‌اش حرکت می‌کند، این فیلم از یک حادثه جزئی به حادثه دیگر می‌گذرد و یک آهنگ آشنای غربی را با حساسیتی شیرین پخش می‌کند. ایستوود ممکن است از نظر بدنی دوران اوج خود را پشت سر گذاشته باشد، اما هنوز هم استعداد و ظرافت زیادی دارد.

6-من تو را با خود حمل می کنم (I Carry You With Me)

اولین فیلم روایی هایدی یوینگ، مستندساز، داستان واقعی زندگی ایوان و جراردو، یک زوج همجنس‌گرای مکزیکی را بازگو می‌کند که از خانه پرتنش خود فرار کرده و برای شروعی جدید در آمریکا زندگی می‌کنند. جابجایی در داستان آنها نقش اساسی دارد، به ویژه ایوان بین عشق به شریک زندگی خود و پسر و خانواده اش گیر کرده است، آنها را در جستجوی آزادی، بردباری و شغلی بالقوه به عنوان سرآشپز انتخاب می کند. I Carry You With Me نشان دهنده همدلی با مصائب این افراد است، که شامل ضرب و شتم در پیاده رو از طرف همجنس‌گرایان تصادفی و تسمه‌ها و پیکان‌های قبیله‌های مخالف آن‌ها می‌شود. یوینگ از دردسرهای آن‌ها با رنگ‌های گرم و با دوربین‌های دستی که اغلب آنها را از میان موانع جاسوسی می‌کند، فیلم‌برداری می‌کند که نشان‌دهنده وضعیت زندانی‌شان است. این شرایط پس از رسیدن به ایالات متحده کاملاً تغییر نمی کند، همانطور که در قسمت های غیرداستانی متأخری که به وضعیت واقعی ایوان و جراردو در میان دو جهان می پردازد، منتقل می شود. هیچ پاسخ آسانی توسط این فیلم لطیف و دلسوز ارائه نمی شود، فقط ترکیبی آشتی ناپذیر از شادی، آرامش، و اشتیاق ناامیدکننده برای یک پایان خوش دست نیافتنی. بهترین سریال های ژاپنی