رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

چگونه کولر گازی گری را ریست کنیم؟

ریست کردن کولر گازی برای رفع خطا یا ارورهایی که ممکن است در عملکرد کولر گازی اتفاق بیوفتند، موثر است و آنها را برطرف می‌کند.ریست ریموت کنترل کولر گازی نیز تنظیمات دستگاه را به حالت ابتدایی باز می‌گرداند. البته به یاد داشته باشید که ریست کولر گازی تنها قادر به رفع برخی از مشکلات است و در بسیاری مواقع تنها به صورت یک راه حل موقت در نظر گرفته می‌شود.اگر در عملکرد دستگاه شما اختلالی به وجود آمده یا ترموستات دچار ایراد شده است، توصیه می‌شود کولر گازی خود را ریست کرده و مجدد راه‌اندازی کنید.اگر مشکل دستگاه شما برطرف نشد، نیاز است تا اقدام به خود کنید.

نکته:کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه قیمت کولر گازی گری 30000 موتور بزرگ در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) پرسش نمایید تا کارشناسان ما به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

ریست کردن کولر گازی با دکمه

این روش ریست کولر گازی تقریبا در تمامی برندها جوابگو خواهد بود. برای راه اندازی مجدد کولر گازی، ابتدا دکمه ریست را پیدا کنید. (در بیشتر دستگاه‌ها دکمه ریست کولر گازی قرمز است.)سپس دکمه را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا کولر گازی ریست شود. پس از چند دقیقه مجدد این دکمه را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. (معمولا با سه بوق به شما پاسخ خواهد داد.).بهتر است برای ریست کولر گازی خود از توضیحات دفترچه راهنمای دستگاه نیز استفاده کنید.

نحوه ریست کردن دستی کولر گازی

برای راه اندازی مجدد کولر گازی به صورت دستی ابتدا جریان برق و سایر اتصالات دستگاه تان را کاملا قطع کنید. توصیه می‌شود سیم‌ها را نیز از پریز بیرون بکشید.پس از آن دکمه های ریموت کنترل کولر گازی را خارج کرده و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس باطری‌ها را در جای خود قرار داده و کولر گازی را روشن کنید.

How to reset the air conditioner

آموزش ریست ریموت کنترل کولر گازی

در برخی مواقع، مشکلاتی برای ریموت کنترل کولر به وجود می‌آید. به طور مثال کنترلر کولر گازی هنگ می‌کند یا در انتخاب برخی تنظیمات و عملکردهای کولر دچار مشکل می‌شود.در این شرایط یکی از راهکارهای موجود برای رفع مشکل، ریست کنترل کولر گازی است. اما ابتدا باید از سلامت کنترل کولر گازی خود مطمئن باشید.

دو روش برای ریست ریموت کنترل کولر گازی وجود دارد:

  1. در روش اول که روش ریست دستی است، کافیست باطری‌های ریموت را درآورده و پس از 3 الی 5 دقیقه دوباره آنها را داخل ریموت بگذارید و سپس از آن استفاده کنید.
  2. در روش دوم ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی با استفاده از دکمه ریست می‌توانید اینکار را انجام دهید.
  1. ریست کنترل کولر گازی سامسونگ

برای ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ، ابتدا دکمه ریست را از روی کنترل پیدا کرده و سپس به مدت سه ثانیه فشار دهید. همچنین می‌توانید به صورت دستی نیز اینکار را انجام دهید.

باطری را به مدت چند دقیقه از کنترل خارج کرده و سپس داخل ریموت کنترل قرار دهید.

  1. ریست ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی

دکمه ریست روی ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی به شکل یک فرورفتگی قرار دارد. با استفاده از یک سوزن این دکمه را به مدت سه ثانیه فشار دهید تا تنظیمات کنترل مجدد راه‌اندازی شود.

  1. نحوه ریست کردن کنترل کولر گازی تراست

دکمه ریست روی ریموت کنترل کولر گازی تراست نیز به شکل یک فرورفتگی قرار دارد. با استفاده از یک سوزن این دکمه را به مدت سه ثانیه فشار دهید تا تنظیمات کنترل مجدد راه‌اندازی شود.

  1. نحوه ریست کنترل کولر گازی جنرال

برای ریست کنترل کول گازی جنرال می‌توانید باطری‌های ریموت کنترل را خارج کرده و مجدد در جای خود قرار دهید. همچنین می‌توانید با فشردن دکمه ریست که روی کنترل تعبیه شده است اینکار را انجام دهید.

  1. ریست کنترل کولر گازی هایسنس

برای راه اندازی مجدد کنترل کولر گازی هایسنس، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و باطری‌های ریموت کنترل را خارج کرده و حدود 10 دقیقه صبر کنید.

سپس کولر گازی را روشن کرده و و باطری‌ها را سر جای خود قرار دهید. در این حالت تنظیمات ریموت کنترل به حالت اول بر می‌گردد.

  1. راه اندازی مجدد کنترل کولر گازی ال جی

امکان ریست کردن کنترل کولر گازی ال جی هم به صورت دستی (خارج کردن باطری های ریموت کنترل به مدت 3 تا 5 دقیقه) و هم با استفاده از دکمه تعبیه شده روی کنترل وجود دارد.

نکات مهم ریست کردن اسپیلت در یک نگاه

در صورتی که تنظیمات کولرگازی شما به هر نحوی با ایراداتی مواجه شده است و امکان رفع آن وجود نداشته باشد، در اولین فرصت لازم است اقدام به ريست كردن اسپيلت خود نمایید. فرآیند راه اندازی مجدد کولر گازی نیاز به تخصص و مهارت زیادی ندارد و با رعایت برخی دستورالعمل ها می توان اقدام به انجام آن نمود. در این بخش نکات مهم جهت ریست دستگاه را برای شما ذکر کرده ایم.

چرا باید ریست کولر گازی را انجام دهیم؟

در برخی مواقع ممکن است شما نیاز به راه اندازی مجدد کولر گازی خود داشته باشید؛ زیرا قطع کننده مدار دستگاه درگیر است و باعث کار نکردن کمپرسور می شود. این قسمت از سیستم برای حفاظت از دستگاه و جلوگیری از مشکلات مانند آتش‌سوزی و انفجارها کار می‌کند. قطع کننده مدار یک جزء ضروری از هر واحد است. بنابراین اگر ترموستات ناقص عمل کند و برای خنک شدن تنظیم‌ نشده باشد، شما ممکن است نیاز به ريست كردن كولر گازي خود داشته باشید.

کلام پایانی

ریست کردن کولر گازی برای رفع ارورهایی که ممکن است در عملکرد کولر گازی اتفاق بیوفتند، موثر است و آنها را برطرف می‌کند. اما توجه داشته باشید که برخی از ایرادات دستگاه با ریست کردن برطرف نخواهد شد و باید از یک تکنسین متخصصدیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

در این مقاله با راهنمای گام به گام ریست کولر گازی در خدمت شما عزیزان هستیم. مانند بسیاری از لوازم‌خانگی، کولرگازی نیز ممکن است به مشکل برخورد کرده و عملکرد خوبی نداشته باشد. اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و نیاز به بازگشت تنظیمات اولیه را دارد، باید اقدام به راه اندازی مجدد کولر گازی نمایید. این مقاله را مطالعه نمایید تا با نحوه ريست كردن كنترل كولر گازي برندهای مختلف نظیر سامسونگ، ال جی، گری، جنرال و … آشنا شوید. همچنین علت ریست کردن اسپیلت را نیز در این مقاله از برای شما شرح داده ایم. با ما همراه باشید.