4 مزیت ضروری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کار ها

سیستم CRM اساساً یک مکان مرکزی را فراهم می کند که در آن مشاغل می توانند اطلاعات مشتری و مشتری احتمالی را ذخیره کنند، تعاملات مشتری را ردیابی کنند و این اطلاعات را با همکاران به اشتراک بگذارند. به مشاغل اجازه می دهد تا روابط مشتری را مدیریت کرده و به رشد تجارت کمک کنند. در ادامه برخی از مزیت های نرم افزار CRM مهم آن را مطالعه می کنیم.

ارتباط با مشتری | افزار مدیریت | مدیر

ارتباط با مشتری | افزار مدیریت | مدیر

غرامت تشویقی

یک تیم فروش قوی و با انگیزه برای یک تجارت بسیار مهم است. این تنها روش قابل اعتماد برای رشد شرکت غیر از بازاریابی است. ممکن است تجارت شما بهترین کالای موجود را داشته باشد، اما اگر نمایندگان فروش آن را نشان ندهند، باز هم می توانید فروشگاه را تعطیل کنید.

از نمایندگان مرکز تماس که صدها بار در روز تماس می گیرند تا نمایندگان میدانی که ماه ها مشتری برجسته ای هستند، تیم فروش شما باید انگیزه فروش داشته باشد. روش سنتی برای مبارزه با این مشاغل ارائه مشوق های مبتنی بر فروش است.

برای مشاغل کوچک، پیگیری اهداف فروش و کارمزد کارمندان می تواند بسیار ساده باشد. هنوز هم، این برای شرکت های مشهور با صدها یا هزاران کارمند کمی مشکل است. نرم افزار CRM کلیه فروشهای تبلیغاتی موجود در تجارت شما را به نیروی فروش شما اطلاع می دهد.

آنها می توانند میزان فروش فعلی را ردیابی کرده و آنچه برای رسیدن به اهداف فروش، دریافت پاداش یا پورسانت لازم است، تعیین کنند. این دید در زمان واقعی می تواند انگیزه واقعی کارکنان برای رسیدن به اهدافشان باشد.

CRM همچنین می تواند با محاسبه خودکار کمیسیون ها و هزینه های تبلیغاتی برای هر یک از اعضای تیم فروش، خطر خطا را کاهش دهد. هر کسی که در فروش فعالیت می کند، می تواند ناامید شود که ببیند پورسانت شما اشتباه است یا بدتر از آن، کاملاً گم شده است. CRM با راضی نگه داشتن و فروش تیم فروش، این خطر را کاهش می دهد.

مدیریت فرصت

فروشندگان خواهند گفت كه دستیابی به اطلاعات كاریكیكی نقش اصلی آنهاست، اما فروشندگانی كه در این زمینه فعالیت می كنند واقعاً اهمیت این موضوع را خواهند فهمید. این می تواند به معنای تفاوت بین انعقاد یا از دست دادن قرارداد باشد. اغلب می تواند در نظر مشتری ضاهر شود که چقدر آماده و آگاه است.

قبل از اختراع لپ تاپ، تیم های فروش ممکن است درک خود را از دست بدهند زیرا نماینده یک کاغذ مهم را پشت میز قرار داده است. از آن زمان، کار همچنان ادامه دارد، و زندگی در جاده ها با یک کامپیوتر لپ تاپ را کمی راحت تر می کند. CRM موبایل کار را برای نیروهای فروش که نیاز به کار از راه دور دارند، به سطح جدیدی رسانده است.

CRM هر جنبه ای از اطلاعات مشتری را که نیروهای فروش برای عقد قرارداد نیاز دارند فراهم می کند. آنها می توانند به جزئیات مشتری، سابقه خرید و ترجیحات محصول برای متناسب کردن رویکردهای فروش دسترسی پیدا کنند. تمام اطلاعات در یک نرم افزار است که به راحتی قابل استفاده بر روی یک دستگاه تلفن همراه است، به شما امکان می دهد نمایندگان خود را برای جلسات مشتری آماده کرده و آنها را به اطلاعات ارزشمند مجهز کنید.

ردیابی زمان

توانایی ردیابی دقیق زمان و منبع فروش برای اطمینان از سودآوری قوی بسیار مهم است. بدون آن، مشاغل ممکن است دریابند که آنها وقت و تلاش خود را بیش از ارزش فروش خود صرف می کنند. زمان پول است و صرف زمان زیاد در روند فروش می تواند سودآوری را کاهش دهد.

برنامه CRM می تواند زمان صرف شده توسط کل مشتری در سفر را با دقت ردیابی کند. از سرآمد گرفته تا اجرا، مشاغل ایده ای بسیار ارزشمند در مورد چقدر زمان فروشندگان برای مشتری می گیرند. برخی CRM ها به ارائه دهندگان خدمات این امکان را می دهند تا ساعات صورتحساب مشتری را برای خدمات و پشتیبانی محاسبه کنند.

با پیگیری دقیق زمان، مشاغل می توانند ایده روشنی از بهره وری و سودآوری کسب کنند. آنها می توانند قسمتهای کند و گیج کننده فرایند فروش را شناسایی کرده و برای تسریع در آنها تغییرات لازم را ایجاد کنند. به این ترتیب، آنها حداکثر کارایی را در کل مراحل فروش تضمین می کنند.

گزارش در زمان واقعی

قابل مشاهده بودن در زمان واقعی معاملات برای هر شغلی مهم است. امروزه، داشتن اطلاعات دقیق به شرکت ها این امکان را می دهد تا سریع واکنش نشان دهند، تصمیمات استراتژیک تجاری بگیرند و رقابت کنند. نرم افزاری مانند NetSuite CRM مبتنی بر ابر است، به این معنی که تصمیم گیرندگان می توانند از هر مکان، هر زمان و از هر دستگاهی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مشاغل می توانند از زمان جستجوی موجود، تعداد سوالات حل شده و تعداد سوالات اجرا نشده در زمان واقعی مشاهده کنند. تیم های بازاریابی و فروش توانایی دیدن فرصت ها و آمار کلیدی را دارند که باید دنبال کنند. آنها می توانند مشتری را در فرآیند فروش مشخص کنند و بر توسعه بیشتر تمرکز کنند.

تیم ها و مدیران می توانند KPI های مهمی را در پانل های کنترل قابل تنضیم که مخصوص عملکرد شغلی کارمند هستند، مشاهده کنند. یکپارچه سازی اطلاعات درون گزارش به خوبی ساختار یافته و ارائه اطلاعات شغلی با توانایی ایجاد گزارش های سفارشی متناسب با تفاوت های ضریف یک صنعت خاص. نمایندگان میدانی می توانند هنگام بازدید از مشتریان فعلی و بالقوه، در دستگاه های قابل حمل به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این دسترسی در زمان واقعی به تمام داده های کسب و کار به نفع همه حوزه های تجاری است و حداکثر کارایی و سودآوری را فراهم می کند.

خلاصه

برنامه CRM در طول سال ها به طور قابل توجهی تکامل یافته است، هم از نظر قدرت و هم از لحاض عملکردی افزایش می یابد. مزایای شغل واضح است. مشتری حیاتی است و آنها با مدیریت بهتر مشتریان خود را لحضه ای در مزیت خود قرار می دهند.

CRM انقلابی در نحوه کسب و کار، فروش و فروش مشاغل به مشتریان خود ایجاد کرده است. همچنین انقلابی در تجربه مشتری ایجاد کرد. CRM قابل مشاهده در طول سفر مشتری به شرکت ها امکان می دهد زمان و منابع را به تعاملات مشتری پیوند دهند تا سودآوری و افزایش کارایی را درک کنند. در نتیجه، با بهبود عرضه به شرکت ها امکان رشد می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید