
سلام دکتر/کرمان سخنگوی طرح ملی کالابرگ گفت: اجرای این طرح در سه فاز مختلف انجام شده و تاکنون ۸۶ درصد از مشمولان توانسته اند از اعتبار خود برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاه های طرف قرارداد استفاده کنند.
مرجان دبیری ظهر امروز ۹ فروردین در جمع خبرنگاران در کرمان اظهار کرد: این طرح ابتدا برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجرا شد و سپس در فازهای بعدی دهک های یک تا سه و چهار تا هفت را دربر گرفت. تاکنون ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این طرح بهره مند شده اند.
وی با اشاره به الگوی خرید مردم گفت: با توجه به همزمانی اجرای طرح با ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز ترجیح مردم عمدتا به سمت کالاهای ماندگار مانند حبوبات برنج روغن گوشت و مرغ بوده است. البته این الگو بسته به مناطق مختلف کشور متفاوت است.
دبیری با اشاره به برخی چالش های اولیه طرح افزود: در روزهای آغازین اجرای طرح از ۱۱ اسفندماه برخی فروشگاه ها و مصرف کنندگان به خرید کالاهای تکی نظیر روغن و برنج تمایل بیشتری داشتند. اما با برگزاری جلسات متعدد و مدیریت موثر از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های استانی این چالش ها به تدریج برطرف شد و اکنون کمبودی در تأمین کالاها وجود ندارد.
سخنگوی طرح ملی کالابرگ درباره ارزیابی اجرای طرح در استان کرمان گفت: بازدیدهای میدانی نشان می دهد که هیچ مشکلی در تأمین کالا و خرید شهروندان وجود ندارد و فروشگاه ها نیز به خوبی همکاری کرده اند.
وی در پایان با اشاره به ادامه دار بودن طرح تأکید کرد: در حال حاضر اجرای مرحله دوم طرح در جریان است اما زمان شارژ مجدد اعتبار مشخص نشده است. مذاکراتی برای تأمین بودجه لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است.
دبیری افزود: از شهروندان تقاضا داریم تنها از طریق سرشماری رفاه پیگیر مانده اعتبار خود باشند و از کلیک کردن روی لینک های ناشناس خودداری کنند تا از هرگونه کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری شود.
انتهای پیام