۱۶ فایده‌ی وانیل برای پوست، مو و سلامتی که احتمالا نمی‌دانید

[ad_1]

خواص وانیل

آیا طرفدار وانیل خوشمزه مانند بستنی وانیلی و کیک وانیلی هستید؟ غذاهای وانیلی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. آنچه اکثر مردم نمی دانند ارزش غذایی و خواص وانیل است. مقاله امروز دیجی کالا مگ به ارائه 16 نمونه از خواص وانیل برای سلامت بدن ، پوست و مو اختصاص دارد. علاوه بر این ، ارزش غذایی آن را ذکر می کنیم. تا انتهای مقاله با ما باشید.

ارزش غذایی وانیل

وانیل به دلیل ارزش غذایی بالا برای پوست ، مو و بدن مفید است. عصاره وانیل حاوی اسانس های ساده و پیچیده ، ویتامین ها ، مواد معدنی و قندها است. در اینجا ارزش غذایی وانیل آمده است.

انرژی 288
کربوهیدرات ها 12.65 گرم
پروتئین 0.06 گرم
چربی کل 0.06 گرم
نیاسین 0.425 میلی گرم
اسید پانتوتنیک 0.035 میلی گرم
پیریدوکسین 0.026 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.095 میلی گرم
سحابی 9 میلی گرم
پتاسیم 148 میلی گرم
کلسیم 11 میلی گرم
مس 0.072 میلی گرم
منیزیم 12 میلی گرم
منگنز 0.230 میلی گرم
فسفر 6 میلی گرم
روی (روی) 0.11 میلی گرم

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی تحقیق یا گرفتن تاریخ وانیل ارائه شده است.

1. وانیلین

وانیلین یک ترکیب شیمیایی است که در دانه های وانیل یافت می شود.

2 ویتامین ها

عصاره وانیل حاوی برخی ویتامین های کمپلکس B مانند نیاسین ، اسید پانتوتنیک ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 و تیامین است. این ویتامین ها به تشکیل آنزیم ها ، عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم در بدن کمک می کنند.

3 فلز

عصاره وانیل همچنین حاوی برخی مواد معدنی مانند منیزیم ، کلسیم ، منگنز ، پتاسیم ، روی و آهن است.

خواص وانیل برای پوست

شاید تعجب کنید ، اما عصاره وانیل یا روغن ضروری برای پوست فوایدی دارد. این ترکیب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون بدن ، بالم لب و کرم ها استفاده می شود. در اینجا برخی از خواص وانیل برای پوست آورده شده است.

1. جوش و آکنه را درمان می کند

خواص ضد باکتریایی وانیل آن را به یک ترکیب مفید برای درمان آکنه تبدیل کرده است.

وانیل با مبارزه با باکتری ها به پاکسازی پوست و کاهش تعداد جوش ها و آکنه کمک می کند.

2 دارای خواص ضد پیری است

وانیل سرشار از آنتی اکسیدان است و از پیری و آسیب پوست ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این ترکیب ظاهر علائم پیری پوست مانند خطوط ریز ، چین و چروک و لکه های پیری را به تاخیر می اندازد. وانیل به دلیل خاصیت ضد پیری و بوی خوب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

3. سوختگی را برطرف می کند

وانیل به طور سنتی برای درمان سوختگی ، بریدگی و زخم استفاده می شود. نباید از عصاره وانیل یا اسانس به طور مستقیم برای سوختگی های تازه استفاده کنید.

داروهای موضعی حاوی عصاره وانیل گزینه مناسبی برای درمان سوختگی است. توصیه می شود قبل از استفاده از هرگونه درمان خانگی برای سوختگی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید در معرض خطر قرار ندارید.

4. سلامت پوست را افزایش می دهد

وانیل منبع خوبی از ویتامین های گروه B مانند نیاسین ، تیامین ، ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک است که همه آنها نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند. خواص آنتی اکسیدانی وانیل از پوست در برابر آسیب های ناشی از آلاینده ها و سموم محیطی محافظت می کند. می توانید اسکراب وانیل درست کنید و در نتیجه پوست خود را از درون احیا کنید.

برای تهیه اسکراب کافی است دانه های 5 دانه وانیل را بردارید. دانه ها را با 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ، 2 قطره اسانس وانیل و مقداری آب لیمو تازه مخلوط کنید. اسکراب به دست آمده را روی صورت خود بمالید. مواد را به مدت چند دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. در نهایت ، کمی آب سرد به صورت خود بمالید.

خواص وانیل برای مو

وانیل برای موها مفید است زیرا منبع بسیاری از مواد مغذی است و به حفظ موهای سالم کمک می کند. در اینجا خواص وانیل برای موها آورده شده است.

5. موها را مانند ابریشم می کند

وانیل وقتی با سایر مواد مفید برای مو ترکیب شود ، می تواند موها را ابریشمی ، صاف و براق کند. برای داشتن چنین مویی می توانید ماسک موی وانیلی درست کنید. برای تهیه ماسک مو ، 120 گرم شوید را روی آتش ذوب کنید. وقتی زنجبیل کاملاً حل شد ، 5 قطره اسانس وانیل و 2 قطره روغن بادام ، جوجوبا و کرچک به آن اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط سرد شود و سپس آن را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد.

مخلوط به دست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موهای خود بمالید. سپس موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. این ماسک موهای شما را نرم و قابل کنترل می کند. می توانید بقیه ماسک را در دمای اتاق یا در یخچال بگذارید و بعداً از آن استفاده کنید.

6. به رشد مو کمک می کند

روغن های حامل و روغن های ضروری برای رشد مو مفید هستند. برای رشد مو ، می توانید این روغن ها را با اسانس وانیل مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید. برای تهیه این ماسک مو ، ابتدا همه موهای خود را شانه کنید تا از بین برود و سپس موهای خود را کاملاً با آب گرم بشویید.

سپس 1/4 فنجان روغن حامل مانند روغن زیتون فوق بکر ، روغن جوجوبا ، روغن بادام یا روغن نارگیل را روی حرارت زیاد به مدت حدود 30 ثانیه گرم کنید. 10 قطره روغن اسطوخودوس و اسانس وانیل را به روغن حامل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید.

از ریشه موها شروع کنید و تا انتهای آن حرکت کنید. پوست سر خود را به مدت 2 تا 3 دقیقه با حرکت دایره ای ماساژ دهید. موهای خود را با گیره ببندید و کلاه دوش را روی سر خود قرار دهید. مخلوط روغن را به مدت 15 دقیقه روی سر خود بگذارید. سپس موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. با استفاده از این ماسک موهای شما نرم تر و براق تر می شود.

خواص وانیل برای سلامتی بدن

عصاره وانیل دارای خواص درمانی زیادی است و می تواند به طرق مختلف سلامت بدن را افزایش دهد. در زیر خواص وانیل برای بدن آمده است.

7. اضطراب و افسردگی را درمان می کند

مطالعات نشان داده است که عصاره وانیل می تواند تأثیر مثبتی بر افراد مبتلا به افسردگی و اختلالات اضطرابی داشته باشد. بوی وانیل به ویژه در این زمینه مفید است.

نوشیدن آب یا شیر حاوی عصاره وانیل به کاهش اضطراب در برخی افراد کمک می کند. این ترکیب معطر برای سیستم عصبی مفید است. تحقیقات نشان داده است که آروماتراپی وانیلی دارای اثرات مثبتی در تسکین علائم کلاستروفوبیا (ترس از قرار گرفتن در محیط محصور) است.

8. به کاهش وزن کمک می کند

برخی مطالعات به این نتیجه رسیده اند که عصاره وانیل می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. ورزش و رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. علاوه بر این ، عصاره وانیل می تواند در این زمینه مثر باشد. توجه داشته باشید که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

9. حالت تهوع را برطرف می کند

یکی از بهترین خواص وانیل این است که می تواند در هنگام تهوع به آرامش معده کمک کند. برای بهره مندی از خواص وانیل در این زمینه ، باید چند قطره عصاره وانیل را در یک لیوان بریزید. نوشیدنی را هم بزنید و به آرامی بنوشید. بوی وانیل به درمان حالت تهوع کمک می کند.

10. سرفه را درمان می کند

شربت سرفه معمولاً حاوی عصاره وانیل به عنوان طعم دهنده است. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، عصاره وانیل دارای خواص مخدر خفیفی است و می تواند علائمی مانند گلودرد و سردرد را تسکین دهد.

11 برای سلامت دهان و دندان مفید است

وانیلین موجود در وانیل مشابه کپسایسین موجود در فلفل تند است. این ترکیب تأثیرات مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی دارد. کپسایسین یک مسکن موثر است. وانیل به مبارزه با دندان درد و عفونت های دندانی کمک می کند.

12 اختلالات گوارشی را درمان می کند

وانیل می تواند در رفع مشکلات گوارشی مفید باشد. برای درمان استفراغ و ناراحتی معده ، مقداری آب را با دانه های وانیل بجوشانید و بنوشید. رایحه قوی وانیل در رفع حالت تهوع مثر است.

13. مشکلات قاعدگی را درمان می کند

عصاره وانیل در تنظیم چرخه قاعدگی مفید است. زنانی که از قاعدگی نامنظم رنج می برند می توانند از عصاره وانیل برای تنظیم چرخه قاعدگی خود استفاده کنند. اگرچه داروهای زیادی برای تنظیم چرخه قاعدگی استفاده می شود ، اما اینها معمولاً عوارض جانبی دارند. اگر شما هم همین مشکل را دارید ، بهتر است عصاره وانیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

14 به التیام زخم ها کمک می کند

از گذشته های دور ، مردم از عصاره وانیل برای درمان زخم ها استفاده می کردند. خواص ضدالتهابی عصاره وانیل می تواند مناطق ملتهب پوست را تسکین دهد. عصاره وانیل یک درمان خانگی عالی برای بهبود زخم ها است. به خاطر داشته باشید که عصاره وانیل نباید مستقیماً روی زخم ها و سوختگی های باز استفاده شود.

15 دارای خواص آنتی اکسیدانی است

دلیل رایحه و خواص بی نظیر وانیل وجود نزدیک به 200 نوع ترکیب است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در وانیل باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن می شود.

رادیکال های آزاد مواد زائد فرآیندهای متابولیک طبیعی و مضر در بدن هستند. رادیکال های آزاد می توانند منجر به بیماری های مختلف از جمله سرطان شوند. وانیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است و با سرطان مبارزه می کند.

14 برای کودکان مفید است

عصاره وانیل را با 1 قاشق چایخوری شکر به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و به کودک مبتلا به تب بدهید. وانیل علاوه بر کاهش تب ، به مبارزه با عفونت در کودکان کمک می کند. علاوه بر این ، کودکان به احتمال زیاد طعم وانیل را دوست دارند.

اخرین حرف

وانیل برای چشیدن شیرینی ، کیک و شیرینی مهمتر از ترکیب معطر است. این مخلوط فواید مختلفی برای سلامت بدن ، پوست و مو دارد. در این مقاله از دیجی کالا مگ ، اطلاعات مفیدی در مورد خواص و ارزش غذایی وانیل به شما می دهیم. برای استفاده از خواص وانیل می توانید بستنی وانیلی ، کیک وانیلی و شکلات بخورید یا از وانیل برای تهیه دسرهای خانگی استفاده کنید.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است. قبل از استفاده از توصیه های این مقاله ، حتماً با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر Digicala Mag. سلب مسئولیت در حال خواندن است

منبع: mad style

[ad_2]

خروج از نسخه موبایل