رسانه عمومی

یک زن رئیس جشنواره فیلم کن شد

آیریس نابلاک اولین زنی بود که ریاست جشنواره بین المللی فیلم کن را بر عهده گرفت.

به گزارش سلام دکتر که ورایتی را تعریف می کند، هیئت مدیره جشنواره کن پس از کش و قوس های فراوان سرانجام «ایریس نابلاک» رئیس سابق شرکت وارنر مدیا فرانسه و آلمان را به عنوان رئیس این جشنواره ویژه فیلم انتخاب کردند.

نابلاک جایگزین پیر لسکور می شود که در می 2020 برای سومین دوره نامزد شد و قصد دارد پس از جشنواره فیلم کن آینده کناره گیری کند.

به گفته منابع فرانسوی، دیکتاتور آلمانی الاصل که در پاریس زندگی می کند اما از حمایت ویژه شخصیت های برجسته دولت فرانسه برخوردار است، یکی از مهم ترین حامیان زمان خود بود. چنین بوده است.

اگرچه مدیریت در جشنواره فیلم کن یک موقعیت معتبر است، اما برای هدایت فرآیند در داخل جشنواره در کنار تیری فریمو، مدیر هنری شرکت، و تامین بودجه جدید نیاز به مهارت‌های خاصی دارد. در حالی که تیری فرمو همچنان مسئول تمام تصمیمات خلاقانه و مذاکرات با فیلمسازان بین المللی خواهد بود، یافتن شخصی مانند آیرس نابلاک به عنوان کارگردان سابق یک تئاتر آمریکایی نقش کلیدی در جذب بیشتر فیلمسازان آمریکایی به افشاگری خواهد داشت. فیلم در کن

«نابلاک» نقشی کلیدی در آوردن «موسیقی» ساخته میشل آزاناویس به صحنه رقابت جشنواره فیلم کن در سال 2011 ایفا کرد که برنده پنج جایزه اسکار شد. او امسال در کنار تیری فرمو عضو هیئت مدیره سینمای اسکار فرانسه نیز می باشد.

قبل از پیر لسکور، یکی از بنیانگذاران کانال پلاس فرانسه، زپلین ژاکوبز به مدت 13 سال بر جشنواره فیلم کن حکومت کرد.

انتهای پیام/