یادی از «عمار حلب» در بیستمین کنگره آسمانی عروج/ وقتی درد دانشجویان در دارالشفای شهدا التیام می‌یابد

گروه های اجتماعی خبرگزاری آنا; بیستمین مجلس معراج آسمانی شب گذشته به مناسبت بیستمین سالگرد خاکسپاری دانش آموختگان و دانشجویان گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور جمع کثیری از دوستداران انقلاب اسلامی، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. تمام جنبه های زندگی.

شهدایی که در دانشگاه آزاد اسلامی یزد آرام گرفته اند، 20 سال از حضورشان در این دانشگاه می گذرد، سال ها چراغ روشن جامعه دانشگاهی بوده اند تا بصیرت هم سن و سال خود را به ارمغان آورند و با دست آنها برای عبادت بالا رفتند.

خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد به مناسبت این مراسم بیستمین کنگره معراج بهشت وی با محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در خصوص ترورها و برگزاری همایش یادبود آنها که در آبان ماه هر سال برگزار می شود گفت وگویی داشته است که در ادامه می خوانیم.

آنا: درباره شهدای گمنام و اندازه های سفارشی به من یادآوری کن

اشکزیری دهقانی: من معتقدم که کنگره آسمان معراج و هشت شهید گمنام بهار و رویش بر پیکر دانشگاه آزاد اسلامی یزد بوده است که حتی نامی از خود نخواستند. فصل پاییز 20 سال پیش در تقویت نیروهای معنوی و انقلابی این دانشگاه با طراوت و قدرت مضاعف بود.

در سال‌های اخیر ثمره مطالعه انقلابی و پیشوایان متدین این دانشگاه شهیدان محمد خانی و شیخ الاسلام که از دانشجویان دانشگاه آزاد یزد و فارغ‌التحصیل عشق هستند، سابقه‌ای طولانی از خود بر جای می‌گذارند.

** اجتماع بهشتی هشت شهید، زندگی دانشگاه را متحول کرد

اگر بارها تعریف رفتارها، ارزش‌ها و اصول را «فرهنگ» بگوییم، به گفته فرمانده معظم انقلاب اسلامی، فرهنگ مانند هوا و جو محیط است.

مجلس آسمانی معراج و تدفین هشت شهید فضای دانشگاه را متحول کرد و در سال های گذشته با همه فراز و نشیب هایی که داشتیم این فضای شهادت طلبی و بی تفاوتی و فداکاری را با حق و برکت مشاهده کردیم. که تاثیر نامحسوسی داشت.

20 سال پیش، زمانی که ما 20 کنفرانس را پشت سر گذاشتیم، شهید آنان افراد والا، ارزشمند و توانمند بسیاری را پرورش داده اند که این دومین ویژگی فعالیت های فرهنگی این نظام آسمانی است.

در تحولات سیاسی و جنگ های مشترک این سال ها، مهمترین ابزاری که می تواند جوانان را به روحیه انقلاب اسلامی بازگرداند و آنان را با اصول و ارزش های انقلاب آشنا کند، برنامه هایی چون شهدا بوده است. یک خاطره

بدون شک وزن کنگره شهدای یزد با نام معراج در عرصه فرهنگی با هیچ سازمان دیگری قابل مقایسه نیست. بنابراین این ارزش مهم و مهم نظام فرهنگی و معنوی است.

آنا: به نظر شما مزار شهدا و یادمان چه تاثیری بر محیط دانشگاه دارد؟

اشکزیری دهقانی: بزرگداشت یاغیان در دانشگاه با اشاره به ترجمه امام خمینی (ره) در دارالشفا; چون دارالشفا تعریف دقیقی است و وقتی دچار درد جسمی می شویم سراغ دارالشفا می رویم; اما این معراج ها و مقبره ها نیز از نوع گمنام و هشت قاتل هستند که اولین شهدای گمنام دانشگاه ها و موسسات پزشکی هستند; ما ناراحتی های روحی و قلبی خود را با آنها درمان می کنیم.

ما انسانها تابع فطرت، غرور و نگرش خود هستیم که هر چقدر هم که طول بکشد باید به پزشکان معنوی مراجعه کنیم و دارو بگیریم. طی سال های گذشته بسیاری از دانش آموزان و کارکنان این شهدا شفا یافته اند دم قدر شهدا را خواهیم دانست.

در طول سالیان متمادی، ازدواج و تصمیمات تحصیلی، مشکلات خانوادگی و عاطفی دیگر، آرامش روحی و روانی با رهنمودهای این شهدا به وجود آمده است.

** شهید محمد خانی مصداق «تا شهید نشدی شهید نمی شوی» است.

آنا: از شهید محمد خانی، حضور و نقش این شهید در مراسم بزرگداشت بگویید.

اشکزیری دهقانی: شهید محمد حسین محمد خانی (مدافع مسجد) را بهترین نمونه سردار شهید سلیمانی می دانند که تا شهید نشوید شهید نمی شوید.

به یاد

شما به عنوان افرادی که از نزدیک با این شهید هستید، وقتی در کنار این شخصیت هستید، حقیقت و روح مرگ را در منش، کردار، رفتار، لباس و گفتار او احساس خواهید کرد. شخصیت او با بقیه همکارانش متفاوت است که قابل درک است. انگار ذهنش از او جلوتر رفته است و فقط کار او در قالب بدن است که از انتقال مطالب به دوستان و اساتیدش حمایت می کند.

البته این از ابتدای تولد نیست و نمی توان گفت که در بدو تولد این رفتار کاملاً در شهادت است و همه ویژگی ها را دارد، جدای از اینکه تشدید خانواده مؤثر است و قطعاً یکی از معجزات مجهول است. شهدای یزد در ارتقای شهید محمد خانی. یعنی شهید محمد خانی توانست با تبلیغ و رسالت شهدا به شهید محمد حسین محمد خانی برسد و این لقب تاریخی «عمار حلب» را دریافت کند.

شهید محمدحسین محمد خانی را بهترین مصداق سردار سردار شهید سلیمانی می دانند که تا شهید نشوید شهید نمی شوید.

این شخصیت بزرگ تاریخی وجود دارد و این یکی از دستاوردهای دانش آموزان شهداست که اگر بخشی از آثار زندگی شهدا را بدانیم می توانیم به این وضعیت برسیم.

شهید محمد خانی با تمام وجود از این قدرت استفاده کرد و دوستان خود را از هر نظر و عقیده و روحیه انسان سازی کرد و به خود آموخت و دیگران را نیز با خود آورد. محمد حسین خاصیت تقویتی و پرورش دهنده بسیار دارد.

من می خواهم در گام دوم به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کنم که ابتدا باید خود را توسعه دهیم و سپس تعامل و محوریت داشته باشیم. بنابراین، اگر خودمان را اصلاح نکنیم، هرگز نمی‌توانیم بر دیگران تأثیر بگذاریم.

آنا: بزرگداشت شهدا در دانشگاه چه نتیجه ای در نگاه شما دارد؟

اشکزیری دهقانی: نقش این برنامه ها را می توان تعهد دانشگاه در برگزاری این بزرگداشت دانست و مهم ترین رویداد دانشگاه در طول سال، کنگره معراج شهداست. بنابراین ما هیچ جایگزینی برای یاد و خاطره شهدا نمی بینیم و در اجرای این برنامه ها بیشترین حمایت را داریم. بنابراین در تامین اعتبار، بروکراسی اداری و غیره که از این قبیل سیستم ها هستند، مشکلاتی وجود دارد. چرا که کار شهدا قوت‌سازی است و نیازمند دقت در طراحی و آفرینش است و بالاترین کار حق است و شهدا را باید به حقیقت آنها بشناسیم.

هر کس در این راه قدم بگذارد همیشه مشکلات خودش را دارد. از این رو موفق ترین و بهترین برنامه ها با صداقت و سخت کوشی انجام شده است.

به راستی که کیفیت برنامه ها از حجم آنها بهتر است و حکومت اسلامی در این ایام مهم نیازمند وحدت و اتحاد و شور است و امسال هم مانند اجتماعات 19 سال گذشته سخنی جز شهدا نمی توانیم داشته باشیم. . ، این برنامه به شکلی متناسب با خود شهدا انجام شد.

آنا: از رابطه شخصی و عاطفی خود با شهدا بگویید.

اشکزیری دهقانی: این رابطه یک شکل عاطفی است و ما خانواده هایی داریم که نگران ما هستند و به فکر ما هستند و از ما مراقبت می کنند، البته خانواده شهدا در شرایطی هستند که احساساتشان آنقدر قوی نیست که مانع رفتن آنها به جبهه شود.

هشت شهید دشتگاه آزاد یزد متعلق به هشت خانواده است که به فرموده امام خمینی (ره) چشم و آتش این ملت هستند، خانواده هایی که با اشک فرزندان خود را شیر می دهند و خانواده ها گمنام هستند. از شهدای گمنام از این رو برنامه هایی مانند مراسم شهدا فقط یادبود نیست، زیرا حداقل 16 نفر از بزرگان و توفیقات در امر تربیت مردم به این بقعه و دارالشفا توجه و توجه داشته اند.

آنا: و حرف آخر…

اشکزیری دهقانی: بسیاری از دانش‌آموزان در سال‌های گذشته بهبود یافته و به آرامش رسیده‌اند و امروز مفتخریم که با شهدای گمنام راه‌گشای راه را شاهد هستیم. زیرا بهترین نقل قول ها و علایق در این مکان توسط شهدای گمنام دانشگاه تمسک یافت می شود.

خروج از نسخه موبایل