رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

گن چربی سوز شکم و پهلو

مهم ترین ملاک ها برای خرید گن لاغری

قبل از بررسی مارک های معتبر برای خرید گن لاغری اصل ترکیه بهتر است ملاک های مورد نیاز برای خرید یک گن مفید را مورد بررسی قرار بدهیم.

سایز

سایز گن لاغری مردانه باید با بدن متناسب باشد.اگر گن شما بزرگ باشد در کاهش سایز شما تاثیری نخواهد داشت. اگر که گن شما کوچک کوچکی را خریداری کنید آن باعث جمع شدن قسمت های بدن می شود و در نهایت باعث چروک شدن می شود.پس بنابراین قبل از اینکه میخواهید گنی را خریداری کنید باید به سایز ان توجه کنید و سایزی را انتخای کنید که متناسب با بدنتان باشد..

انتخاب رنگ

گن لاغری مردانه بیشتر در رنگ های کرم و مشکی و سفید طراحی می شود.رنگ کرمی بیشتر مورد توجه افراد است زیرا به رنگ بدن است و از روی لباس ها  سایه نمی اندازد.

نوع گن

در هنگامی که میخواهید این گن را خریداری کنید دقت کنید که میخواهید چه قسمتی از بدن خود را بپوشانید، و بیشتر از چاقی چه اندامی رنج می برید.  در میان انوع گن های لاغری، گن هایی که قسمت شکم را می پوشانند از پرفروش ترین گن ها است و بسیار کاربرد دارند.

جنس گن

در هنگام خرید گن لاغری باید به کیفیت و جنس گن توجه کنید زیرا از پارامترهای مهم در خرید است. اگر که جنس پارچه مورد استفاده در گن مردانه خوب نباشد.گن در اثر کشیدگی زیاد خاصیت کشانی خود را از دست می دهد و همین امر باعث پاره شدن ان می شود.

دارا بودن قابلیت شستشو

گن ها به این دلیل که به پوست میخورند باعث ایجاد تعریق می شوند. پس بهتراست گنی را انتخاب کنید که قابل شستشو باشد و بتوانید به راحتی و به طور منظم آن را بشویید. گن هایی که با افزایش تعریق بدن باعث کاهش وزن و تناسب اندام می شوند به شستشو بیشتری نیاز دارند.

گن لاغری مردانه

آقایان برای خرید گن لاغری در ابتدا باید به نوع گن توجه داشته باشند . گن های مربوط به آقایان می تواند به صورت شکمی و یا تاپی باشد . در مدل شکمی , گن دور تا دور شکم فرد به صورت محکم قرار می گیرد و شکم و پهلو ها را به صورت کامل زیر پوشش خود قرار می دهد . گن های شکمی مناسب آقایان ممکن است تمام کش , دارای قزن و یا زیپ , چسبی و … باشند . گاها مشاهده شده آقایان از گن های معروف به گن لاغری ساعت شنی نیز استفاده می کنند .

در مدل دوم گن های تاپی و یا گن های معروف به گن لاغری مدل رکابی می باشد . این مدل کاملا شبیه به زیرپوش های مردانه با الیاف تماما کش و میکوفایبر می باشد . در بیشتر موارد آقایان این مدل را می توانند زیر لباس ها ی راحتی و یا لباس های مجلسی و کت و شلوار خود بپوشند .

اندازه و سایز گن لاغری مردانه :

مورد بعدی در انتخاب گن لاغری مردانه توجه به سایز آن با اندازه نیم تنه بالایی شما آقایان عزیز است . برای این منظور حتما از فروشنده سوال کرده و یا با توجه به جدول تعیین سایز این قبیل از محصولات در فروشگاه های اینترنتی خرید خود را کلید زنید ؛ یادتان باشد که گن های سایز بزرگ اصلا فایده ای برایتان ندارند و سایزهای کوچک آنان نیز تنها سبب ایجاد چین و چروک و ناراحتی های پوستی و حسی برایتان می شوند . برای اینکه گنی که خریداری می کنید کاملا اندازه و مناسب شما باشد , لازم است که سایز های دور شکم و پهلو ها , ارتفاع سرشانه تا زیر شکم , دورتادور سینه و گاها اندازه دور بازو ها را بدانید .

جنس گن های مردانه :

تمامی گن هایی که برای کاهش سایز و لاغری مورد استفاده قرار می گیرند از پارچه های تمام کشی تولید و طراحی می شوند . در الیاف گن ها برای بالا بردن خاصیت کشسانی آن , ممکن است از مواد دیگری همچون الاستین , میکروفایبر و … نیز استفاده شود . هنگام خرید نیاز است که از متریال استفاده شده در الیاف گن آگاهی داشته باشید تا بدن شما به نوع پارچه و الیاف آن حساسیت نداشته باشد .

شكم بند لاغري چیست؟

به زبان ساده، شکم بند لاغری با فشرده سازی سلول های چربی، قسمت میانی شکم شما را کاهش می دهد. معمولا جنس آنها از روکش های الاستیک و نئوپرن است که بدن شما را شکل می دهند. شكم بند لاغري یک راه حل مناسب و حمایتی برای به دست آوردن سریع لاغری است. بستن این شکم بند ها هنگام انجام ورزش علاوه بر کاهش وزن، می تواند چند سایز از کمر شما را کاهش دهد.

حال با مزایایی که در زیر به آنها اشاره می شود، اهمیت شكم بند لاغري را به شما نشان خواهیم داد.

فواید و مزایای شکم بند لاغری

    1. وضعیت بدن را بهبود می بخشد

در زمان استفاده و بستن شکم بند لاغری زنانه بنشینید یا ورزش کنید، به شما کمک می کند تا بدن شما در وضعیت بهتری قرار گرفته و صاف بنشینید، همچنین مشکلات ستون فقرات خفیف را تسکین می دهد. معمولاً این شکم بند ها از مواد نرم، کشسان و در عین حال سفت و سخت ساخته می شوند. همچنین به بهبود وضعیت بدن هنگام تمرین کمک می کند. از این رو، احتمال آسیب دیدن شما در حین ورزش (بخصوص بلند کردن وزنه) به شدت کاهش می یابد. با بهبود تدریجی وضعیت بدن، درد گردن و کمر نیز کاهش می یابد.

    2. پشتیبانی از کمر و پشت

بدلیل خاصیت ارتجاعی شکم بند لاغری، صاف شدن صحیح ستون فقرات را تسهیل می کند. در نتیجه، کمر و پشت شما به اندازه کافی حمایت می شود که به همین دلیل به کاهش خطر آسیب بیشتر کمک شایانی می کند. حمایت از کمر و فشرده سازی یکی از حیاتی ترین عوامل در فیزیوتراپی برای بهبود آسیب های کمر است. بنابراین، اگر می خواهید از شر کمردرد خلاص شوید، شكم بند می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد.

    3. فرم دهی مناسب بدن

شكم بند لاغري باعث ایجاد ظاهری لاغرتر برای شما می شود. این شکم بندها حالتی صاف و بدون برآمدگی در ناحیه شکم و کمر شما ارائه می دهند که در نهایت به شکل بدنی خوش فرم منجر می شود.

    4. افزایش اعتماد به نفس

با تحقق لاغری کمر و شکم، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. افزایش اعتماد به نفس باعث می شود که انگیزه بیشتری برای تلاش بیشتر داشته باشید. بنابراین، می توانید بدون زحمت به هدف کاهش وزن برسید.

    5- کمردرد را تسکین می دهد

دردهای گاه به گاه خفیف در پشت یکی از نگرانی های معمول بسیاری از افراد است. اگر شما یکی از آنها هستید، شکم بند لاغری می تواند به شما تسکین موقت دهد. علاوه بر بهبود وضعیت بدن، احساس گرما ایجاد می کند. اثر گرما کمر شما را گرم نگه می دارد و به تدریج کمردرد را کاهش می دهد.

انواع شکم بند لاغری

همانطور که در بالا گفته شد، بعضی از شكم بندهای لاغري با ایجاد لرزش و ارتعاش و بعضی دیگر با گرما باعث چربی سوزی و کاهش سایز می گردند. در ادامه انواع شكم بند لاغري را به شما معرفی خواهیم کرد:

شكم بند لاغري

    1. شکم بند لاغری برقی

شکم بند لاغري برقی از پالس های الکترونیکی استفاده می کند. این پالس های الکترونیکی باعث تحریک عضلات شکم و ناحیه کمر می شوند. شکم بند لاغری برقی یک انتخاب عالی برای شروع تمرینات ورزشی هستند، زیرا ثابت شده است که این شکم بند ها چربی شکم را می سوزانند. پالس های الکتریکی در لاغری بسیار موثر هستندو در واقع امیدوار کننده ترین روش برای کاهش چربی شکم است.

    2. شکم بند لاغری مغناطیسی

شکم بند لاغري مغناطیسی از خاصیت مغناطیسی برای ایجاد لاغری در اطراف کمر استفاده می کنند. این روش باعث بهبود گردش خون شده که برای افزایش متابولیسم ضروری است. معمولا این نوع شکم بند برای بیماران آرتریت ( التهاب مفصل) تجویز می شود زیرا اثر مغناطیسی برای آنها مفید است.

    3. شکم بند لاغری ارتعاشی

شکم بند لاغري ارتعاشی مبتنی بر تحریک ماهیچه ای الکتریکی است که انقباض عضلانی در ناحیه شکم و پهلو را افزایش می دهد. این نمونه برای وقتی تمریناتی مانند دراز و نشست و کرانچ انجام می دهید، عالی هستند. این نوع شکم بند انقباض را بیشتر می کند و به شما کمک می کند تمام وزن اضافی را کاهش دهید. همچنین برای تقویت عضلات شکم و کاهش چربی بهترین هستند.

    4. شکم بند لاغری الاستیک

این شکم بند لاغري که از جنس الاستیک می باشد جهت حفظ زیبایی اندام، کوچک کردن شکم و پهلو، جلوگیری از افتادگی شکم بعد از زایمان و برخی اعمال جراحی مربوط به شکم، حمایت از مهره های کمری در صدمات پایدار ستون فقرات و برطرف کردن درد های ناشی از گرفتگی و کشیدگی عضلات کمر، پهلو و شکم مورد استفاده قرار می گیرد.

    5. شکم بند لاغری نئوپرن

این شکم بند لاغري که از جنس نئوپرن می باشد برای كاهش سایز شكم، جلوگیری از افتادگی شكم و حمایت از برآمدگی شكم در طول تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

    6. شکم بند لاغری سونا

شکم بند لاغري سونا بسیار شبیه به شکم بند های کاهش وزن است که با تعریق کار می کنند. این مدل در کاهش وزن آب بدن شما بسیار کارآمد است. شکم بند سونا را دور کمر خود بپیچید و شروع به ورزش کنید، به شما کمک می کند دمای شکم را افزایش دهید که در نهایت باعث کاهش وزن می شود. میزان تعریق در این نوع شکم بند بسیار بالاست.

    7. شکم بند لاغری بعد از زایمان

در دوران بارداری، دیواره‌های شکم کشیده می‌شوند تا رحم در حال رشد را در خود جای دهند. همچنین مقدار قابل توجهی از سلول های چربی در شکم تجمع می یابند. این ماهیچه های بیش از حد کشیده شده، بلافاصله پس از زایمان طبیعی یا عمل جراحی زایمان (سزارین) منقبض نمی شوند و پوست و چربی اطراف شکم شل می شود. شما با بستن شکم یا شکم بند لاغري بعد از زایمان به سفت شدن و تقویت این عضلات و همچنین کوچک و جمع شدن شکم کمک می کنید.

شکم بند لاغری چگونه باعث لاغری می شود؟

از گن لاغری لباس مجلسی باید طبق اصولی که دارد، استفاده گردد. در غیر این صورت ممکن است نتوانید به نتیجه مورد نظر خود برسید. یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام استفاده از شکم بند های لاغری باید به آن توجه داشته باشید، اصلاح روند تغذیه ای خود می باشد. بنابراین تنها بستن شکم بند موجب کم شدن وزن شما نخواهد شد. در واقع شکم بند لاغری یک ابزار کمکی جهت کاهش وزن افراد می باشد. پس لازم است در کنار از آن، رژیم غذایی خود را حفظ کرده و حدالامکان به فعالیت ورزشی بپردازید.

کمربند لاغری با استفاده از حالت کشسانی ای که دارد، به شکم و پهلوی افراد، فشار مناسبی را وارد می کند. میزان فشار وارده به مقداری می باشد که چربی های اشباع شده در ناحیه شکم و پهلو، به مرور زمان جمع می شوند. طراحی منحصر به فرد شکم بند های لاغری و استفاده از پارچه ای که جنس آن پلاستیک می باشد، باعث بالا رفتن درجه حرارت بدن انسان می گردد. به سبب این امر، تعریق بدن زیاد شده و موجب کاهش سایز می شود.