گنجینه‌ای که فرعون با خود به گور برد

زمانی که «هاروارد کارتر»، باستان شناس بریتانیایی، مقبره فرعون مشهور مصری را باز کرد، با اتفاقی غافلگیرکننده مواجه شد. مقبره سلطنتی که آثار تاریخی در آن می درخشد.

گنجی که فرعون به قبر برد

به گزارش سلام دکتر، به نقل از لایو ساینس، مصر یکی از مشهورترین کشورهای جهان در زمینه باستان شناسی است و بسیاری از مردم آن را با اهرام بزرگ و مجسمه های بزرگش می شناسند. با این حال بسیاری از اقلام ارزشمند و تاریخی کشف شده در مقبره سلطنتی «توتانخ آمون» هنوز برای مردم ناشناخته است. در گزارش «گنجینه‌های شگفت‌انگیز مقبره فرعون مصر» به برخی از مهم‌ترین آثار تاریخی کشف‌شده با مومیایی «توت عنخ آمون» در آرامگاه او اشاره شده است، اما گنجینه آرامگاه این فرعون بسیار است که می‌توانند این کار را انجام دهند. هنوز در حال انجام است.

جعبه های ذخیره برای اندام های داخلی

مجسمه هایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید درب تابوت هایی برای نگهداری اندام های داخلی بدن است که در مقبره «توتانخ آمون» کشف شده است. چنین ظروفی برای نگهداری اندام هایی مانند کبد و ریه ها که در طی فرآیند تنفس از بدن خارج می شوند استفاده می شود.

نقاشی توت عنخ آمون و همسرش

در یکی از نقاشی های دیواری کشف شده در مقبره این فرعون مشهور مصری، او و همسرش «عنخ اسن آمون» در کنار یکدیگر به تصویر کشیده شده اند. دانشمندان موفق به کشف مقبره «آنخسن آمون» نشده اند، اما گمان می رود مقبره همسر این فرعون جایی در «دره پادشاهان» باشد.

لیوان با کتیبه های هیروگلیف

این جام ساخته شده به شکل گل نیز در این مقبره کشف شده است. نوشته های هیروگلیف نوشته شده بر روی این لیوان درخواست اهدای میلیون ها سال زندگی به “توت عنخ آمون” است.

ظرفی با درب شیر

این ظرف در مقبره «توت عنخ آمون» پیدا شده است، جلد آن نیز مجسمه شیر است، نقوش روی بدنه ظرف نشان از دشمنان مصر در نوبه و جنوب غربی آسیا و پیروزی مصر بر آنها دارد. ممکن است جواهرات یا جواهرات را در این کیف نگهداری کنند.

جامعه

این تصویر یک مجسمه اوشابتی است که در مقبره توتانخ آمون کشف شده است. یافتن این مجسمه ها در مقبره های مصریان باستان غیرعادی نیست. هدف از قرار دادن مجسمه های اوشبتی خدمت به متوفی در دنیای آخرت است. این آشبتی از سنگ آهک ساخته شده و چوبی در دست دارد.

بستر

یکی دیگر از آثار باستانی شگفت انگیزی که در مقبره توت عنخ آمون یافت شد، تخت است. این تخت چوبی شیک به شکل گاو است. در مصر باستان، گاوها نماد هاتور، الهه عشق و زیبایی بودند.

نیم تاج

این تاج نیمه پشتی نشان دهنده یک پرنده و یک مار است. شیشه، لاجورد، ابسیدین و مرمر سبز است.

مادر

مومیایی توت عنخ آمون هنوز در مقبره او در دره پادشاهان است. اگرچه بسیاری از اقلام این مقبره به موزه ها منتقل شده است، اما مومیایی این فرعون همچنان در مقبره است.

شکار اسب آبی

این مجسمه کوچک که در مقبره توتانخ آمون پیدا شده است، فرعون را در حال شکار اسب آبی با نیزه نشان می دهد. اگرچه “توتانخ آمون” از سلامت خوبی برخوردار نبود، بعید است که او شکار اسب آبی را در زندگی واقعی تجربه کرده باشد.

طراحی کشتی

این طرح قایق با استفاده از چوب رنگی، طناب و بادبان ساخته شده است. این مدل 10 سانتی متر عرض و 22 سانتی متر طول دارد.

بازی های بیشتر از Ushabti

بسیاری دیگر از مجسمه های اوشابتی در مقبره فرعون «توت» کشف شد. یکی از این مجسمه ها روسری معروف به «نام ها» و دیگری با کلاهی به نام کلاه ایمنی نوبهی ساخته شده است.

جعبه چوبی

از دیگر اقلام قابل توجه کشف شده در این مقبره، جعبه چوبی است که بر روی آن شاخ های شکار حک شده است. در مورد نوع کاربری و استفاده از این جعبه اطلاعاتی داده نشده است.

سگ سگ

این سگک طلایی یافت شده در مقبره دارای طرح هایی است که فرعون را در حال رانندگی ارابه خود نشان می دهد.

شاخه ها

این زیر مجموعه سرامیکی نیز از دیگر گنجینه های مقبره است. شاید از این پس زمینه به عنوان چیزی شبیه به بالش استفاده شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل