گسترش همه‌جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار وزیر فرهنگ و فرهنگ قطر بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد و گفت:

به گزارش سلام دکتر، محمدمهدی اسماعیلی، سخنگوی وزارت فرهنگ و امور اسلامی در دیدار با عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی وزیر فرهنگ قطر بر روابط عمیق ایران و قطر تاکید کرد. وی گفت: بسیار خوب، باید از ایران و قطر به عنوان دو کشور دوست و برادر برای توسعه فضاهای فرهنگی استفاده شود. هفته گذشته امیر قطر مهمان ما بود که عمق فرهنگ، تاریخ و سیاست بین دو کشور را به نمایش گذاشت. ما می خواهیم این روابط را گسترش دهیم.

اسماعیلی می افزاید: در عرصه فرهنگی نیز تلاش می کنیم با استفاده از ویژگی های متفاوتی که داریم، امکان گسترش فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی را در کشور فراهم کنیم. ما همچنین نسبت به برادران مسلمان خود احساس دوستی و برادری داریم و مردم و دولت قطر برای ما محترم و عزیز هستند.

وی با بیان اینکه ایرانیان همواره سیاست امیر قطر و دولت این کشور را به یاد دارند، گفت: این بیانیه نشان دهنده عزم جدی ایران برای گسترش روابط دو کشور است.

وی افزود: اخیراً معاون اول رئیس جمهور کشورمان ستاد ویژه ای تشکیل داده است و اعضای کابینه در این ستاد ویژه باید راه های کمک و همکاری با دولت قطر را برای راه اندازی بهتر برای جهان بررسی کنند. جام.”

وزیر فرهنگ همچنین به نقش وزارت فرهنگ در این نهاد مهم اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت کمیته فرهنگ و اطلاع رسانی این نهاد مهم بر عهده وزارت فرهنگ و پیشبرد تعامل در ماه آینده است. . از سوی دیگر، در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به قطر، تفاهم نامه ای برای همکاری های خوب در حوزه فرهنگی در دست است و بر اساس این سند آماده هرگونه کمک و مشارکت هستیم. قطر نیز جواز میزبانی جام جهانی را کسب کرده است و انشالله این دور جام جهانی بهترین زمان مهم ترین رویداد ورزشی جهان خواهد بود.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام شده بود، قطر امسال میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است و خوشبختانه در روزهای اخیر بازدیدکنندگان از این کتابخانه با ذائقه غرفه این کشور بازدید کرده و با فرهنگ قطری بیشتر آشنا شده اند.

فرهنگ ایرانی یکی از غنی ترین فرهنگ های جهان است

جاسم بن حمد ثانی وزیر فرهنگ قطر نیز با اشاره به روابط عمیق فرهنگی ایران و قطر افزود: مردم این دو کشور از دیرباز در بسیاری از زمینه های فرهنگی با یکدیگر گفت و گو کرده اند. در این راستا مسئولان دولتی گمرکات دو کشور باید تمام تلاش خود را برای حفظ روابط حسنه بین دو کشور به کار گیرند تا نسل آینده ایران و قطر بتوانند بیشترین بهره را از گسترش روابط فرهنگی دو کشور ببرند. .

وزیر فرهنگ قطر در خاتمه گفت: ایران و قطر در همه زمینه ها روابط خوبی دارند و باید تلاش شود تا توسعه فرهنگی بین دو کشور به بهترین شکل ممکن رعایت شود. «من با فرهنگ اصیل ایرانی مانند صنایع دستی ایران نیز آشنا هستم و فرهنگ ایرانی را یکی از غنی ترین فرهنگ های جهان می دانم.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل