گزارشی از مراسم پایانی جشنواره «پژوهش و فناوری کتابخانه ملی»

راگزم اختتامیه دوازدهمین ننااره ملی «پژوهش و ننووری کتابخانه ملی» برگزار می شود د ود.

گزارشی از مراسم پایانی جشنواره «پژوهش و کتابخانه ملی فناوری»

به گزارش سلام دکتر، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، غلام حدعلی عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کتابخانه های ملی در استان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد. نماد تحول در امر اطلاع رسانی تبدیل شده و متفاوت برای اینکه بگویند معاصر با دنیای امروز حرکت می کنند، بازدید از کتابخانه ملی خود را پیشنهاد می دهند و به این شکل نشان می دهند که چگونه به نیاز جامعه پاسخ می دهند.

او ادامه داد: بنده ۶۲ سال پیش از یمانی که ۱۴ لال بیشتر نداشت، ‌برای اولین بار به کتابخانه ملی ایران آمدم. در آن زمان در دوره متوسطه درس میخواندم.معلم تاریخ گفته بود که برای درس تاریخ باید کنفرانس بدهیم و از آنجایی که ما به غیر از کتاب تاریخ مدرسه منبع دیگری در اختیار نداشتیم، من به کتابخانه ملی در محل مشق مراجعه کردم. موضوع کنفرانس را با کتابخانه متصدی در میان گذاشتم و او کتاب تاریخ «ایران سرپرسی سایکس» را به من تحویل داد و مرا عضو کتابخانه کرد و از آن دوران سرنوشت کتابخانه ملی ایران را دنبال کردم و خوشحالم بعد از انقلاب اسلامی چنین فضایی برای کتابخانه ساخته شد. .د.

غلامعلی حداعدل با بیان اینکه مفهوم و مفهوم مفهوم تغییر کرده است، گفت: با تحول ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات، معنا و مفهوم کتابخانه نیز تغییر کرده است و دیگر کتابخانه برای نگهداری کتاب به معنای سنتی نیست، معنایی که عالم بودن به معنایی است. داشتن محفوظات نیست.

رئیس فرهنگستان و ادب فارسی ادامه داد: عالمی بودن به این معناست که زبان کسی را که مجهولات خود را بخواند و یاد بگید. به این ترتیب کتابخانه معنای سنتی قدیمی را که انبار کتاب و مخزن کتاب از دست داده است. . . . . .

گزارشی از مراسم پایانی جشنواره «پژوهش و کتابخانه ملی فناوری»

رئیس بنیاد سعدی با بیان اینکه کتابخانه های ملی در متفاوت به نماد توجه و تحول در اطلاع رسانی تبدیل شده است، گفت: در سفر پنجروزه هایی که به کشور قطر داشتم، در دو نوبت از کتابخانه ملی این کشور بازدید کردم. قطر کتابخانه ملی خود را تبدیل به تحول در اطلاع رسانی و کاربردی معرفی می کند و در این راستا از دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران برای بازدید از کتابخانه دعوت می کنند و در تلاش برای رفع نیازهای پژوهشی آنها هستند و سعی می کنند همه نیازمندی های پژوهشی آنها را آسانتر کرده و سریع کنند. مرتفع نند و موارد مورد نیاز را ستفا استفاده از آیرین نووری ها تحویل دهنده.

او در ادامه تجربه و مشاهدات خود از کتابخانه های مطرح دنیا و بازدید از کتابخانه تاریخی اسکندریه، اشاره کرد و گفتنچن ا. حدود ۳۰ لال پیش مصری‌ها ی سکونسکو و بسیاری از سازمان‌های دیگر را متقاعد کردند تا بودجه عظیمی را که به یاد کتابخان کتابخان برداشتند، انجام دهند.

حدادعادل با تاکید بر نقش کتابخانه های در دنیای امروز، گفت: کتابخانه ملی در دنیای مختلف دنیا، ویژگی های خاصی پیدا کرده و پژوهش ها نیز باید با انتظارات از کتابخانه ملی باشد. . . . . . که باید مسائل را با توجه به نگاه بین‌المللی شناسایی و در ادامه با توجه به واقعیت‌های جامعه ایران اولویت‌بندی‌کننده و دد باشد. در این صورت است که پژوهش عمل و تحول پیدا می کند.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر جایگاه حاکمیتی کتابخانه ملی و سیاست گذاری آن بر ضرورت شناسایی جایگاه واقعی این نهاد فرهنگی تاکید کرد و افزود: به نظرم بهره مندی از کتابخانه ملی هنوز هم با یک کشور هشتاد و چند میلیونی نیست، آن هم کشور ما که برای پیشتازی در علوم مختلف کلاش کرده و اکنون نیاز دارد

در این نشست علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) از معاونت پژوهش و همکارانی که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند، قدردانی کرد.

گزارشی از مراسم پایانی جشنواره «پژوهش و کتابخانه ملی فناوری»

انتهای پیام