گجت‌ها، جایگزین کلاس‌های تشریح می‌شوند/ارائه سیر تکامل جنین ۱۵ تا ۶۰ روزه

با توجه به چالش های دستیابی کامل به کلاس های آناتومی ، محققان یکی از مؤسسین مؤسسه مرکز توسعه فناوری تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک میز لمسی برای این امر فراهم کردند. این محدوده همچنین می تواند به چاپگرهای سه بعدی متصل شود ، که این امر باعث کاهش هزینه های انتشار آلاینده برای دانشگاه های پزشکی می شود.

بیمان هازک الجعفری ، مدیر عامل شرکت دانشبونیان ، در مصاحبه با سلام دکتر ، تولید شبیه سازی های آموزشی را یکی از زمینه های تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: آخرین پروژه ما یک دفتر مجازی است. این مطب ابزاری برای تعمیق آموزش ، کاهش هزینه های آموزش و رفع نیاز بدن است. این وسیله ابزاری جدید برای یادگیری است و شبیه سازنده آناتومی انسان است ، با تهیه قسمت های مختلف بدن به صورت مجازی و آموزشی در قالب یک میز هوشمند با رابط کاربری بسیار آسان و بسیار بتن ، می تواند یک ابزار آموزشی بسیار مفید در کنار بدن و به جای واحدهای آموزشی باشد. .

وی گفت: “یافتن جسمی در جامعه بین المللی و جهان دشوار است.”

جعفری با اشاره به چالش های توصیف جسد در ایران ، خاطرنشان کرد: علاوه بر چالش های پیش روی جهان ، ایران نیز درگیر چالش است. ما همچنین با مشکلات مذهبی روبرو هستیم که نمی توانیم از بدن مسلمان برای توضیح استفاده کنیم و بگذاریم مثله کنیم بنابراین به یک دفتر آنلاین رسیده ایم تا این چالش را برطرف کنیم .

مجری این طرح با اشاره به اینکه ایران دومین کشور پس از ایالات متحده است (دانشگاه استنفورد) که دانش فنی در مورد این نوع جدول (جدول آناتومی) دارد بیان داشت: بدنه در نظر گرفته شده از این جدول بدنه یک فرد 45 ساله است. رنگ طبیعی آناتومی مشخص شد و پس از مرگ ، بدن فرد را از سر تا انگشتان به ضخامت 2 دهم میلی متر برش دادیم و تصاویر “وضوح” تهیه کردیم و با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای و سیستم رایانه ای این تصاویر را ادغام کردیم. به شدت برش خورده

به گفته وی ، همان اقدامی که اساتید در سالن های آناتومی انجام می دهند با استفاده از این جدول قابل انجام است. در این دستگاه می توان کاتاگوری را از سیستم و ساختار از کاتاگوری جدا کرد؛ به این معنی که در تصویر نمونه ، هر عضله شکم برداشته شده و به داخل شکم ، شریان ها ، رگ ها و اعصاب جدا می شوند ، که دقیقا مطابق با کتاب های مرجع آناتومی است.

حزک الجعفری “جنین شناسی” را بخش دیگری از این برنامه توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در این جدول رشد جنین از 15 روز تا 60 روز نشان داده شده است. جنین های ارائه شده در این جدول از جنین های سقط جنین واقعی گرفته شده است. این جنین ها پاک و تقسیم شدند.

مدیرعامل شرکت دانشبنیان بخش دیگر جدول را “دایکام” توصیف کرد و توضیح داد: “این قسمت باعث می شود خروجی هر دستگاه تصویربرداری سه بعدی فوراً انجام شود و این بخش از این مزیت برخوردار است که به اساتید اجازه می دهد تا تصاویر سه بعدی ایجاد کنند.” کیسه های بالینی و آسیب شناسی خود را به دانش آموزان با استفاده از رابط USP آموزش دهید.

وی افزود: شکستگی های استخوان ران از 13 تا 15 مورد است و اساتید می توانند این موارد را در یک مکان با رابط USP دستگاه به دانشجویان نشان دهند.

جعفری با اشاره به بخش “پیش دبستانی” جدول ، پیش دبستانی را یکی از دشوارترین دوره های علوم پزشکی توصیف کرد و توضیح داد: “اساتید اسلایدها و مطالب کافی ندارند و متأسفانه چون طرز تفکر مهندسی نیست. آنها نمی توانند بدن را تشکیل دهند. ” برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارلیک ارل منتقل شده اید. بنابراین وقتی بدن قطع شد ، دانش آموزان محل دقیق آئورت را نمی دانند.

وی اضافه کرد: “هنگام طراحی این جدول ، 8000 تصویر از مرحوم 45 ساله را تهیه و تقسیم بندی کردیم و از آنجا که این فرد در طی MRI و توموگرافی اسیر شده بود ، مناطق برش خورده با نام اعضای بدن و تصاویر پزشکی دریافت می شد.” با رنگ دیگری بارگیری می شود که برای بخش های پزشکی ، پیراپزشکی و رادیولوژی مفید است.

وی با تأکید بر اینکه این دستگاه توانایی برقراری ارتباط با کتب مرجع را دارد ، گفت: از این طریق می توان اطلاعات دقیق تر و کامل تری بدست آورد.

این محقق با اشاره به امکان افزودن عناصر دوره آموزشی یا خصوصی سازی دستگاه با استفاده از رابط USP و اتصال پروژکتور به آن از دیگر ویژگی های این دستگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه صفر تا 100 از این دستگاه در ایران طراحی و ساخته شده است که می تواند در صورت نیاز برنامه ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه می تواند به چاپگرهای سه بعدی متصل شود و می تواند نیاز دانشگاه ها برای خرید مالاگ را برطرف کند.

به گفته وی ، این دستگاه تاکنون در 18 دانشگاه علوم پزشکی کشور نصب شده است.

این محقق هزینه های مرتبط با تهیه اجساد و مواد آموزشی را کاهش می دهد ، خطرات ناشی از کار با اجساد را برطرف می کند ، طول عمر اداری را نسبت به جسد طولانی تر می کند و آموزش و یادگیری آناتومی ، رادیولوژی و جنین شناسی را کاهش می دهد. وی خاطرنشان کرد: همه اعضا می توانند بدون از دست دادن رنگ طبیعی و جزئیات آن ، به اندازه مورد نیاز بزرگ شوند و طراحی مدل انسانی در سه بعد را برای آقایان و بانوان طراحی کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل