اقتصادی

کوهساری: با تصویب بودجه‌ای واقع‌بینانه انضباط مالی در اقتصاد کشور حاکم می‌شود

اقتصاد | انضباط | با

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با تلاش دولت و مجلس بودجه‌ای به تصویب برسد که منابع و مصارف آن با یکدیگر همخوانی داشته باشد، در نتیجه شاهد ایجاد انضباط مالی و به دنبال آن تحقق عدالت اجتماعی خواهیم بود.

غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با سلام دکتر، با اشاره به تلاش دولت برای ارائه بودجه ای با درآمدهای واقعی به مجلس با تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه در ایجاد انضباط مالی، بیان کرد: بحث همخوانی درآمدها و هزینه های بودجه، موضوع مهمی است، اگر ما بودجه ای در مجلس به تصویب برسانیم که کسری داشته باشد، اثر منفی در اقتصاد کشور برجای خواهد گذاشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه ما در سال های گذشته بحث کسری بودجه را تجربه کرده ایم، اظهار کرد: خیلی از مشکلات امروز کشور به دنبال ناترازی بین منابع و مصارف در لوایح بودجه سنواتی  ایجاد شده است. بعضا در سال های گذشته درآمدهای دولت کمتر از آنچه که در لایحه بودجه پیش بینی شده بود، محقق شده است. این امر سبب می شود تخصیص اعتبارات به پروژه ها کمتر از میزان مصوب در لایحه بودجه باشد، در نهایت سبب می شود پروژه های توسعه ای کشور نیمه کاره باقی بمانند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس نیز باید مطالباتی را در لایحه بودجه به تصویب برساند که مطالبه واقعی مردم است اما از سوی دولت مغفول مانده است.

کوهساری تاکید کرد: نگاه ماه باید تحقق عدالت اجتماعی باشد، اگر بودجه با نگاه واقع بینانه به تصویب برسد، دیگر ما شاهد کسری بودجه در سطح جامعه نخواهیم بود و از سوی دیگر یک انضباط مالی بر اقتصاد کشور حاکم خواهد شد. نتیجه این انضباط مالی نیز تحقق عدالت اجتماعی و تکمیل پروژه هایی است که سالیان سال نیمه کاره باقی مانده اند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.