کلید اتوماتیک چیست؟

الکتریسیته اکنون مفیدترین و در عین حال ضروری ترین انرژی است که می تواند انواع نیازهای کنونی انسان را برآورده کند. از روشنایی تا چرخش موتورهای سنگین در قلب صنایع کوچک و بزرگ؛ اگرچه برق یک جریان انرژی قابل اعتماد، ساده، ارزان و آسان است. اما علاوه بر چنین راحتی و هزینه، می تواند بسیار خطرناک نیز باشد. در نظر مردم، منظور از خطر در دنیای برق به معنای خطر برق گرفتگی برای مردم است. با این حال، بسیاری از خطرات در سیستم الکتریکی ایمنی تجهیزات الکتریکی و ساختمان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در هر صورت هر جا که بخواهند برق را جاری کنند، نیازهای جدی در حوزه ایمنی مد نظر است. انواع کلیدهای برق فشرده که در برخی از محافل علمی به آن کلید اتوماتیک یا MCCB نیز می گویند یکی از مجموعه های مورد نیاز برای تامین حفاظت در شبکه توزیع برق از مراحل مرکزی تا نقاط پایین جریان است.
کلید فشرده برای چیست؟

ایده کلی در طراحی سوئیچ های فشرده، ایجاد نوعی دستگاه با تحمل جریان بالا است که می تواند در هنگام وقوع یک وضعیت اضطراری در سیستم، تمام برق را قطع کند. نیاز شبکه برق به داشتن چنین کلیدی در مواقع اضطراری ضروری است. به عنوان مثال، اگر برای انسان برق وجود داشته باشد، یا اگر شاهد اتصال کوتاه در سیستم باشیم، شاید چیزی غیرضروری و قدرتمند در شبکه ایجاد شود، اگر و باید تصمیم انسانی را عامل این قدرت بدانیم. زنبور عسل، ما با دادن وقت گرانبها را از دست می دهیم. چرا که در کسری از ثانیه تشکیل حجم زیادی آب در شبکه می تواند انواع آسیب های غیرقابل تصور را به همراه داشته باشد. طراحی فشرده اصلی برای حل مشکل زمان بندی و این نوع رویداد ناگهانی در سیستم است. زیرا یک کلید فشرده نیز افزایش ناگهانی جریان است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی اتصال سیستم توزیع پایین دست را قطع کند به نحوی که از سرایت آسیب به کل شبکه و همچنین قطعات آن جلوگیری کند. که عامل حادثه هستند، مسیر فعلی را حذف کنید.

چرا کلید خودکار را حساس می کنند؟

اما دلیل اصلی که می تواند کلید هش شده را آسیب پذیر کند و واکنش را وادار کند، ایجاد جریانی از حملات در شبکه است. این جریان هجومی که در یک لحظه به شدت افزایش می‌یابد، می‌تواند ناشی از اتصال کوتاه، اتصال دو فاز به یکدیگر یا اضافه بار غیرمنطقی در سیستم باشد. در این صورت، می توانید بگویید که یک فیوز یا کلید کوچک می تواند چنین سطح حفاظتی را داشته باشد. آنها همچنین به جریان اضافی در سیستم حساس هستند و در صورت وقوع قطع می شوند. پس آیا باید در ابتدای یک سیستم توزیع شده استفاده از کلیدهای انتزاعی را دید؟!

تفاوت آچار فشرده بین انواع فیوز و آچار مینی

اساس طراحی قفل فشرده جداسازی کل سیستم است. این قطعی هر سه سطح سیستم را درگیر خواهد کرد. یک پدیده نامرئی در عملکرد فیوز، جریان یا جریان. فیوزها فقط می توانند جریان یک فاز را قطع کنند. اگرچه ممکن است حذف فعلی قسمت مذکور خطرات جدی تری را متوجه شبکه کرده باشد که ممکن است شامل دو دسته دیگر نیز باشد. از سوی دیگر،

کلیدهای مدار مینیاتوری اصولاً برای آمپر بالا طراحی نشده اند و ثانیاً برای تشخیص اضافه جریان طراحی شده اند و سرعت عمل مورد انتظار در برابر اتصال کوتاه را ندارند.

اما اگر نیروی کمی اعمال کنید، می توانید به دلایل اتصال کوتاه و اضافه بار واکنش مثبت ایجاد کنید که می تواند منجر به جریان های خطرناک در سیستم شود.

محدوده جریان سوئیچ اتوماتیک

کلید نصب که گاهی به آن کلید اتوماتیک نیز می گویند با استانداردهای مختلفی طراحی و ساخته شده است و می توانید برای این منظور از 20 تا 1600 آمپر آن ها را مشاهده کنید. از طرفی در آزمایشات ترمو مغناطیسی این قابلیت برای قطع اتصال کوتاه تا 50 کیلو آمپر تعریف شد. تا زمانی که هیچ اتفاقی برای آنها نیفتد.

محل اصلی شناسایی شده برای استفاده از سوئیچ های فشرده معمولاً زیرسیستم های شبکه توزیع نزدیک به کاربران نهایی است. برای این کار از تابلوهای صنعتی به عنوان کلید اصلی در ورودی و یا کلید لیمیت در خروجی تابلوهای شهری استفاده می شود.

پارامترهای کلیدی خودکار

در شرح مشخصات فنی کلیدهای فشرده با کلیدهای مشخص شده روی بدنه آنها؛ شما می توانید ویژگی هایی که نشان دهنده قابلیت های کلید است را مشاهده کنید. این مشخصات شامل اعدادی است که هر کدام با در نظر گرفتن شرایط کار قفل اتوماتیک تنظیم می شوند. پسندیدن:

• In: نشان دهنده جریان نامی مدارشکن است. این ویژگی در مشخصات یک کلید فشرده نشان دهنده جریانی است که کلید می تواند تحت شرایط از پیش تعریف شده کار کند.

• Im: مخفف جریان اتصال کوتاه کلید است. اغلب این جریان در محدوده بین 5 تا 10 در برابر جریان نامی کلید انتخاب می شود. در چنین حالتی، هنگامی که جریان هجومی رخ می دهد، هنگام اعمال این جریان، کلید کوتاه احساس می شود.

• Icm: نشان دهنده قدرت نهایی قطع کننده مدار در طول اتصال اتصال کوتاه است.

• Icu: قدرت شکست نهایی در کامپوزیت. این مشخصه تعیین می کند که سوئیچ چه مقدار از یک اتصال کوتاه را می تواند بدون قطع شدن قطع کند.

• Uc: ولتاژ نامی را در عملکرد سوئیچ فشرده نشان می دهد. به طور معمول، این ولتاژ نشان دهنده ولتاژ فاز به فاز سیستم خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل