رسانه عمومی

کدام خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟

معاون بیمه سلامت و خدمات شرکت بیمه سلامت با اشاره به اینکه این بیمه خدمات ترک اعتیاد در بیمارستان را پوشش می دهد و شامل سم زدایی، درمان، مداخلات روان درمانی گروهی و انفرادی و … می شود، گفت: البته دستورالعمل پرداختی است. هزینه های درمان اعتیاد برای بیماران تحت پوشش برنامه الکترونیکی بر اساس هزینه های دولتی است.

دکتر مهدی رضایی در گفت وگو با سلام دکتر. در خصوص حوزه بیمه خدمات ترک اعتیاد آمده است: خدمات درمانی و کاهش آسیب های اعتیاد بیماران مبتلا به اختلالات مصرف مواد از سال 1392 (به استثنای سال 1397 که بودجه ای برای این طرح در نظر گرفته نشده است) با مجوز دولت، مردمی است. ، غیر دولتی، خصوصی، خیریه و جایزه بر اساس قیمت جدید مصوب هیات وزیران ارائه می شود.

چه خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟

ادامه می‌دهد: براساس مصوبه شورای دولت، توصیه‌ها شامل خدمات بیماران در این زمینه می‌شود که شامل سم‌زدایی، درمان، مداخلات روان‌درمانی گروهی و فردی و… می‌شود. در خدمات بستری درمان اعتیاد سهم بیمه 70 درصد است و حتی برای افراد فقیر نیز بیمه ترک اعتیاد می تواند تا 90 درصد را پوشش دهد اما در معرفی نامه سازمان بهزیستی فقیر بودن این فرد مشخص شده است. که می توانند با پوشش 90 درصدی شغل پیدا کنند.

وی افزود: ثبت اطلاعات شرکت های ارائه دهنده خدمات ترک اعتیاد در سامانه الکترونیکی بیمه درمان سوء مصرف مواد (پایا) با سطوح مختلف بیمه درمان اعتیاد از قبیل اطلاعات هویتی و ثبت نام اولیه افرادی که در اختلال مصرف مواد قرار دارند، به صورت اینترنتی انجام می شود. .

ثبت اطلاعات بیمار با اصل محرمانه بودن مطابقت دارد

رضایی تاکید کرد: اطلاعات مربوط به نوع درمان انتخابی و مراحل درمان، اطلاعات مرکز درمانی، ثبت پرونده الکترونیکی بیمه درمان مصرف مواد و … همگی با رعایت اصول رازداری و امنیت ثبت می شود.

درباره شرکت های ارائه دهنده خدمات ترک اعتیاد توضیح می دهد: درخواست انعقاد توافق با شرکت های ترک اعتیاد در جلسات هیات نظارت محلی با حضور نماینده بیمه سلامت و با توجه به اولویت ها و کیفیت ارائه خدمات. در این میان، نیازهای جامعه و جمع آوری تعداد شرکت های متقاضی توسط شرکت آزمایش کننده انتخاب و توسط کمیته منطقه ای به انجمن بیمه سلامت ایران ارائه می شود تا قرارداد منعقد شود.

راهنمای سلامت حرکتی مرکز ترک اعتیاد 461

وی با تاکید بر اینکه تنها شرکت های منتخب در کمیته امکان ثبت اطلاعات ارائه خدمات را در سامانه اعتماد خواهند داشت، گفت: بر این اساس تا آذرماه 1401 تعداد شرکت های مشمول قرارداد بیمه کل است. از 461 شرکت شامل 1140 شرکت غیر دانشگاهی، 2 شرکت صلح و 308 شرکت خصوصی.

61 میلیارد بودجه بیمه سلامت برای ترک اعتیاد

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: آستانه پرداخت هزینه های ترک اعتیاد بیماران تحت پوشش سامانه الکترونیکی بر اساس هزینه های دولتی است. بودجه پیش بینی شده برای درمان اعتیاد در سال جاری حدود 61 میلیارد و 740 میلیون تومان است و تا پایان آبان ماه سال جاری سازمان بیمه سلامت حدود 51 میلیارد و 541 میلیون و 800 هزار تومان در این زمینه هزینه کرده است.

انتهای پیام