کتاب‌های پول‌ساز! – سلام دکتر

پول | کتاب

کتاب‌های پول‌ساز! - ایسنا

محمدرضا یوسفی هیولاها و خطوط کمدی را کتاب‌های مالی معرفی می‌کند که با هدف اولیه تبدیل پایتخت منتشر شده‌اند.

نویسنده کتاب های کودک و کودک و منتقدان ادبی در گفت وگو با سلام دکتر، درباره انبوه کتاب های طنز پرطرفدار و محلی این گونه کتاب ها در ایران، اظهار کرد: این نوع کتاب ها برای اولین ها و عمومی ها ساخته می شوند و در سراسر جهان شهرت دارند. . نویسندگان ایرانی قبلاً به آنها نزدیک شده اند. بسیاری از فیلم‌ها بر اساس چنین کتاب‌هایی ساخته شده‌اند، زیرا بر اساس رویدادها ساخته شده‌اند و پیچیده نیستند و سرگرمی بخش مهمی از این کتاب‌ها است و به همین دلیل مخاطب عام زیادی دارد.

وی با مقایسه مجلات معروف و کمیک بوک ها می افزاید: برخی جاها جوانان «شازده کوچولو» را می خوانند و دوست دارند از صحنه کمدی عبور کنند. این کتاب‌ها مانند رمان‌های پرطرفدار حجم بالایی دارند، نوشتن و تلفیق آن با تصاویر بسیار آسان است، تاریخچه جالب و جالبی دارند، به همین دلیل ناشران، نویسنده‌ها و تصویرگران زیادی دارند. ناشران حرفه ای معمولاً به چنین انتشاراتی دسترسی ندارند و اغلب ناشران آنها را منتشر نمی کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه این گونه کتاب‌ها جای تعجب ندارند، افزود: تا به حال در کتاب‌های کودک ندیده‌ام و در صورت لزوم باید به این کتاب‌ها دقت شود. اگر من دیوار نداشته باشم، این کتاب ها باعث می شود بچه ها با کتاب آشنا شوند و به ادبیات علاقه مند شوند. خطوط طنز اولین مکان هایی است که کودک با رویدادی به نام گفتار آشنا می شود. این نوع کتاب کار خودش را می کند، البته من اصلا با آنها موافق نیستم چون کتابی در این کتاب ها پیدا نمی کنم، اما جای خودش را دارد و منتشر می کند.

این کتاب موضوعاتی مانند مهیج، ترسناک و ترسناک را که در عناوین بسیاری از کتاب‌های منتشر شده برای نوجوانان یافت می‌شود، توضیح می‌دهد: اغلب، کتاب‌هایی که شامل داستان‌های اکتشافی، توهمات و ویژگی‌های وحشتناکی در این عناوین هستند. این کتاب ها مانند خطوط طنز هستند. این کتاب ها به نوعی کتاب هستند; کتاب های سانسور هیچ ربطی به کسی ندارند که به آنها فکر کنیم. حداقل در ایران. انگیزه اصلی تولید این کتاب ها تغییر سرمایه بود. این کتاب‌ها به دلیل ماهیت معمایی و فداکاری، همه را به خود جذب می‌کنند، اما معمولاً در هنر کوچک هستند و کارکردهای مهمی در نظام هنری نیستند. این آثار هزینه بر هستند و به همین دلیل ناشران به سراغ آنها می روند تا بتوانند کتاب های مختلف خود را چاپ کنند. به جز نشریات دولتی که مجوز این کار را ندارند وگرنه قصد رفتن به آن را ندارند. فعالیت های پولی و تفریحی باعث ترویج این گونه نشریات می شود و با استقبال خوبی مواجه می شود و شما بسیاری از این عناوین را خواهید یافت. در دوران هیولاها، زمان ملودی ها و … بود. این نوع کتاب‌ها همیشه بخشی از بازار کتاب بوده‌اند، اما اینکه کدام یک وارد حوزه ادبیات باقی می‌شود، از همان ابتدا یک چالش در ادبیات بوده است.

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان درباره چگونگی یافتن نمایشگاه کتاب در بخش کودک در سال جاری می‌گوید: این نشریه از طریق انتشارات محصول بر بنیاد تسلط دارد. اگر بخواهید چهار کتاب برای فرزندتان تهیه کنید، خیلی سخت است. قبلاً نام نویسنده معتبر بود و با خیال راحت می توانستید کتابی را بر اساس نام ناشر خریداری کنید، اما این نامه ها نیز مشکوک و غیر قابل اعتماد بودند و شاید آثار می توانست بر اساس نام نویسنده باشد.

وی با تاکید بر سیاست دولت در برخورد با کودکان و نوجوانان گفت: بخش خصوصی قوی نداریم که به تدریج تشخیص دهد که ناشر یک شرکت تجاری یا فرهنگی است. ما دلیل پشت این کتاب ها را نمی دانیم. من به عنوان نویسنده شک دارم که برای کتاب کودک منتشر شده باشد یا نه. آیا شما یک فرهنگ هستید و نویسنده یک نویسنده فرهنگی است؟ امروزه مخاطبان، والدین یا شرکت ها باید کتاب بخوانند و سپس انتخاب کنند، شما چاره ای ندارید جز اینکه بخوانید و کتاب مفیدی را به فرزندتان بدهید. شما باید ادبیات را بدانید و با آن آشنا باشید.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل