کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

کامپوزیت دندان مدل خرگوشی چیست؟

بهرمندی از خدمات Composite دندان مدل خرگوشی چه مزایایی به همراه دارد؟ چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت خرگوشی هستند؟

 انواع کامپوزیت دندان و مدل خرگوشی از جمله روش‌های درمانی و زیباسازی دهان و دندان است که به بهترین شکل عیوب ظاهری را از بین برده و به ترمیم دندان می‌پردازد. دندان خرگوشی اصولا دندان‌هایی هستند که در فک بالا قرار گرفته و نسبت به فک پایین کمی جلوتر می‌باشند که اغلب از نظر زیبایی مورد پسند هستند، در این میان اما برخی از افراد تمایل دارند تا با استفاده از کامپوزیت خرگوشی این مدل دندان را اصلاح کرده و یک ردیف دندان یکدست برای خود ایجاد کنند. در صورتی که به دنبال این نوع خدمات دندان پزشکی هستید با ما همراه باشید تا هرآنچه که نیاز دارید را به طور تخصصی در اختیارتان قرار دهیم.

کامپوزیت دندان خرگوشی چیست؟

کامپوزیت دندان مدل خرگوشی از جمله تکنیک‌های دندان پزشکی به منظور ترمیم و تعمیر دندان‌های بیرون زده است که به صاف و منظم ساختن دندان می‌پردازد. نکته‌ی مهمی که در این زمینه وجود دارد را باید فرآیند تراش کاری دندان در این نوع کامپوزیت در نظر گرفت که اصولا به دست متخصصین صورت می‌گیرد تا به هیچ عنوان ظاهری غیرطبیعی ایجاد نکند. بدین ترتیب پس از تراش خوردن دندان با استفاده از متریال خاص حفره‌ها پر شده و به وسیله اشعه مخصوص سر جای خود قرار می‌گیرند. به این منظور برای اینکه ظاهری زیبا به صورت خود ببخشید بهتر است در ابتدا به کارشناسان این حوزه مراجعه کرده و با متخصصین صحبت کنید تا راهنمایی‌های لازم در اختیارتان قرار گیرد.

مزایای استفاده از کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

بهرمندی از Composite دندان مدل خرگوشی مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه داشته و شرایطی را برایتان ایجاد می‌کند تا با اعتماد به نفس بالا در جمع حاضر شوید. برخی از مهمترین این مزایا به شرح زیر هستند.

از مهمترین مزایای این نوع درمان به وسیله کامپوزیت را باید سرعت بالای آن در نظر گرفت که نیاز نیست چندین جلسه طی شود تا دندان ظاهر مطلوبی پیدا کند. بدین ترتیب درمان در یک جلسه به اتمام می‌رسد. همچنین دوران نقاهت بسیار کمی دارد.

کامپوزیت مدل خرگوشی نتایج طبیعی را به همراه دارد، در نتیجه اگر به دنبال یک ظاهر طبیعی هستید بهتر است به دنبال این روش درمانی باشید که علاوه بر سفید کردن دندان‌ها تمام عیوب ظاهری آن‌ها را به بهترین شکل از بین خواهد بود.

از فاکتورهای مثبتی که در مورد این روش درمانی وجود دارد باید به کاهش میزان تهاجم آن اشاره کرد، به این صورت بیمار هیچ گونه درد و خونریزی احساس نخواهد کرد. این موضوع در کاهش دوران نقاهت نیز موثر در نظر گرفته می‌شود.

جالب است بدانید که به منظور قرار گیری این نوع کامپوزیت خرگوشی هیچ گونه آسیبی به دندان وارد نشده و سلامت آن‌ها به خطر نمی‌افتد. همچنین تراش خوردن مینای دندان باعث آسیب دیدن این قسمت حساس نخواهد شد.

کامپوزیت دندان مدل خرگوشی چه معایبی دارد

این روش درمانی علاوه بر مزایای بسیار زیاد با معایبی نیز همراه خواهد بود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  1. به منظور بهرمندی از این نوع کامپوزیت باید به سلامت دهان و دندان توجه داشته باشید، چرا که بسیار حساس بوده و در صورتی که به خوبی از آن مراقبت نکنید ممکن است دچار آسیب شود.
  2. در صورتی که دندان دچار آسیب دیدگی شود امکان ترمیم وجود نداشته و باید به طور کامل مدل خرگوشی کامپوزیت را تعویض کنید که این موضوع با هزینه‌های بالایی همراه خواهد بود.
  3. در صورتی که پس از قرارگیری این نوع روکش روی دندان همواره از نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی استفاده کنید به مرور زمان رنگ دندان تغییر پیدا خواهد کرد.

بر این اساس باید گفت اگر چه این نوع روکش یک لبخند زیبا برایتان ایجاد می‌کند اما باید همواره از آن نگهداری کنید در غیر این صورت مجبور به تعویض آن می‌شوید.

مراحل انجام کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

Composite دندان مدل خرگوشی باید به صورتی انجام شود که کمترین میزان آسیب، دهان را تحت الشعاع قرار دهد. بر این اساس مراحل آن باید زیر نظر متخصصین این حوزه انجام شوند.

  1. در مرحله اول وضعیت دندان و فک زیر نظر کارشناسان قرار گرفته و پارامترهای مختلفی از جمله زاویه، وضعیت دندان، جنس و کیفیت دندان بررسی می‌شود. در این فرآیند دندانپزشک تلاش می‌کند وضعیت دندان را سنجیده و با توجه به آن تشخیص دهد که چه متریالی برای قرار گرفتن روی دندان مناسب است. همچنین بیماری‌های احتمالی از جمله بیماری لثه، پوسیدگی و التهاب نیز مشخص می‌شوند.
  2. در مرحله دوم با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مخصوص دندانپزشکان در تلاش هستند تا هرگونه جرم را به بهترین شکل از روی دندان پاک کرده و آن را آماده سازند.
  3. در مرحله بعدی نوبت به تراش خوردن دندان می‌رسد تا فرم مورد نظر را به خود بگیرد. در این قسمت دندان‌ها را به شکلی تراش می‌دهند تا فرمی طبیعی به خود بگیرند در برخی موارد با توجه به تشخیص کارشناسان نیاز به تراشیدن دندان نیست.
  4. در مرحله بعد فرآیند قرارگیری کامپوزیت دندان آغاز می‌شود که در این قسمت مواد خمیری روی دندان قرار می‌گیرند. این مرحله باید با تجربه و تبحر خاص انجام شود تا دندان فرم مناسبی بدست آورد. پس از اینکه مواد روی دندان شکل گرفت با استفاده از اشعه مخصوص متریال روی دندان قرار خواهد گرفت.
  5. در نهایت عملکرد Composite دندان مدل خرگوشی تست می‌شود، در این قسمت کیفیت و عملکرد دندان تست شده و به عنوان مثال فواصل میان دندان‌ها بررسی می‌شوند تا در صورت بروز مشکل به بهترین شکل برطرف شود در نتیجه این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

مراقبت‌های پس از کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

پس از برخورداری از Composite دندان مدل خرگوشی بهتر است یک سری نکات را مورد توجه خود قرار دهید تا طول عمر این نوع روکش را بالا ببرید و آن‌ها را روی دندان تثبیت کنید. از جمله نکات در این زمینه به شرح زیر هستند.

  1. بهتر است تا مدتی از خوردن مواد غذایی سفت چون آجیل، گردو یا تخمه خودداری کنید چرا که ممکن است باعث ضربه به دندان شده و منجر به ترک خوردن یا لب پر شدن دندان شود.
  2. به هیچ عنوان از دندان برای باز کردن یا شکستن چیزی استفاده نکنید چرا که باعث خم شدن روکش می‌شود.
  3. از مصرف دخانیات خودداری کنید چرا که این موضوع باعث می‌شود تا به مرور دندان تغییر رنگ داده و مجبور به تعویض آن شوید.
  4. حتما هر بار پس از مصرف قهوه یا چای دندان خود را تمیز کنید تا پس از مدت کوتاهی رنگ زرد یا قهوه‌ای به خود نگیرد.
  5. به منظور حفظ سلامتی دهان و دندان حتما از مسواک استفاده کرده و تا مدتی نخ دندان را کنار بگذارید تا هیچ فاصله‌ای غیر طبیعی بین دندان‌ها ایجاد نشود.
  6. توصیه می‌شود تا در طول روز همواره دو بار مسواک بزنید این موضوع باعث حفظ رنگ سفید دندان می‌شود.

قیمت کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

هزینه نهایی کامپوزیت دندان مدل خرگوشی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که باید تمامی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. پارامترهای مختلفی روی قیمت نهایی موثر هستند، به عنوان مثال جنس و نوع کامپوزیت روی هزینه نهایی تاثیرگذار می‌باشند. بر این اساس اگر مواد از کیفیت بالایی برخوردار باشند کامپوزیت خرگوشی که روی دندان قرار می‌گیرد نیز هزینه بالاتری دارد. یکی از نکاتی که باید در این حوزه به آن دقت کنید کلینیکی است که برای دریافت خدمات به آن مراجعه می‌کنید، تجربه و تخصص دندانپزشک در تعیین هزینه نهایی موثر است بدین ترتیب اگر به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید به احتمال زیاد باید هزینه بالاتری را بپردازید اما نکته مهم اینجاست که از بهترین خدمات بهرمند خواهید شد.

کاندیدای مناسب برای کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

اگر دارای دندان خرگوشی هستید و روی دندان‌های خود لک‌های تیره رنگ مشاهده می‌کنید بهترین راه برای شما Composite دندان مدل خرگوشی است. این نوع روکش بهترین راه برای سفید سازی دندان است که از بهم ریختگی، عقب یا جلو بودن دندان، شلوغی دندان و … جلوگیری کرده و شرایطی را ایجاد می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل با اعتماد به نفس در جمع حاضر شود. از جمله افرادی که بهترین کاندیدا برای این روش درمانی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. افرادی که فاصله کمی در میان دندان‌های خود مشاهده کرده و قصد پر کردن این فاصله را دارند.
  2. در صورتی که شکستگی یا ترک خوردگی در دندان خود احساس کنید.
  3. اگر با تیرگی دندان یا زرد شدن آن مواجه شوید و به دنبال سفید سازی دندان باشید.
  4. در صورتی که دارای دندان‌های خرگوشی بوده و می‌خواهید دندان‌هایی یک دست و یک اندازه داشته باشید.

در صورت موارد فوق کافی است به کلینیک‌های معتبر این حوزه مراجعه کرده و از سوی کارشناسان به طور تخصصی مشاوره بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز در دسترستان قرار گیرد.

کامپوزیت دندان خرگوشی بهتر است یا لمینت خرگوشی

هر کدام از این روش‌های درمانی مزایای خاص خود را دارند در حالت جامع با مقایسه کلی در می‌یابیم که کامپوزیت به دلیل اینکه از متریال بهتری تهیه و ظاهر طبیعی‌تری برای دندان ایجاد می‌کند انتخاب بهتری خواهد بود. همچنین به مینای دندان آسیبی وارد نکرده و با قیمتی مناسب در اختیار قرار گرفته است. علاوه بر آن به دلیل اینکه مقاومت بالایی دارد می‌تواند نسبت به هزینه‌ای که دارد طول عمر بالایی را به ارمغان آورد بر این اساس انتخاب ایده‌آلی است.

بریس دنتال از جمله مجموعه‌های موفق در ارائه خدمات دندانپزشکی است که توانسته به صورت تخصصی نیاز مراجعین را برطرف کند. این کلینیک در تلاش است تا از تجهیزات فوق پیشرفته برای ارائه خدمات بهرمند شده و به صورت اصولی با همکاری کادری مجرب فرآیند نصب Composite دندان مدل خرگوشی را اجرا کند. نکته مثبت در مورد این کلینیک را باید قیمت مناسب و کیفیت کار بالا در نظر گرفت.

 

خروج از نسخه موبایل