رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

کاربرد میز کنسول چیست؟

به طور معمول از میزهای کنسول جهت پر نمودن فضاهای خالی و ایجاد تقارن بصری و هویت بخشیدن به فضا،استفاده می شود.با قرار دادن این عنصر در جداره ای بی روح و چیدمان متناسب و هارمونیک عناصری چون مجسمه،قاب عکس،چراغ، گلدان و … فضای بی روح و ساده را میتوان به یک فضای بسیار زیبا و دلنشین تبدیل نمود.برای نمونه به میز کنسول تصویر زیر توجه فرمایید. در این تصویر می توانیم ببینیم که چیدمان هارمونیک و متناسب المانهایی چون گلدان،کاسه چوبی دکوری، شیشه وظروف دکوری صورتی رنگ بر روی میز کنسول،با ترکیب رنگ سفید و رنگ گرم چوب در کنار گلدان، هویتی متفاوت را برای آن جداره ایجاد نموده است.
به نقل از youtubeدر فضاهایی ممکن است که این عنصر همراه با آینه استفاده شود که با ایجاد هارمونی بین میز و آینه، علاوه بر ایفای نقش میز، وجود عنصر پرکاربرد آینه را نیز پررنگتر کرده و استفاده بهتر از آن را میسر می کند. همانطورکه در تصویر مشاهده می کنید، جای گیری میز در زیر آینه و هارمونی رنگ مابین این دو المان، فضایی متفاوت را ایجاد نموده و حضور میز، موجب تاکید بیشتر بر آینه شده و امکان بیشتری به کاربر جهت استفاده از آینه را داده است. درضمن، قرار گیری سایر اجزا ی دکوری و انعکاس تصویر آنها در آینه، ارتباط بیشتر بین میز و آینه ایجاد کرده و فضایی جذابتر و متفاوت را به وجود آورده است.

چیدمانی متقارن و متناسب روی میز کنسول

ایجاد تقارن و تناسب بصری در چیدمان روی میز و آینه کنسول استیل بسیار پراهمیت بوده و هنگام چیدمان باید به آن توجه زیادی نمود.زمانی که در یک فضا از میز کنسول استفاده می کنید اگر به تقارن و تناسبت چیدمان روی آن توجه نکنید و یا به زبانی دیگر، سلیقه به خرج ندهید، استفاده از این عناصر پرکاربرد و زیبا، پاسخی عکس خواهد داد و جز آشفتگی فضا چیز دیگری را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.در تصویر زیر، یک چیدمان متقارن و متناسب را دیده و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این میز کنسول که از کنار هم قرار گرفتن 2 شکاف بر روی پایه و یک طبق در زیر آن ساخته شده، دارای تقارنی نسبی است. با اینکه ممکن است بعضی عناصر روی آن مثل هم نباشند، اما تقارن و تناسبی معتدل در آن ایجاد شده است.
به خوبی می توانید ببینید که بطری هایی که بر روی آن قرار دارد تناسب بسیار خوبی با سایر وسایل روی میز و یا حتی نقوش روی تابلوی بالایی و حتی بشقاب ها دارد. از طرف دیگر رنگ سبز گلدان ها نبز با یکدیگر هماهنگ گشته اند.
در هنگام چیدمان و دکوراسیون وسایل چشمانتان به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید آیا تناسبی بین اشکال و رنگ های آنها در دو طرف میز وجود دارد یا نه.

میز کنسول المانی برای فضای نشیمن

گاهی اوقات از میزهای کنسول به عنوان نقطه کانونی برای قرارگیری صندلی و مبلمان و ایجاد فضای نشیمن در چیدمان استفاده میشود.میز کنسول با توجه به قرار گیری اجزای زیبای دکوری بر روی آن می تواند نقطه کانونی بسیار زیبائی برای فضاهای نشیمن خانوادگی و حتی در جاهایی رسمی،بنا به نوع و سبک آن باشد.

برای انتخاب میز کنسول به چه مواردی باید توجه کرد؟

1- قبل از اینکه بخواهید میز کنسول بخرید ابتدا جای آن را در دکوراسیون منزل تعیین نمایید تا ابعاد و اندازه میز را بدانید.
2- کنسول مورد نظر باید با سبک دکوراسیون شما همخوانی و هارمونی داشته باشد.به طور مثال برای منزلی با دکوراسیون کلاسیک باید کنسولی که بیشتر از چوب در آن استفاده شده است و دارای جزییات و ریزه کاری های سبک کلاسیک است انتخاب و برای منزلی که دارای دکوراسیون مدرن است کنسولی که ساده تر و از متریال هایی مانند فلز،شیشه و … در آن استفاده شده است استفاده نمود.
3- سعی شود که جنس کنسول از مواد با کیفیت و با دوام باشدو تا جای ممکن، ست مبلمان منزلتان باشد.

قبل از اینکه برسیم به اینکه کنسول چه کاربردی دارد ، اجازه دهید تعریف درست و دقیقی از آن داشته باشیم. کنسول به میز دکوری لوکسی گفته می‌شود که در چیدمان منازل و زیبا شدن دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. شاید بپرسید کنسول چه کاربردی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال لطفا این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. در این مقاله در مورد خصوصیات میز کنسول، کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن، کاربرد میز کنسول در اتاق پذیرایی، کاربرد میز کنسول در اتاق خواب، میز کنسول بدون آینه و با آینه و اندازه میز کنسول صحبت می‌کنیم.

آینه کنسول چیست | استفاده از کنسول بجای جاکفشی | استفاده از کنسول بجای جاکفشی نی نی سایت

خصوصیات میز کنسول

میز کنسول شباهت زیادی به میز توالت دارد.‌ اما از میز توالت زیباتر است و تزئینات بیشتری دارد. در گذشته از میز کنسول برای نگهداری مدارک با ارزشی مثل شناسنامه‌ها، سند خانه، ماشین و پول نقد استفاده می‌شد. در واقع جای گاو صندوق را در خانه‌ها پر کرده بود. روی میز کنسول دکوری‌های باارزش نیز چیده می‌شود.‌ بعضی از میز کنسول‌ها بدون کشو هستند و روی آن‌ها یک آینه بزرگ قرار داده می‌شود. این مدل برای زیباتر کردن دکوراسیون راهرو‌ها کاربرد دارد.

کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن

اگر اندازه اتاق نشیمن شما بزرگ است. می‌توانید برای زیباتر شون دکوراسیون داخلی منزل خود از میز کنسول در اتاق نشیمن استفاده کنید. میز کنسول و آینه‌اش را در کنار چیدمان مبل‌ها قرار دهید.‌ می‌توانید رنگ میز کنسول را طوری انتخاب کنید که با رنگ مبلمان شما ست شود. گذاشتن یک شمعدان زیبا و لوکس روی میز کنسول نمای زیبایی به اتاق نشیمن شما خواهد داد. از کشوهای میز کنسول نیز می‌توانید برای گذاشتن مدارکی که همیشه احتیاج دارید، استفاده کنید تا هنگام احتیاج به آن مدارک سردرگم نشوید و دسترسی راحتی به آن‌ها داشته باشید.

کاربرد میز کنسول در اتاق پذیرایی

میز کنسول در بعضی از منازل به عنوان مهم‌ترین وسیله دکوری اتاق پذیرایی محسوب می‌شود. اگر تمایل ندارید روی میز کنسول آینه قرار دهید، اشکالی ندارد، می‌توانید به جای آینه روی میز کنسول، چند قاب عکس زیبا یا دو عدد شمعدانی مجلل قرار دهید و یک فضای رمانتیک به آن قسمت از پذیرایی بدهید. زمانی که مهمان دعوت کرده‌اید، از میز کنسول برای گذاشتن قاشق، چنگال و لوازم پذیرایی استفاده کنید تا برای چیدن وسایل شام مدام به سمت آشپزخانه رفت و آمد نکنید.

کاربرد میز کنسول در اتاق خواب

شاید تعجب کنید و با خودتان بپرسید مگر میز کنسول را در اتاق خواب نیز قرار می‌دهند؟ بله، گذاشتن میز کنسول با ابعاد کوچکتر به فضای اتاق خواب شما نمای زیبا و دانشینی می‌دهد. از میز کنسول در همه فضاهای منزل می‌توان استفاده کرد. کاربرد میز کنسول در اتاق خواب به عنوان یک میز توالت است. می‌توانید لوازم آرایشی خود را روی آن بچینید. حتی از میز کنسول می‌توانید به عنوان میز مطالعه استفاده کنید و با گذاشتن یک صندلی جلو آن، به راحتی مطالعه خود را شروع کنید.‌

میز کنسول بدون آینه و با آینه

اکثر میز کنسول‌های موجود در بازار دارای یک آینه هم هستند. خرید آینه به همراه میز کنسول بستگی به سلیقه خریدار دارد. ممکن است کسی میز کنسول بدون آینه بخرد و روی آن را با شمعدان و آینه مراسم ازدواجش تزئین کند. یا به جای آینه قاب عکس و گلدان روی میز کنسول قرار دهد. به هر صورت میز کنسول در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارند و هر فردی با سلیقه خود بدو آینه یا با آینه آن‌ را خریداری می‌کند.

اندازه میز کنسول

میز کنسول در اندازه و ابعاد متفاوتی تولید می‌شود‌ و به بازار عرضه می‌گردد.‌ بعضی از مدل‌های میز کنسول یک میز و یک آینه دارند و طراحی آن‌ها ساده و زیباست. از این مدل برای خانه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. برخی دیگر از میزهای کنسول دارای چند کشو و دو کمد هستند. یک مدل دیگر دارای سه کشو در وسط و دو در در کناره‌های میز است. اگر برای اتاق میز کنسول میخرید بهتر است اندازه آن کوچک باشد. برای پذیرایی میز کنسول بزرگ نیاز است. به طور کلی اندازه میز کنسول با مساحت محیطی مورد استفاده، رابطه مستقیم دارد.