اقتصادی

چین وارد فصل جدید شد

اقتصادي | برنامه لیمویی | پروفایل لیمویی

تولید فولاد خام چین در ژانویه و فوریه ۵.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش سلام دکتر، داده‌های رسمی نشان داد که تولید فولاد خام چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد افزایش یافته است زیرا اکثر کارخانه‌های فولاد داخلی در ماه فوریه به دلیل افزایش تقاضا در ماه مارس، تولید خود را افزایش دادند.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، بزرگ‌ترین کشور فولادساز جهان در ژانویه و فوریه ۱۶۸.۷ میلیون تن از این فلز را تولید کرد.

بر اساس نتایج رویترز و داده‌های اداره ملی آمار چین، میانگین تولید روزانه ۲.۸۶ میلیون تن بود که ۱۳.۸ درصد نسبت به میانگین روزانه در دسامبر ۲۰۲۲ افزایش یافت و ۶.۸ درصد بیشتر از میانگین روزانه ۲.۶۸ میلیون تن در دوره مشابه سال ۲۰۲۲ بود.

داده‌های انجمن جهانی فولاد در اوایل ماه فوریه نشان داد که تولید فولاد خام چین در ژانویه ۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۵ میلیون تن رسید.

واردات سنگ آهن نیز در این دوره افزایش یافت و به ۱۹۴ میلیون تن در ماه‌های ژانویه و فوریه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد افزایش داشت و بالاترین رقم در مجموع دو ماه گذشته بود.

تحلیلگران تخمین زدند که میانگین تولید روزانه در ماه مارس افزایش بیشتری خواهد داشت زیرا چین وارد فصل اوج ساخت‌وساز خود شده است که تقاضای  فولاد را بالا خواهد برد. آنان انتظار دارند تولید سالانه فولاد خام در سال ۲۰۲۳ ثابت باشد یا اندکی افزایش یابد.

انتهای پیام