چه کسانی چهره‌های سال هنر انقلاب در هنرهای تجسمی شدند؟

هنر | هنرهای تجسمی

چه کسانی چهره‌های سال هنر انقلاب در هنرهای تجسمی شدند؟

شب بزرگداشت چهره های سال انقلاب در هنرهای تجسمی، عکاسی و معماری در هفته کار برگزار شد و برگزیدگان این بخش نیز معرفی شدند.

به گزارش سلام دکتر به گزارش روابط عمومی فضای هنر، آخرین شب از هشتمین هفته عرصه هنر در افتتاحیه سایت هنری با نمایشگاه 1400 شخصیت عرصه هنر در حوزه های تجسمی و معماری در روز پنجشنبه کویر برگزار شد. .

سید کمال هاشم زاده مجری برنامه در ابتدای برنامه پس از قرائت قرآن کریم توسط مرتضی یراقبافان از علی فروزانفر مدیر گروه سرگرمی های وزارت صنعت برای سخنرانی دعوت کرد.

وی گفت: یکی از مهم ترین چهره های عرصه معماری و شهرسازی در دهه 1400 دکتر معماریان است که در دهه های گذشته یکی از مهم ترین چهره های عرصه معماری و شهرسازی بوده است. فعالیت های آن در دهه 1400 باید برنامه ریزی می شد. فقط او مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.»

وی افزود: در حرکتی که علیه تخریب تاریخی مسجد شاهچراغ شیراز صورت گرفت، یکی از عناصر برگزیده هنر انقلاب بود. سال های قبل هم همین دلسوزی را داشت. در طول چند دهه گذشته، آنها به طور خستگی ناپذیری تلاش کرده اند تا مسائل هنر باستانی و هویت معماری ما را دنبال کنند.»

غلامحسین معماریان در دهه 1400 با کشف قدمت حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی ایران به عنوان یک نظام آموزشی ارزشمند و فعالیت های پژوهشی در حوزه اصیل و باشکوه به عنوان چهره هنر انقلابی در عرصه معماری تجلیل شد. فاجی ایرانی-اسلامی.

او گفت: «ما همه چیزهایی را که از سالمندان نیاز داریم داریم. اگر من اینجا بودم، 35 سال پیش معلمانم می دانستند که می توانم در معماری کار کنم. ما با حضور دانشجویانمان که امروز خود پزشک و دانشمند هستند زنده ایم. به ویژه در طول تلاش برای حفظ تأسیسات شیراز که متخصصان و همکاران زیادی در یک دهه گذشته به ما کمک کرده اند.»

وی افزود: موقعیت های تاریخی نشان دهنده فرهنگ معنوی مردم در تاریخ است و از مردم می خواهم که نگذارند آنها را نابود کنند.

عبدالحمید نقره‌کار درباره معماران می‌گوید: «در زمانه‌ای که غرب‌گرایی بسیار رایج بود، نه تنها معماری سنتی، بلکه بدون ترس از شیوه‌های رایج در محیط دانشگاه با کیفیتی نیز کشف شد که به بسیاری از اساتید و درک مسئولیت در قبال فرهنگ آموخت. اسلام بزرگ.»

بخش بعدی این جشن به ارائه تصاویری از انقلاب اسلامی اختصاص داشت.

سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسی، از چهره انقلابی در عرصه عکاسی استقبال کرده است.

وی گفت: در این روزهای تلخ و اتفاقات خوشایند در کشور، عکاسان همواره چشمی تیزبین برای جابه‌جایی ارزش‌ها و اموال و توبیخ بدحجابی و توهین دارند. اگر خدا بخواهد همه عکاسان و هنرمندان در همه جا و در پناه خداوند موفق خواهند بود.

محمدحسین حیدری از عکاسان پیشکسوت انقلاب نیز در اهدای این قسمت باقری را دنبال کرد.

در این بخش از بهزاد پروین قدس به عنوان سال انقلابی هنر در عرصه عکاسی برای جمع آوری و عکاسی از آثار مقدس و خلاقانه آثار بلند و جاری تقدیر و تجلیل می شود.

سید مسعود شجاعی طباطبایی سپس برای قدردانی از هنرمندان تجسمی روی سن آمد.

وی گفت: معلم محمد خزایی گروهی را ایجاد کرد که از پیشگامان هنر انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

خزاعی گفت: تصویر انقلاب در دنیای خودش است و اگر بخواهیم آن را در سطح جهانی ببینیم آن را به تصویری بصری تبدیل کرده اند. و شانه به شانه هنرهای تجسمی در سطح جهانی. با بررسی تصاویر انقلاب کوبا، روسیه و…، تصاویر انقلاب اسلامی ایران همچنان در چشم است و معرفی بیش از پیش به جهانیان زمان می برد».

دکتر حسین عصمتی به دلیل خلق آثار فاخر مربوط به شهید سلیمانی و نگاه بینامتنی که منجر به خلق تندیس بزرگ سردار دلها شد، به عنوان نقاش تحول دهه 1400 در عرصه نقاشی به تصویر کشیده شد و مورد ستایش قرار گرفت. همچنین محمدرضا میری.

عبدالحمید قدیریان همچنین به خاطر خلق «دختران مدرسه سیدالشهدا» و پاسخ سریع به مرگ دختران مدرسه سیدالشهدا افغانستان به عنوان سال انقلاب در عرصه نقاشی تجلیل شد. .

نادر قشقایی به دلیل خلق یادمان سردار سلیمانی و بسیاری از بناهای دیگر و سابقه درخشان او در ارتباط با خلق آثار انقلابی و مذهبی در عرصه، به عنوان چهره عصر هنر انقلاب نیز شناخته می شود.

محمدمهدی دادمان، مجدالدین معلمی، حسین قورچیان، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مسعود نجابتی، علی قربانی، محمد زرویی نصرآباد، عبدالحمید قدیریان، صابر شیخ رضایی، احسان باقری، علی فروزانفرید، تره‌سعاری، محمد حسینی.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل