چرا کراتین مو باعث ریزش مو میشود؟

کراتینه کردن موهای شما را صاف، براق و پرپشت می کند. به خصوص اگر موهای مجعد دارید، می توانید با کراتینه کردن ظاهر موهای خود را کاملاً تغییر دهید و نتایج خوبی برای موهای خود ایجاد کنید.

برای ترمیم موهای آسیب دیده و حتی صاف کردن مو، بسیاری از افراد به کراتینه مو روی می آورند. وقتی موهای خود را کراتینه می کنید، موهای شما طاس و زیبا می شود. مثل اینکه همیشه آماده رفتن به مهمانی هستید و نیازی نیست زمان زیادی را صرف سشوار و اتو مو کنید. اما یکی از مشکلاتی که برخی افراد در مورد کراتینه با آن مواجه می شوند این است که پس از انجام آن دچار ریزش مو می شوند. به همین دلیل در این مقاله درباره ریزش مو بعد از کراتینه با شما هستیم. با ما بمان.

کراتینه مو چیست؟

پروتئین یکی از موادی است که برای داشتن موهایی زیبا و سالم به آن نیاز دارید. کراتین یکی از پروتئین های موجود در بدن است. این پروتئین به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود. شما همچنین می توانید کراتین را در برخی از محصولات مراقبت از مو پیدا کنید. بسیاری از افراد تمایل دارند موهای خود را در سالن های زیبایی کراتینه کنند تا سلامت و زیبایی موهای خود را بهبود بخشند.

برای انجام کراتینه روی مو، آرایشگر از مخلوطی از مواد شیمیایی قوی برای ایجاد یک پوشش پروتئینی روی موها استفاده می کند. در این فرآیند، کوتیکول یا لایه محافظ بیرونی موهای شما مهر و موم می شود تا از ورود و خروج رطوبت به تارهای مو جلوگیری شود. با این روش موها حدود 6 ماه کاملا صاف و در معرض دید خواهند بود. اما آیا ریزش مو بعد از کرات درست است؟

آیا کراتینه برای مو مضر است؟

قبل از بررسی ریزش مو بعد از کراتینه باید بگوییم که خود کراتینه برای مو مضر نیست. مزایای کراتینه مو عبارتند از:

موها نرم و براق می شوند.

مو حدود 6 ماه صاف می ماند.

ریزش مو را از بین می برد و زمان خشک شدن بعد از شستشو را کوتاه می کند.

می تواند به رشد مو کمک کند.

اما معایب کراتینه کردن مو چیست؟ یکی از رایج ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در درمان کراتینه مو، فرمالدئید است. فرمالدئید یک ماده شیمیایی بسیار سمی است که موها را صاف می کند و در عین حال آن را کراتینه می کند. این ماده سرطان زا محسوب می شود. اگر از فرمالدئید بیش از حد استفاده شود، می تواند عوارض نامطلوب زیادی ایجاد کند که یکی از آنها ریزش مو است.

3 دلیل ریزش مو بعد از کراتینه

کراتینه کردن می تواند به موهای شما ظاهر جدیدی بدهد و حتی می تواند موهای شما را سالم و درخشان کند. اما برخی افراد از کراتینه کردن موهای خود نتایج غیرمنتظره ای دریافت می کنند. به عنوان مثال، به جای ترمیم موهایشان، سفت و آسیب دیده یا احساس ریزش می کنند. چرا این اتفاق می افتد؟ مواد شیمیایی مورد استفاده در کراتینه مو. این عوامل می توانند بلافاصله یا مدت کوتاهی پس از کراتینه درمانی باعث سوزش و خارش پوست سر شوند و باعث ریزش مو شوند. سه دلیل برای ریزش مو بعد از درمان کراتینه وجود دارد:

فرمالدئید و ریزش مو

در کراتینه مو نه تنها از کراتین استفاده می شود بلکه از مواد شیمیایی زیادی استفاده می شود که یکی از اصلی ترین آنها فرمالدئید است. فرمالدئید یک ماده شیمیایی سمی است که می تواند باعث سرطان در انسان شود. ریزش مو بعد از کراتینه می تواند به دلیل وجود این ماده و نفوذ آن به فولیکول مو باشد. برای برخی افراد، فرمالدئید که از طریق کراتینه شدن وارد مو می شود، می تواند مو را ضعیف کرده و رشد مو را افزایش دهد.

ریزش موی ناشی از کراتینه شدن مو گاهی اوقات با مصرف قرص های ضد ریزش به راحتی کاهش می یابد و گاهی نیاز به درمان بیشتری دارد. قرص بیوتین یکی از بهترین مکمل هایی است که نقش موثری در تقویت مو دارد.

پوست سر حساس

یکی از دلایل ریزش مو بعد از کراتینه می تواند مربوط به حساسیت پوست سر شما باشد. اگر پوست سر حساسی دارید، از درمان های کراتینه و سایر مواد شیمیایی که به موهای شما آسیب می زند اجتناب کنید. استفاده از انواع مواد شیمیایی روی پوست سر حساس می تواند باعث تحریک پوست سر حساس شود.

چگونه بفهمیم پوست سرمان حساس است؟ اگر احساسات ناخوشایندی مانند درد، سوزش، خارش و قرمزی در پوست سر دارید، احتمالاً پوست سر حساسی دارید. این احساسات زمانی رخ می دهد که محصولات مراقبت از مو خود را تغییر دهید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید، استرس زیادی را تجربه کنید یا محیط زندگی خود را تغییر دهید.

اگر فکر می کنید موهای حساسی دارید، به یک آرایشگر مراجعه کنید که مایل است موهای شما را زودتر از موعد کراتینه کند. در این صورت آرایشگر می تواند از افزودن کراتین به موهای شما اجتناب کند و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری کند.

گرم شدن بیش از حد مو در حین کراتینه کردن

اگر کراتینه به موها زده می شود، بهتر است ابتدا موهای خود را خشک کنید و سپس از اتوی صاف استفاده کنید تا فرآیند کراتینه شدن به درستی انجام شود. اتو مو که در هنگام کراتینه سازی استفاده می شود حرارت زیادی دارد و موها را بسیار داغ می کند. گرمای شدید موها را خشک می کند و می شکند و می تواند باعث ریزش مو شود. اما نگران نباش حتی اگر موهای شما بعد از کراتینه ریزش کند، موهای شما به حالت طبیعی باز می‌گردد.

درمان ریزش مو بعد از کراتینه

پس از کراتینه درمانی، درمان های طبیعی بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو پس از کراتینه درمانی و رشد مجدد مو وجود دارد. پس اگر موهایتان در حال ریزش است نگران نباشید و فکر نکنید که کوتاه کردن موهایتان تنها راه حل است. ما روش های زیر را توصیه می کنیم:

هنگام شستن مو از شامپوهای ملایم استفاده کنید. در بیشتر موارد، خرید شامپوی بدون سولفات توصیه می شود.

با نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از کم آبی بدن خود را هیدراته نگه دارید.

تا حد امکان از استرس دوری کنید.

پوست سر خود را ماساژ دهید.

از برس زدن یا شانه زدن بیش از حد موها در صورت خیس بودن خودداری کنید.

موهای خود را به طور منظم با روغن های طبیعی مانند نارگیل بشویید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

ورزش منظم انجام دهید.

از قرص های ریزش مو استفاده کنید.

بعد از کراتینه اجازه دهید موهایتان استراحت کند

پس از کراتینه درمانی، موهای شما صاف تر، پرتر و براق تر به نظر می رسند. در این صورت بدترین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید این است که دوباره به آرایشگاه مراجعه کنید و وسوسه شوید موهای خود را حالت دهید یا رنگ جدیدی روی آن بپوشانید. اگر اجازه ندهید موهایتان چند ماه استراحت کند، ممکن است دچار ریزش مو شوید. بعد از کراتینه، موها برای بازیابی سلامت و استحکام مدتی نیاز به استراحت دارند. در غیر این صورت، موها مستعد ضعیف شدن هستند و بیشتر مستعد آسیب هستند. برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه حتما به این نکته توجه کنید.

خروج از نسخه موبایل