چرا اعضای حزب‌الله به‌جای موبایل از پیجر استفاده می‌کنند؟

موبایل

چرا اعضای حزب‌الله به‌جای موبایل از پیجر استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری سلام دکتر، براساس گزارش چند ثانیه، پیجرهایی که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به‌طور گسترده استفاده می‌شدند و با ورود تجهیزات ارتباطی پیشرفته‌تر کنار گذاشته شدند، حالا با انفجارهای لبنان و کشته و زخمی شدن چند هزار عضو حزب‌الله، به سوژه اصلی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جهان تبدیل شده‌اند.

اعضای حزب‌الله که برای ارتباط با یکدیگر از پیجر استفاده می‌کنند، هدف انفجارهای مرموزی قرار گرفته‌اند که بیروت را کاملا به هم ریخته است، زیرا این پیجرها در حمله هماهنگ اسرائیل، در کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید منفجر شده‌اند.

به گزارش رویترز، حزب‌الله لبنان، مدتی است که با هدف جلوگیری از ردیابی نیروهایش و شنود مکالمات از طریق تلفن‌ همراه، برای ارتباطات داخلی از پیجر استفاده می‌کند و اعضای حزب‌الله مجبورند از این فناوری منسوخ‌شده استفاده کنند تا از ردیابی و بدافزارهای اسرائیلی در امان بمانند.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، نیز در سخنرانی در ماه فوریه ۲۰۲۴، اعضای این گروه و خانواده‌های آنان را به کنار گذاشتن موبایل‌ تشویق کرد. او گفته بود: «آن‌ها را خاموش کنید، دفن کنید یا در یک صندوق آهنی بگذارید و قفلش کنید. این کار را برای امنیت و حفاظت جان و کرامت مردم انجام دهید. گوشی که در دست شما، همسر و فرزندانتان قرار دارد، همدست اسرائیل و قاتل است.»

رویترز می‌نویسد پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی دستی برای حفظ حریم خصوصی  مزایایی دارند، زیرا گیرنده‌هایی یک‌طرفه‌اند؛ به این معنا که هیچ اطلاعاتی را به ایستگاه مبدا ارسال نمی‌کنند و به‌جای تماس، پیام‌های الفبایی‌ــ‌عددی یا پیام‌های صوتی را دریافت می‌کنند و نمایش می‌دهند. ردیابی موقعیت این دستگاه‌ها نیز تقریبا غیرممکن است، زیرا جی‌پی‌اس داخلی ندارند.

۲۲۷۲۲۷

خروج از نسخه موبایل