چالش های بازی در نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی

رامین راستاد بازیگر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در سریال راز ناتمام گفت: در تمام این سال ها به دلیل توجهی که به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی دارم، می خواهم کاری انجام دهم که بتوانم انجام دهم. خدا را شکر انجام دهید و امیدوارم کار مورد قبول مردم واقع شود.»

چالش های ایفای نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای یک بازیگر

راستاد عدم تغییر صدای خود را یکی از چالش های نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: از ابتدا به کارگردان سریال «راز نطامم» گفتم اگر بخواهد صدای من را عوض کند، نمی کنم. کار کردن .

مجموعه «راز نتمام» به کارگردانی امین امانی و تهیه کنندگی و نویسندگی سیدجلال الدین دری کاری از معاونت امور منطقه ای کمیسیون صدا و سیما هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در این سریال فرهاد جم در نقش شهید بهنار، رامین راستاد در نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی، سیدجواد هاشمی در نقش شهید رجایی، علیرضا مهران در نقش آیت الله خامنه ای و مسعود رحیم پور نقش شهید را ایفا می کنند. بهشتی.

انگشتری از آیت الله هاشمی هدیه گرفتم

رامین راستاد در گفت وگو با سلام دکتر، ابتدا از تجربه تاثیر آیت الله هاشمی رفسنجانی و آشنایی با این شخصیت از قبل صحبت کرد و گفت: اعتماد من به آقای هاشمی رفسنجانی به من برمی گردد. زمانی که او رئیس جمهور بود و من در این کشور جوان بودم. یادم می آید که در جوانی هشت سال جنگیدیم بدون اینکه بدانیم پول و پولدار بودن چیست. به نظر من او یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین افراد جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یک بار از نزدیک به عیادت آقای هاشمی رفتم و انگشتری از ایشان هدیه گرفتم و در زمان ایفای نقش ایشان مچ پای ایشان را در دست می گرفتم تا قوت بگیرم. آرزوی قلبی من این است که بتوانم به خاطر ارادتی که به او دارم کاری انجام دهم. ده سال پیش می خواستم نقش شما را بازی کنم و خدا را شکر که الان این اتفاق افتاد و توانستم. امیدوارم سریال مخفی ناتمام نتیجه قابل قبولی داشته باشد.

رامین راستاد و فرهاد جم در یک معمای ناقص

شباهتم به آیت الله رفسنجانی را خیلی وقت پیش فهمیدم

راستاد سپس از شباهت خود به آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از آرایش و اینکه آیا شباهت او را قبل از آرایش با این چهره سیاسی دیده است؟ اصرار کرد: بله کاملا متوجه شدم. یک بار سال ها پیش سر کار دیگری بودیم که گریمور بنده و آقای عبدالله اسکندری هم آمدند و از آینه به من نگاه کردند. همان موقع به من گفت من با 10-20 دقیقه کار می توانم شما را مانند آقای هاشمی رفسنجانی کنم. بنابراین به نظر می‌رسد شباهت‌هایی که به من گفته‌اند باید وجود داشته باشد. من واقعا از کار میکاپ راضی هستم چون خیلی خوب انجام شده است.وقتی عکس های من در فضای مجازی پخش شد و تست های آرایش را نشان دادند، 99% مطمئن بودم که آرایش فوق العاده است و فکر کردم شبیه سازی ها انجام شده است. خوب.

بازی در نقش آقای هاشمی رفسنجانی برایم خیلی سخت است

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر ایفای نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برایش سخت بوده است؟ وی خاطرنشان کرد: اصولاً بازی در آثار تاریخی را دوست ندارم و اصلاً توانایی آن را ندارم، زیرا یک بازیگر برای ایفای نقش های تاریخی باید شرایط خاصی داشته باشد که من تجربه آن را ندارم و هرگز ندارم. پیشنهادهای زیادی در این زمینه دارم و سعی می کنم آنها را نپذیرم. با همه اینها تجربه بازی در یک سریال تاریخی (سریال معمایی شاه) را داشتم که تاریخی است و به نظرم تاریخ مدرن سخت تر است. از آنجایی که مردم شخصیت‌های تاریخ معاصر را دیده‌اند و فیلم‌ها، عکس‌ها و اسنادی در آن وجود دارد، بنابراین ساخت چنین نقش‌هایی چالش‌برانگیزتر است. تاثیر آقای هاشمی رفسنجانی را نمی توان به من داد چون همه دیده اند و می دانند.

صدای آیت الله هاشمی رفسنجانی برای من چالش است

بازیگر سریال های زیر تیغ، دارا و ندار، جرحرات، زیرخاکی و نجلا تاکید کرد: روزی که با آقای امانی کارگردان سریال صحبت کردم به او گفتم اگر دی وی دی بردی به من می گوید. ، من هیچ کاری انجام نمی دهم و آن را دوست ندارم، نقش را انجام دهید; چون اساسا چالش برای من صدای خود آقای هاشمی رفسنجانی است. به عنوان یک بازیگر، اگر من فقط گریم و بازیگری کنم و شخص دیگری با من صحبت کند، واقعاً کاری انجام نمی‌دهم، حداقل، راضی نیستم. بنابراین سعی کردم خودم را به صدا و صدای آقای هاشمی برسانم و چالش این بود که آقای هاشمی را در دهه 60 و 70 سالگی بازی نکنم، چون حالش خیلی خوب است و صدایش کمی قدیمی و راحت است. تقلید کردن قرار بود در دهه های 30 و 40 آنها را بگیرم و این کار را برای من سخت تر می کند. بنابراین در بحث هایم به صدای رفسنجان بسنده کردم. امیدوارم حداقل خانواده آقای هاشمی که از ایشان یاد می کنند کار را قابل قبول بدانند.

رامین راستاد در پایان درباره حضورش در سریال «آزادی مدال» به کارگردانی مسعود ده نمکی گفت: نقش من در این سریال به پایان رسیده است. به نظر من «آزادی مستقل» اثری پر بازیگر، پر از شخصیت و رضایت است، مثل دیگر کارهای آقای دی نمکی. در کل، کار خوبی است و من راضی هستم. امیدوارم مردم ایران شاد و همه سالم باشند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل