اقتصادی

«چارچوب حسابرسی فناوری اطلاعات» منتشر شد

اطلاعات | پیج لیمویی | چارچوب

ترجمه کتاب «چارچوب حسابرسی فناوری اطلاعات (ITAF)» منتشر شد.

به گزارش سلام دکتر، این کتاب در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در نشر ترمه راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: در عصر جدیدی که فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های مهم هر سازمان و نهادی شده است، چارچوب حسابرسی از این بخش در جهان و ایران بسیار اهمیت یافته است؛ کتاب «چارچوب حسابرسی فناوری اطلاعات ITAF» ترجمه آخرین نسخه چارچوبی است که در اکتبر ۲۰۲۰ توسط انجمن بین‌المللی حسابرسی و کنترل سامانه‌های اطلاعاتی (‌ایساکا) انتشار یافته و با کوشش سمیرا ارفعی و میترا یافتیان به زبان فارسی ترجمه شده است.

ITAF راهنمایی‌هایی در حوزه‌های نقش‌ها و مسئولیت‌های متخصصان حسابرسی و اطمینان بخشی فناوری اطلاعات، اخلاق و رفتار حرفه‌ای‌، دانش و مهارت‌های مورد نیاز، تعریف اصطلاحات و مفاهیم خاص برای حسابرسی و اطمینان‌بخشی فناوری اطلاعات و رهنمودها و تکنیک‌هایی برای برنامه‌ریزی، نحوه کار و گزارش‌نویسی در حسابرسی فناوری اطلاعات فراهم می‌کند. ‌

این کتاب در سه بخش کلی به بررسی استانداردها در حوزه استانداردهای عمومی، اجرایی و گزارش‌دهی پرداخته و برای هر استاندارد، راهنمای متناسب با آن ارائه کرده است و برای تمام افرادی که در حوزه حسابرسی و اطمینان‌بخشی فناوری اطلاعات فعالیت کرده و ملزم به ارائه اطمینان نسبت به فرآیندهای فناوری اطلاعات، اجزای برنامه‌های کاربردی، سیستم‌ها و زیرساخت هستند، مناسب است و چارچوبی جامع و کامل برای حسابرسان فناوری اطلاعات است.

همچنین ساختار این کتاب به صورتی است که برای مخاطبان وسیع‌تری از جمله کاربران گزارش حسابرسی و اطمینان‌بخشی فناوری اطلاعات مفید بوده و در مجموع با توجه به آنکه فناوری اطلاعات در کل سازمان‌ها در حال اجرا و انجام است لذا ITAF برای همه سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی قابل استفاده است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.