پیشینه ساخت و خرید خانه پیش ساخته​

در سال های اخیر در صنعت ساختمان سازی ویلا روش جدیدی ایجاد شده است که به کمک آن از به جای روش های قدیمی و مرسوم ساخت و ساز استفاده می شود. این ساختارها با این ایده ایجاد می شوند که افرادی که بودجه کافی برای ساخت ویلای مورد علاقه خود را ندارند، بتوانند با بودجه ای که دارند ویلای مورد علاقه خود را بسازند.

ساختمان

شما می توانید از ویلاهای قابل حمل آرین سازه در مکان هایی استفاده کنید که اجازه ساخت ویلا را ندارند. به طور کلی یک ساختار آماده و قابل حمل را سازه پیش ساخته می نامند. از این نوع سازه در ساخت ساختمان ها و کلبه های مسکونی استفاده می شود که به سرعت بسیار محبوب شده اند. برای استفاده از سازه های پیش ساخته برای ویلاها ابتدا باید نوع ساختار پیش ساخته را با توجه به قیمت تخمین بزنید. در این انتخاب باید توجه زیادی به مسائلی مانند مقررات محلی، شرایط حمل و نقل، آب و هوا و غیره داشته باشید.

ساخت ویلا پیش ساخته روش جدیدی در صنعت ساختمان است که در آن مواد و قطعات در کارخانه تولید می شوند و در نهایت در محل مورد نظر خریدار نصب و آماده استفاده می شوند. در اینجا تاریخچه ویلا پیش ساخته را خدمت شما بازگو می کنیم. اولین ویلا پیش ساخته در تاریخ توسط یک نجار لندنی به نام مینینگ ساخته شد. سپس در سال ۱۸۵۵ در طول جنگ جهانی، برونل بیمارستانی با 1000 تخت با تمام تجهیزات، تهویه، لوله کشی طراحی کرد.

پس از آن جان الکساندر اولین بلوک های ساختمانی پیش ساخته را در لیورپول ساخت. در سال های جنگ جهانی استفاده از این نوع ویلاها به دلیل شرایط نامساعد مسکن و نیاز شدید نیروهای مسلح به مسکن بسیار محبوب شد. امروزه به دلایل مختلفی مانند رشد سریع جمعیت، افزایش تقاضا، کمبود وقت، سرمایه کم و میزان نیروی انسانی درگیر و غیره، از ساخت و استفاده از ویلاهای پیش ساخته استقبال گسترده ای شده است.

وضعیت فعلی صنعت ساخت ویلا پیش ساخته

پس از دهه ها تغییر و حفظ دوام، امروز صنعت سازه های پیش ساخته هنوز پابرجا است. همچنان از آنها استفاده شده و قابلیت ها و طرفداران خاص خود را دارند. می توان گفت در گذشته دیوارهای سازه های پیش ساخته تنها از ورقه های آهنی ساخته می شدند. در بعضی قسمت ها شیشه هم نصب می شد. بجز این، هیچ مصالح دیگری در دیوارهای ویلا پیش ساخته استفاده نمی شد.

اما ساختمان های امروزی از دیوارهای عایق شده بوده که گرمای داخل کانکس را به بیرون هدایت نمی کند. همچنین اجازه ورود آلودگی های صوتی در ویلا ها را نمی دهد. علاوه بر این، از نظر امکانات داخلی، در داخل این سازه ها هر فضایی که در یک ساختمان اداری یا مسکونی یا حتی یک فروشگاه کوچک یافت می شود می توان در این سازه ها طراحی و نصب شود. حتی حمام و آشپزخانه یک تسهیلات عادی و رایج در آن ها است.

جهت آگهی از قمیت و سفارش انواع کانکس های ویلایی، کلبه چوبی(کلبه سوئیسی و سوئدی) و خانه های پیش ساخته با شماره 09126031001 در تماس باشید.

این امر باعث شد که سازه های پیش ساخته از کارگاه های کوچک به کارخانه های تولید و ویلاهای مسکونی تبدیل شوند. محصولات آن ها به شیوه ای تخصصی برای استفاده های مختلف طبقه بندی می شوند.

ساختمان

آینده ساختمان ها و ویلاهای پیش ساخته

سرعت پیشرفت در فناوری و صنعت امروزه در همه شاخه ها به حدی بالاست که نمی توان تحولات آینده یک محصول و ویژگی های آن ها را در سال ها و دهه های آینده به طور دقیق پیش بینی کرد. اما آنچه مشخص است به احتمال زیاد یک کانکس شیشه ای با کنترل کامپیوتری زاویه های شیشه های آن است. برای استفاده های گلخانه ای، سازه های پیش ساخته با توانایی دمونتاژ خودکار و سریع، و همچنین سازه های پیش ساخته اکوتک که می توانند به طور مستقل مورد استفاده قرار گیرند. آنها در سال های آینده ظاهر خواهند شد و جایگزین ویلاهایی خواهند شد که امروز آنها را بسیار جدید و مدرن می بینیم.

تاریخچه سازه های فولادی سبک (LSF)

سازه های فولادی در سال ۱۸۸۶ در بریتانیا محبوب شدند. این سازه ها از ابتدا در استانداردهای بریتانیا (BS) گنجانیده می شدند و از طریق رویکردهای نظارتی به طراحی و تولید تنظیم می شدند. قاب بندی چوبی که توسط مهندسان معماری آمریکایی در قرن شانزدهم اختراع شد، در همان دهه ۱۸۸۰ پروفیل های فولادی با بخش حفظ شده ادغام شد. نمونه های مختلفی از این نوع قاب ها در بریتانیای کبیر، آلمان و آمریکا ساخته شد تا فولاد بتواند وارد ساختمان شود. در سال ۱۹۱۴ برای اولین بار در بریتانیا مقطع C شکل سرد نورد شده در صنعت LSF وارد صنعت قاب سازی شد و قاب فلزی را تشکیل داد.

در اواخر دهه ۱۹۸۰ قاب (LGSF) توسط طراحان و مهندسان خلاق با قاب های بتنی و فولادی معمولی ترکیب شد. معمار ریگتمن با استفاده از سازه های سرد نورد بر روی دیوارها و سقف های یک ساختمان شش طبقه در آلاباما، اصطلاح قاب بندی فولاد سبک وزن (LSF) را ابداع کرد. در واقع به نهایت سبک سازی در یک ساختمان سبک وزن اشاره داشت. از سال ۱۹۹۲ متون مختلفی مربوط به ال اس اف و روش های طراحی و پیاده سازی آن در ساختمان منتشر شد.

انواع ویلا پیش ساخته

  • ویلای دوبلکس پیش ساخته
  • کانکس پیش ساخته
  • خانه های متوسط پیش ساخته
  • خانه های کوچک پیش ساخته

مزایای مهم ویلاهای پیش ساخته نسبت به ویلاهای سنتی:

  • کاهش استفاده از سیمان و در نتیجه کاهش آسیب های زیست محیطی از طریق سیمان در ساختمان های پیش ساخته
  • کاهش بار مرده در ساختمان های پیش ساخته در مقایسه با ساختمان های سنتی
  • افزایش ایمنی سازه ها در برابر زلزله
  • کاهش ضایعات مواد
  • توانایی جابجایی به مکان دیگر
  • کاهش زمان ساخت از حدود 2 سال در روش های سنتی به چند ماه در روش های پیش ساخته
  • صرفه جویی در انرژی هدر رفته به لطف استفاده از عایق پلی اورتان
  • نیاز به فضا و نیروی انسانی کمتر در ساخت آن
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی، تخریب و شرایط نامطلوب محیطی

به پایان این مقاله رسیدیم امیدواریم که مقاله تاریخچه ویلا پیش ساخته برای شما مفید بوده باشد سپاس از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.شما می توانید برای مشاوره در زمینه ساخت و طراحی ویلاهای پیش ساخته خود با همکاران ما در شرکت بنیان کانکس در ارتباط باشید.

 

‫3 دیدگاه ها

  1. واقعا آینده ویلاهای پیش‌ساخته جذاب به نظر می‌رسه! با تکنولوژی‌های جدید، مثل کانکس‌های شیشه‌ای که زاویه شیشه‌ها رو به‌طور خودکار تنظیم می‌کنن و سازه‌های اکوتک که مستقل عمل می‌کنن، به‌نظر می‌رسه که دنیای ساخت و ساز به‌شدت در حال تغییر و تحول هست. به‌ویژه وقتی که می‌بینیم چطور این سازه‌ها به سرعت و با کارایی بالا تولید می‌شن، واقعا آینده‌ای هیجان‌انگیز در انتظارشه!

  2. تاریخچه سازه‌های فولادی سبک خیلی جالبه! از اواخر قرن نوزدهم تو بریتانیا شروع شد و با استفاده از مقاطع فولادی مثل C شکل، انقلاب بزرگی در صنعت ساختمان ایجاد کرد. این سازه‌ها تو دهه‌های بعد با قاب‌های بتنی و فولادی ترکیب شدن و به طراحی‌های مدرن و سبک وزن رسیدن.

  3. خیلی خوب توضیح داده بودید! این ویلاهای پیش‌ساخته واقعاً گزینه عالی‌ای هستن، مخصوصاً برای کسایی که نمی‌خوان توی دردسرهای ساخت و ساز سنتی بیفتن. اینکه می‌شه توی چند ماه ویلا رو آماده کرد و حتی جابجاش کرد، خیلی جالب و کاربردیه. به نظر می‌رسه آینده صنعت ساخت و ساز با این نوع سازه‌ها خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود. ممنون از اطلاعات خوبتون!