رسانه سلامت و دانش

پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین به میدان آمد/ این فوجیان است

این ناو هواپیمابر که فوجیان نام دارد پیش‌تر در ژوئن ۲۰۲۲ به نمایش عمومی گذاشته شده بود. بر اساس اعلام مقام‌های چینی این ناو کاملا در داخل کشور طراحی و ساخته شده است. به غیر از ناوهای هواپیمابر کلاس «فورد» نیروی دریایی آمریکا که با انرژی هسته‌ای کار می‌کنند، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که به آخرین سیستم پرتاب الکترومغناطیسی مجهز است.

بیشتر بخوانید:‌

بر اساس اعلام مقام‌های چین این ناو که از نظر مصرف انرژی کارآمدتر از مدل مشابه است یک نقطه عطف در مدرن‌سازی نیروی دریایی این کشور محسوب می‌شود.

چینی‌ها پیشتر در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۹ از دو ناو هواپیمابر خود به نام‌های شاندونگ و لیائونینگ رونمایی کرده بودند اما فوجیان هم از آن دو بزرگ‌تر و هم از نظر فناوری پیشرفته‌تر است.

پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین به میدان آمد/ این فوجیان است

تصاویر منتشر شده از تلویزیون دولتی چین نشان می‌دهد که فوجیان در حال یدک کشیدن توسط یک کشتی کوچک‌تر است. فوجیان پیش‌تر آزمایش‌های خود از جمله پهلوگیری را انجام داده و حتی برخی ناظران انتظار داشتند که این کشتی در سال ۲۰۲۳ رسما رونمایی شود.

رونمایی از این ناوهواپیمابر در حالی صورت می‌گیرد که کمتر از دو هفته دیگر در تایوان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و تنش‌ها میان دو طرف در ماه‌های اخیر به سطح کم‌سابقه‌ای رسیده است.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.