اقتصادی

پیش‌بینی بورس در سال آینده

آینده | بازار سرمايه | بورس

یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که این بازار در سال ۱۴۰۲ بیشترین بازدهی را در میان سایر بازارهای مالی خواهد داشت.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با سلام دکتر، درمورد وضعیت بازار سرمایه در سال جاری عنوان کرد: ناملایمتی‌ها و تصمیمات غیرارشنلاسی که در سال ۱۴۰۱ گرفته شد اختلاف فاحش بازدهی بین بورس و سایر بازارها را ایجاد کرد. با این وجود تمهیدات لازم و انگیزه لازم برای رشد این بازار در سال آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث صعود بازار سرمایه در سال آینده خواهد شد نرخ ارز است که باعث سود شرکت‌های صادرات‌محور و کامودیتی محور خواهد شد که این موضوع روی بازار تاثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر محدودیت‌های ناشی از قیمت‌گذاری دستوری در سال آینده کم‌رنگ خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ تورم اظهار کرد: همچنین آثار ناشی از تورم همه بازارها را تحت تاثیر قرار داده است. همه این عوامل باعث می‌شود بازدهی کم بازار سرمایه در سال جاری، سال آینده جبران شود. در این میان سایر بازارها از جمله مسکن، خودرو، طلا و ارز اشباع شدند و حباب آن‌ها درحال اصلاح است و این موضوع مقدمات بازدهی بیشتر بورس نسبت به سایر بازارها را در سال ۱۴۰۲ فراهم می‌کند. بنابراین می‌توان گفت بورس بالاترین بازدهی و کمترین ریسک برای سرمایه گذاری را داشته باشد.

انتهای پیام