رسانه عمومی

پیش‌بینی آلودگی شدید هوای تهران و کرج/لزوم اقدامات سختگیرانه برای کنترل آلاینده‌ها

رئیس سازمان ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات اقلیمی از وضعیت بسیار بد کیفیت هوای تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (23 و 24 دی) خبر داد و گفت: در این شرایط لازم است برای کنترل سختگیرانه برخورد شود. . زباله و همه باید از فعالیت در فضاهای باز اجتناب کنند.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام دکتر؛ وی با صدور هشدار قرمز هواشناسی درباره افزایش آلودگی هوای تهران و کرج، گفت: امروز (23 دی ماه) آلودگی هوای ناشی از سوخت های فسیلی بسیار حائز اهمیت است چرا که در چند روز گذشته شاخص آلودگی از مرز 150 عبور کرده است. روزها و امروز و فردا (13 و 14 دی) کیفیت هوا کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر مسائل زیست محیطی را مدیریت نکنیم با این تصور که شرایط محیطی پایدارتر می شود، ممکن است شاخص آلودگی از 200 عبور کند و در وضعیت ضعیفی قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره تاثیر ورود سامانه بارشی اواخر روز پنجشنبه (۲۳ دی ماه) به تهران بر کیفیت هوای پایتخت گفت. تهران و کرج آلودگی هوا هستند که بیشتر خواهد بود. وضعیت نامناسب امروز و فردا

ضیائیان در خاتمه گفت: بر اساس هشدارهای داده شده باید تصمیمات و اقدامات سختگیرانه ای برای کنترل آلودگی و منابع تولید آلودگی اتخاذ شود و نه تنها افراد حساس بلکه همه از فعالیت در ملاء عام پرهیز کنند.

انتهای پیام