رسانه عمومی

پوتین: خطر جنگ هسته‌ای در حال افزایش است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در سخنرانی در نشست اعضای کمیسیون حقوق بشر روسیه با بیان اینکه خطر جنگ هسته ای در حال افزایش است، گفت: روسیه (تخریب هسته ای) یک کشور اول نخواهد بود. زبان مورد استفاده اگر اولی نباشد دومی هم نخواهد بود.

پوتین در پاسخ به سوال سوتلانا ماکوتسکایا، یکی از اعضای این کمیته، درباره خطر جنگ هسته ای جهانی گفت: در مورد تهدید شما درست می گویید، از جنگ هسته ای… صادقانه بگوییم، چنین یک تهدید در حال افزایش است.»

وی افزود: ما احمق نیستیم و می دانیم سلاح هسته ای چیست و سیاست ما برای استفاده از این سلاح ها فقط برای امنیت است، زیرا سلاح هسته ای و سلاح هسته ای را ابزار امنیتی می دانیم.

وی تصریح کرد: 150 هزار نفر از 300 هزار نفر به منطقه خدمت سربازی در اوکراین اعزام شده اند که 77 هزار نفر از آنها در خط مقدم می جنگند.

پوتین افزود: از 300 هزار مرد رزمنده خود که بسیج شده اند و در حال دفاع از وطن هستند، 150 هزار نفر از آنها را به منطقه خدمت سربازی در اوکراین اعزام کرده ایم که معادل نیمی از بسیج شده اند.

وی گفت: 77 هزار نفر از 150 هزار نفر در خط مقدم می جنگند و بقیه در خط دوم و سوم در حال انجام کارهای دفاعی و یا آموزش تکمیلی در حوزه عملیات نظامی هستند.

پوتین تاکید کرد: نیروهای روسی می توانند برای مدت طولانی در اوکراین بجنگند، اما او نیازی به بسیج نیروهای ذخیره در این مرحله از جنگ با اوکراین نمی بیند.

310310