رسانه سلامت و دانش

پرداخت ۸ همت از مطالبات شرکت‌های پخش دارو از سوی سازمان هدفمندی؛ بزودی

از | بزودی | پخش

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه ۸ هزارمیلیارد از مطالبات شرکت‌های پخش در روزهای آتی از سوی سازمان هدفمندی پرداخت می‌شود، گفت: از این میان ۵ همت به دانشگاه های علوم پزشکی و ۳ هزار میلیارد برای سایر داروخانه های خصوصی اختصاص می‌یابد.

به گزارش سلام دکتر، دکتر محمد پیکانپور گفت: شناسه گذاری پلاسما که جزو صنایع زیرساختی و توسعه‌ای است، از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است.

وی همچنین گفت: بیش از ۳۰۰ قلم از داروهای معاونت بهداشت و بخشی دیگر از داروها به اصالت سنجی اضافه و تعداد این اقلام از ۱۳۳۳ به  ۱۸۸۲ خواهد رسید.

پیکانپور با بیان اینکه سامانه شورتیج مبنای احصاء کمبودهای دارویی به صورت سیستماتیک قرار گرفته است، افزود: گزارش کمبودها از سوی معاونت‌ها و شرکت‌های پخش به طور کامل احصا می‌شود.

او همچنین با اعلام اینکه ۸ هزارمیلیارد از مطالبات شرکت‌های پخش در روزهای آتی از سوی سازمان هدفمندی پرداخت می‌شود، گفت: از این میان ۵ همت به دانشگاه های علوم پزشکی و ۳ هزار میلیارد برای سایر داروخانه های خصوصی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: استفاده از اوراق گام برای خرید ارز، درخواست تقسیط مابه‌التفاوت ارزی و اخذ تسهیلات ریالی طی دوماه آتی به منظور تامین نقدینگی نیز در دستور کار است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: سال گذشته صنعت دارو رشد منفی ۲.۵ درصدی داشت اما امسال تا شهریور به مثبت ۵.۱ رسید و تا پایان آذر برمبنای گزارش بانک مرکزی در حالیکه میانگین رشد صنایع در کشور ۳.۳ درصد گزارش شد، میانگین رشد صنعت دارو ۱۱.۹ اعلام شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.