اقتصادی

پرتی ۲۵ درصدی شبکه آبرسانی در کشور

۲۵ | آبرساني | آبرسانی

سلام دکتر/زنجان مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: میزان پرتی شبکه آبرسانی در کشور ۲۵ درصد است که امیدواریم با اقدامات انجام شده این عدد کاهش یابد.

اتابک جعفری پیش از ظهر امروز (ششم مهرماه) در حاشیه بازدید از روند احداث مخزن جدید آب در زنجان، اظهار کرد :اقدامات خوبی در حوزه آب در حال انجام است و این اقدامات از این جهت حائز اهمیت است که با تغییر اقلیم مواجه هستیم که این امر باعث بروز مشکلاتی شده بود که در استان‌هایی همچون زنجان شاهد برنامه‌ریزی‌های مناسب هستیم که این امر باعث شد تابستان بدون مشکیل را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۱۷ چاه اضطراری برای مدیریت شرایط وارد مدار شد و در سایر استان‌ها نیز این روند در حال انجام است تا شرایط فوق مدیریت شود. البته پروژه کلانی نیز در کشور انجام می‌شود که با استفاده از آن و مدیریت هوشمند آب شاهد افزایش صرفه‌جویی در مصرف آب خواهیم بود.

این مسئول به کمبود سرانه اجرای پروژه‌های فاضلاب در زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حال جبران کمبود در این بخش هستیم. در این راستا تصفیه‌خانه زنجان با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سفر آتی هیئت دولت به استان به بهره‌برداری خواهد رسید. در شهرستان‌ها نیز این روند در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور در بخش دیگری به اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های مختلف در استان زنجان نیز اشاره و اظهار کرد: شرکت به استان زنجان رقمی حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که سعی بر پرداخت آن داریم و در کنار آن حدود ۱۹۰ میلیارد تومان نیز اعتبار دیگر برای اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

جعفری به اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی به روستاها نیز اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم تا چند سال آینده شاهد آبرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان باشیم.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.