رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

پخش عمده لوازم جانبی باوین (Bavin) پخش خادمی

بهترین برندهای اسپیکر خانگی کدام اند؟ بهترین پاوربانک کدام است؟ خرید پاوربانک قدرتمند با قیمت مناسب و ارزان که با نیازها شما بیشترین تناسب را داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مواقع دغدغه افراد برای خرید پاوربانک کاهش پیدا میکند چراکه دیگر نیازی نیست حتما از یک نوع کابل شارژ برای تامین انرژی باتری پاوربانک استفاده کرد. نسل دوم کوییک شارژ با نام QC 2.0 در سال 2015 ارائه شد که در آن شدت جریان 2 آمپر ثابت نگهداشته و ولتاژ به 9 ولت افزایش پیدا کرد. QC 2.0 میتواند با نهایت توان 18 وات باتری دستگاه را شارژ کند.QC 3.0 در سال 2016، امکان استفاده از ولتاژهای مختلف در بازه 3.6 تا 22 ولت را برای شارژ باتری گوشی هوشمند فراهم میکرد. در پخش عمده لوازم جانبی باوین (Bavin) خادمی پاوربانک یا شارژر همراه یک باتری سیار است که با شارژ کردن و بههمراه داشتن آن میتوان باتری موبایل، تبلت، لپتاپ یا هر دستگاه دیجیتال دیگری را در مواقع لزوم شارژ کرد.امروزه به دلیل استفاده زیاد از موبایل و تبلت و در نتیجه تخلیه زودهنگام باتری آنها، پاوربانکها تبدیل به همراه همیشگی دارندگان این گجتها شدهاند.پرداخت هزینه معقول برای داشتن یک پاوربانک مناسب و باکیفیت، دغدغه بسیاری از افراد است.

بلندگو های Creative Pebble Plus با داشتن توان کلی 8 وات، صدایی که از آنها شنیده میشود، بسیار با کیفیت است. داشتن چراغ قوه از دیگر امکاناتی است که سازندگان در شارژرهای همراه قرار میدهند. این مدلها، به واسطه سایز و ابعاد کوچک، در زمره اسپیکرهای قابل حمل قرار میگیرند. میتوان گفت وزن و ابعاد پاوربانک با ظرفیت باتری داخلی آن ارتباط مستقیم دارد؛ هرچه ظرفیت باتری این محصول بیشتر باشد به این معنی است که از باتری داخلی بزرگتر و قویتری در آن استفاده شده و در نتیجه وزن کلی پاوربانک افزایش پیدا میکند.در مورد شارژهای بیسیم هم این مساله صادق است. وزن و ابعاد پاور بانک به دلیل اینکه باید همیشه همراه کاربر باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. پاور بانک شیائومی، پاور بانک سامسونگ، پاور بانک انکر از جمله محبوبترینهای بازار کشورمان هستند. کوالکام در QC 3.0 از میکروکنترلر برای کنترل و تطبیق ولتاژ و جریان به تناسب شارژ باتری موبایل استفاده کرده است. برای مثال اگر باتری گوشی هوشمند 4500 میلیآمپر ساعت باشد، به پاوربانکی با حداقل ظرفیت 10000 میلیآمپرساعت نیاز داریم، پس خرید یک پاوربانک 5000 یا 6000 میلیآمپرساعت کاری بیهوده خواهد بود؛ چراکه یا نمیتواند به صورت کامل باتری گوشی را شارژ کند یا اینکه با تنها یک بار شارژ کامل دستگاه، شارژ باتری پاوربانک تمام شده و زمان بیشتری را باید صرف شارژ مجدد آن کرد.به این نکته توجه داشته باشید که ظرفیت اسمی پاوربانکها با ظرفیت واقعی آنها تفاوت دارد و دلیل آن هدررفت انرژی در هنگام تبدیل ولتاژ و جریان است.

یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسپیکر هایی وجود دارند که دارای پورت USB هستند اما فلش خور نیستند و این پورت به منظور شارژ یا کاربرد های دیگری است. دستگاه شما شاید قدرت صدای زیادی داشته باشد، اما در بعضی شرایط به یک اسپیکر خوب نیاز دارید. برای مثال اگر شارژ باتری گوشی بالای 75 درصد باشد، از ولتاژ 5 ولت، بالای 50 درصد، از ولتاژ 9 ولت و اگر زیر 20 درصد باشد از ولتاژ 12 ولت برای شارژدهی استفاده میکند.QC 4.0 در پاوربانکهای حرفهای و گرانقیمت ارائه شده و البته زمانی موثر است که گوشی هوشمند شما نیز از این استاندارد کوییک شارژ پشتیبانی کند. کوییک شارژ نسل یک یا همان QC 1.0 در سال 2013 توسط شرکت کوالکام معرفی شد که باتری موبایل را با توان 10 وات شارژ میکرد. کوییک شارژ 4 برخلاف نسل قبلی خود میتواند توان خروجی 27 وات را ارائه کند. نیز استانداردهای شارژ سریع مخصوص خود را ارائه کردهاند که در برخی از مدلهای پاوربانک پشتیبانی میشود. یک بند باعث میشود بتوانید آن را از جاهای مختلف آویزان کنید. صدا توسط دیافراگم ایجاد شده و تقویت میشود. سایز دیافراگم کوچک در اسپیکرها، مناسب صدا با فرکانس بالا یا صدای تیز است.

پاوربانک حرفه ای پاوربانکی است که از امکاناتی چون درگاههای شارژ ورودی و خروجی متعدد از نوع Micro USB، Lightning، USB A و USB C، شارژ همزمان چند دستگاه، شارژ سریع، ظرفیت بالای شارژدهی و چراغ قوه برخوردار باشد. اگر پاوربانک از چند درگاه خروجی پشتیبانی کند دیگر نیاز به صرف زمان برای شارژ نوبتی دستگاهها نیست؛ بلکه به صورت همزمان میتوان از درگاههای خروجی پاوربانک برای شارژ کردن استفاده کرد.البته هنگام شارژ همزمان چند دستگاه، توان خروجی کل، نسبت به زمانی که تنها از یک درگاه استفاده میشود کاهش پیدا میکند؛ به این معنی که عموما سرعت شارژ در زمانی که از یک درگاه استفاده میکنید بیشتر از سرعت شارژ در زمان اتصال چند دستگاه به پاوربانک است.تعدد و تنوع درگاههای ورودی نیز دارای اهمیت است. لازم به ذکر است که عموما سرعت شارژ با پاور بانک و حتی شارژرهای بی سیم نسبت به شارژ از طریق کابل به مراتب کمتر است.پاوربانکهای بیسیم معمولا از استاندارد شارژ Qi بهره میبرند. فراموش نشود که هم پاور بانک و هم خود گوشی یا گجت باید از شارژ سریع پشتیبانی کند. خبر خوش این است که با هزینه خیلی کمی میتوانید از این مشکل پیشگیری کنید. حالا که اسپیکر و انواع آن آشنا شدید، میتوانید با دید بازتری اقدام به خرید اسپیکر کنید.