رسانه عمومی

پخش بهتر گرما در لباس با افزودنی نانویی در تار و پود پارچه

پخش بهتر گرما در لباس با افزودنی نانویی در تار و پود پارچه

متخصصان دو شرکت قرار است از گرافن در بافت البسه استفاده و منسوجات نانویی با خواص بهبودیافته و پخش گرما در لباس تولیدکنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در قالب همکاری مشترک دو شرکت خارجی، تولید منسوجات نانویی، در جهان توسعه خواهد یافت.

یکی از نمایندگان این شرکت‌ها درباره مزیت منسوجات نانویی توضیح داد: این شرکت می‌گ هسته اصلی این همکاری مشترک، ترکیب فناوری گرمایشی گرافنی  در پارچه‌‌های بافته‌شده و نبافته‌شده است.

وی افزود: این همکاری می‌تواند خواص پخش گرما را در البسه بهبود دهد و با این کار امکان کنترل و مدیریت گرمای بدن را فراهم کند. همچنین مقاومت سطحی پارچه ارتقاء یافته و می‌توان از آن برای کاربردهای ضداستاتیک استفاده کرد.

نماینده این شرکت فعال در فناوری نانو، ادامه داد: با افزودن + G به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد.

وی در خصوص کاربرد گرافن در این منسوجات توضیح داد: گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند. گرافن را می‌تواند در حوزه‌های مختلف از مراقبت بهداشتی تا هوافضا مورد استفاده قرار داد.