پای حرف‌های یک مداح زن

پای حرف‌های یک مداح زن

او 25 سال است که مداحی می کند یک سنت آغاز شده است و این روز میراثی است که از اجدادش به جا مانده است. وی گفت مادربزرگ مادری اش معلم آیت الله گلپایگانی بوده و به او قرآن خواندن را در مدرسه آموزش داده است. خودش هشت سال است که قرآن می خواند.

اگرچه او معتقد بود که اولین خدای و الهه جهان بانویی است ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها ، اما به مداحی همه مردم گوش داد و از همه آنها تقلید کرد: آقای هلالی شهوت می خواند ، آقای مقدم سینه های زیبا ، و آقای کریمی مکان های زیبایی می خواند ، و من سعی می کنم از همه آنها تقلید کنم زیرا استفاده از تکنیک باعث خستگی مردم می شود. مانند این است که فقط ماست روی سفره بگذارید ، در حالی که سفره ها همه چیز را می خواهند ، شیر ، سبزیجات ، فلفل و موارد دیگر. “به نظر من ، زیباترین آنها باید برای برنامه صدور گواهینامه انتخاب شوند.”

“من فکر می کنم زنان می توانند بهتر از مردان نماز بخوانند ، اما به دلیل محدودیت های مذهبی در این زمینه ، این امر به مردان واگذار شده است. ستایش خدا. از امام حسین (ع) و در مورد گوش دادن بخوانید. “آن شعر اشک هایم را جاری کرد.”

اینها سخنان انسیه اشرفی – قابل ستایش – است که اکثر شنوندگان ستایش او جوان هستند؛ از زنانی که ناخن های منحصر به فرد خود را رشد کرده اند تا دخترانی که پر از خالکوبی هستند: “ما باید با یک فرهنگ جدید در جامعه پیش برویم و جوانان امروز را با ابتکاری پرورش دهیم.” بسیاری از این جوانان به من گفتند ، “من اینجا هستم چون تو می خواهی”. من با یکی و بدن جوانان موافقم ، و در عین حال به پدربزرگ و مادربزرگ احترام می گذارم. “حریمی را که می خوانم ، سعی می کنم در شأن اهل بیت (ع) باشم و این مکروه نیست.”

وی با ورود آلات موسیقی به مدح و روضه مخالف نبود و گفت: “به نظر من ، در برنامه اهل بیت (ع) ، هر چیزی که ممکن است مخاطب را به خود جلب کند ، مادامی که وجود ندارد مانعی نیست. صدمه. استفاده از دف یا آلات موسیقی در این کار چه اشکالی دارد؟ من افرادی را دیده ام که اشک در چشمانشان حلقه زده است. هر چیزی که انسان را به اهل بیت (ع) نزدیک کند ، م effectiveثر است. یادم می آید چند سال پیش آقای بنیامین و هلالی با همکاری یکدیگر “سیب های اسمورون و حرم حبیب” را اجرا کردند. در عین حال ، برخی افراد اعلام می کنند که همه باید در کلاس خود کار کنند ، اما ما می بینیم که چگونه این کار جوانان را به سمت نظام شهدا جذب می کند. نوآوری در نظام سیدالشهدا (ع) بسیار مهم و خوب است ، اما باید مراقب باشیم که کرامت اهل بیت (ع) زیر سوال نرود ».

من همچنین از اشرفی در مورد اشعار مداحی و تقلید برخی از مداحی ها توسط فرهنگ نوازندگان ایرانی مقیم خارج از کشور پرسیدم: «بیشتر اشعار استفاده شده توسط این خوانندگان مربوط به نویسندگان بزرگ ما مانند حافظ و مولانا است و مضمونی دارد. چرا از این اشعار استفاده نمی کنید؟ محتوای شعر مهم است. چنین شعرهایی بهتر از مزخرف اما گفته شده است. این زیبا نیست که زنان بخواهند به مردان احترام بگذارند و صدای آنها را شبیه صدای خود کنند. هنرمندان باید اشعار محصولاتی را که حاوی محتوای مربوط به این اثر هستند ارائه دهند. در واقع ، شعری که یک هنرمند برای دختر می خواند نباید در کنفرانس های غیر مرتبط استفاده شود. “در حال حاضر ، بسیاری از زنان از فرهنگ و موقعیت دوستداران مرد استفاده می کنند.”

وی معتقد است: «حرم سیدالشهدا (ع) ابتدا باید در فضیلت باشد. همه باید روزه داری را تحت سرپرستی امام حسین (ع) یاد بگیرند ، اما باید به وضعیت دانش آموز و معلم رسیدگی شود. افرادی مانند حاج غلامرضا سازگار ، پدر بزرگ این پروژه ، برنامه ریزی شده بودند و از این حق برخوردار نیستند. شصت سال پیش ، وقتی روضه خوان بود ، کلاس مداحی وجود نداشت. سلیم موذن زاده که برنامه آموزشی ندارد اما با برنامه امام حسین (ع) آشنا است. افرادی مثل حاج مهدی رسولی جوان بودند اما وقتی امام حسین (ع) می خواست بزرگ شود این کار انجام شد. همه کسانی که در نظام امام حسین (ع) بزرگ شده اند ریشه دارند. “

تعداد زیادی از ستایشگران مرد شناخته شده هستند ، در حالی که تعداد کمی از زنان درباره ستایشگران شنیده اند و اکثر این زنان به عنوان “خانمها” یا “سریع شکن ها” شناخته می شوند. وی درباره تفاوت دعا با دعا به سلام دکتر گفت: همه می توانند روضه بخوانند ، اما همه نمی توانند از شما تعریف کنند. به عنوان مثال ، من همان سنت مداحی آقای نریمان را انجام می دهم ، اما شاید هیچ زن دیگری نتواند. مداح زن باید بتواند خود را در فرهنگ مداحی مورد نظر بیان کند. به نظر من ، ستایش یک مثال است ، اما بالا و پایین معبد را می توان به طریقی مونتاژ کرد. کلید ستایش رسانه و سواد اجتماعی است. اگر تاریخ اسلام و تاریخ حضرت مسلمان را نخوانده باشم چگونه می توانم روزه بگیرم؟ از سوی دیگر ، همه می توانند روضه را بیاموزند ، اما تمرین منظم مهم است. در سیستم سیدالشهدا (ع) نه کتاب وجود داشت و نه مستمری. “هر زمان که در برنامه سیدالشهدا (ع) تخصص فوق را کسب کردید و هر زمان که بازنشسته شدید ، یک جد محسوب می شوید.”

به گفته اشرفی ، بسیاری از داوطلبان زن مشتاق یادگیری مداحی هستند ، اما هیچ حمایتی در این زمینه وجود ندارد: من تدریس نمی کنم و هیچ حمایتی در این زمینه وجود ندارد ، نمی توانم کلاس آموزشی داشته باشم. من یک دانشجوی خصوصی دارم و بسیاری از دانش آموزان ما برای یک برنامه آموزشی متقاضی هستند. برخی از آنها حتی بهتر از من می خواندند زیرا من همیشه از آنها می خواستم که من را در مهمانی همراهی کنند و من این کار را انجام دادم زیرا به دنبال پول ، کلاس ، دفتر یا ارائه نبودم. حتی چند سال پیش ، آنها می خواستند من در دبیرستان قتل بخوانم. مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و برخی از دوستان مداح فقط به افراد دستگاه آموزش می دهند. البته این وسایل مهم هستند ، اما بحث سیدالشهدا (ع) متفاوت است و روزانه اشعار جدیدی ارائه می شود. “به عنوان مثال ، اگر امروز بخواهم برای یک جوان در برنامه دشتی بخوانم ، او بدهی خود را از دست می دهد و دیگر به یک مراسم عزاداری نمی رود ، اما اگر من در برنامه شور بخوانم ، برای همه چیز خوبی خواهد بود. “

با شروع رسوایی کرونا ، او و همکارانش وارد فضاهای باز شده و گاهی اوقات کار خود را بصورت آنلاین در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند: “این رویداد در خیابان و باغ زنان پخش شد. من معتقدم که ما این پناهگاه ها را برای مقبره ها و هر ملاقات در یک دیدار رزرو کرده ایم. به عنوان مثال ، ما به مقبره امام رضا (ع) رفتیم زیرا ایشان در احادیث ذکر کرده اند که هرکس به عبادتگاه من آمد ، من نیز از سه مکان دیدن کردم ، یکی از آنها در شب اول قبر بود. ما روزهای بدی داریم اما باید بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم. وقتی می بینیم که نمی توانیم زیر سقف بخوانیم ، جهان ها را باز می کنیم. این معبد را می توان در هر جایی با اجازه حضرت زهرا (س) برگزار کرد در حالی که اکثر مردم فکر می کنند حرم مکانی است که 500 نفر می توانند در آن شرکت کنند. این معبد می تواند برای دو نفر برگزار شود. طرح سیدالشهدا (ع) شماره ندارد ».

او می گوید: “من خودم برای کارم حقوق تعیین نکردم.” من نرخ خاصی ندارم و از میزبان می خواهم که همانطور که دوست دارد اهل بیت (ع) را برای دستمزد برنامه ریزی کند زیرا معتقدم میزبان به من پول نمی دهد ، اما امام حسین (ع) به من پول می دهد فرد روزه دار به همین دلیل است که من همیشه برای میزبان دستمزد می گذارم. گاهی پیرزنی فقط هزار تن داشت و همین مقدار صدقه به حرم امام حسین (ع) می داد و گاهی مهمانی ثروتمند نمی آورد تا بعد از مراسم برای نمازگزار ماشین بخرد. اما برخی از همکاران من حقوق میلیونی تعیین کردند و منبر آنها از مزایای آنها برخوردار بود ، و من دستمزد کمتر از یک میلیون را برای دو ساعت ندیدم. اگر اتهام برداشته شود ، روزه داران خود را نشان می دهند. من معتقدم بهتر است حقوق سربازان را کنار بگذاریم. “

اشرفی همچنین با اشاره به رفتار و روش پوشش زنان عاشق می گوید: «فضیلت ، عفاف و کرامت باید در نظام شهدا رعایت شود. چه اشکالی دارد که یک عاشق نام تجاری بپوشد؟ من هرکدام سنت خاص خود را برای تولدها و مراسم عزاداری دارم. برخی از عاشقان زن شأن معشوق را حفظ نمی کنند. یک زن عاشق نباید توجه خود را به شیوه ای که آثار او در پشت جلد پنهان شده است جلب کند. مردی که به حرم سیدالشهدا (ع) آمد ، پر از درد بود و اندوهی آمد تا درد را تسکین دهد ، وگرنه رفت و در رختکن نشست. عاشقان باید لباسهای ساده بپوشند و عطر را بوی مد کنند در حالی که مد روز است. اجتماعی ، مودب و در عین حال مهم باشید و در شخصیت امام حسین (ع) شک نکنید ».

با وجود مشکلات در کلاس خود ، این زن معشوق به آینده ستایش زنان خوش بین است ، اگر شأن سالمندان حفظ شود: “عاشقان زن یک کلاس دارند ، اما تقریباً هیچ حمایتی ندارند. تقریباً سه سال از راه اندازی “خانه طرفداران” می گذرد ، اما هنوز قدرت اجرایی چندانی ندارد و متأسفانه فردی که به تازگی وارد این سایت شده است با کسی که سالها در این سایت کار می کند تفاوتی ندارد. به “اخیراً ، کارهایی برای اطمینان بخشیدن به طرفداران زن در حال انجام است ، اما هنوز به طور کامل اجرا نشده است.”

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل