رسانه سلامت و دانش

پاشنه آشیل جنگنده اف ۳۵

به گزارش سلام دکتر، لاکهید مارتین در راس پروژه بزرگ تولید اف ۳۵ لایتنینگ است که کشورهای بسیار در آن دخیل هستند. هر سال باید تعداد زیادی جنگنده تحویل داده شود اما پیچیدگی‌های فنی بسیار تولید این جنگنده پیشرفته گاهی تبدیل به مانعی برای انجام به موقع کار می‌شود.

بروزرسانی نرم‌افزار

لاکهید مارتین اکنون در حال کار روی بروزرسانی نسخه تی‌آر-۳ است. در این میان کمبود نیروی انسانی و مشکلات تولید ارائه به موقع بروزرسانی را به تعویق انداخته است. همین موضوع تحویل جنگنده‌های جدید را با مشکل مواجه کرده است.

در سال گذشته میلادی ۱۵۸ فروند جنگنده اف ۳۵ در مدل‌های گوناگون تولید شد اما از این تعداد فقط ۹۸ فروند تحویل داده شد و ۶۰ فروند در انتظار دریافت بروزرسانی تی‌آر-۳ مانده‌اند.

پاشنه آشیل جنگنده اف ۳۵

بر اساس گزارش نشنال‌اینترست،‌ بروزرسانی تی‌آر-۳ زیرساخت دیجیتال را ارتقا می‌دهد و باعث بهبود قابلیت ذخیره‌سازی و قدرت پردازش جنگنده می‌شود. بهبود رابط کاربری خلبان از دیگر تغییراتی است که با این بروزرسانی به جنگنده می‌آید.

علاوه بر این بروزرسانی جدید باعث می‌شود که اف ۳۵ توان حمل موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین جدیدتر را پیدا کند. در نهایت حسگر و جنگال آن نیز در این بروزرسانی دستخوش تغییر می‌شوند.

لاکهید مارتین تا فوریه امسال ۹۹۰ فروند اف ۳۵ در مدل‌های گوناگون تحویل داده و رقم تولید آن از هزار فروند فراتر رفته است. هم‌اکنون ۱۸ کشور در برنامه تولید این جنگنده مشارکت دارند و ۳۴۹۷ فروند سفارش ثبت شده است. آمریکا با سفارش ۲۴۵۶ فروند بزرگترین مشتری این جنگنده است.

۵۸۵۸

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.