رسانه عمومی

پاداش قهرمانی ما با فوتبالی که از گروهش صعود نکرد قابل قیاس نبود

ما در تهران سالن بسکتبال برای تیم ملی نداریم

ملی پوش سابق تیم ملی گفت: پاداش فوتبال ما در آسیا با تیم ملی یکی نیست که یادم نیست چه کسی قهرمان آسیا شد یا در جام جهانی درخشید.

آرنه داودی در گفتگو با خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه تیم ملی بسکتبال دچار افت شده و در نهایت به عنوان هفتمین تیم قاره آسیا سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کرده است، در حالی که وی در گروهی که کشورمان در گروه اول یا قاره دوم صعود کرده به چنین موفقیتی دست یافته است، گفت: پس از انتخاب جواد داوری به عنوان سرمربی و سعید ارمغانی سرپرستی تیم ملی فوتبال، سرمربیگری تلاش کردن برای تغییر دیدگاه کشورهای عضو از نسل قدیم بسکتبال ایران بازیکنانی مانند حامد حدادی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و بهنام لخری آمده اند و بازیکنان جوانی به تیم اضافه شده اند. اگر بازسازی انجام شده در تیم ملی را در نظر بگیرید، باید به نسل جدید فرصت دهید تا آن را در زمین ببینند و خود را در بهترین سطح قرار دهند.

** یکی دو سال به تیم ملی بسکتبال

وی ادامه داد: باید به فدراسیون و کادر فنی کشور فرصت داده شود. یادم می آید سال 2009 در چین که کشورهای این کشور را شکست دادیم و قهرمان آسیا شدیم، بعد از آن چین به مدت 5 سال در رده پنجم و ششم آسیا قرار گرفت و پس از آن چین تیم خود را به شرایط قبلی بازگرداند و نتایج بهتری کسب کرد. . آنها در سال 2018 در بازی های آسیایی جاکارتا تیم ما را شکست دادند و قهرمان شدند. آنها در پنجره انتخابی اخیر جام جهانی موفق شدند تیم ملی کشورمان را در تهران شکست دهند. به نظر من تغییر نسل در حال انجام است و باید یکی دو سال به تیم ملی فرصت دهیم تا بتواند با جوانی در سطح قبل ظاهر شود و عملکرد خوبی داشته باشد. اینکه آنها می توانند در جام جهانی حضور داشته باشند به نظر من یک نتیجه خوشایند است و آنها در مقابل بزرگ ترین رقبای جهان تجربه زیادی خواهند داشت.

** فشار زیادی روی دوش بازیکنان تیم ملی است

ملی پوش سابق تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه منتقدان معتقدند بازپروری تیم سعید ارمغانی به خوبی انجام نمی شود گفت: بازیکنان جوانی که در لیگ برتر بسکتبال می درخشند نیاز به زمان دارند تا بتوانند بازی های قابل قبولی را در تیم ملی انجام دهند. . سطح بازی در تیم ملی با لیگ برتر متفاوت است و فشار زیادی روی دوش بازیکنان است. مثلاً اگر 5 بازی به یک بسکتبالیست داده شود تا در لیگ برتر حضور پیدا کند، در تیم ملی باید 10 بازی به یک بسکتبالیست داده شود تا به جایگاه های مورد نظر برسد.

** یادم نیست تیم ملی فوتبال چه زمانی در جام جهانی درخشیده است

وی در پاسخ به اینکه پس از حذف تیم ملی فوتبال از جام جهانی 2022 قطر، موضوع پرداخت پاداش 15 هزار دلاری و بردن خودرو به اعضا باعث تعجب و مخالفت ورزشکاران سایر سطوح شده است و چه نظر شما در این زمینه است، گفت: این موضوع مربوط به گذشته است که به فوتبال توجه ویژه ای شده است. یادم هست که با تیم ملی فوتبال آسیا قهرمان شدیم و بازی ای که به ما دادند قابل مقایسه با تیم ملی فوتبال نبود که یادم هست وقتی قهرمان جام ملت های آسیا شد یا در جام جهانی می درخشید و از تیم شما پیشرفت کرد. یا رفتن به المپیک فوتبال به عنوان یک ژانر متفاوت در مقایسه با سایر ورزش ها دیده می شود. همه فیلدها باید یکسان دیده شوند. البته در دنیا به فوتبال متفاوت نگاه می شود. به عنوان مثال تیم ملی عربستان موفق شده آرژانتین را شکست دهد و جدا از سازمان کشور، یکی از تاجران عربستانی برای ملی پوشان جایزه هم در نظر گرفته است.

** برای تیم ملی در تهران سالن بسکتبال نداریم

داودی خاطرنشان کرد: امیدوارم به روزی برسیم که دیدگاه ها این باشد که اگر ثواب دارد برای همه سطوح یکسان باشد. توجه رسانه ها به فوتبال و پخش آن باعث ناشناخته ماندن بسیاری از ملی پوشان سایر رشته های ورزشی برای مردم شده است و این در حالی است که بازیکن تیم پانزدهم در رده پانزدهم لیگ دسته اول فوتبال برای مردم شناخته شده است. به اندازه ای که ما طرفداران و پیروان فوتبال داریم، در بسکتبال، والیبال، کشتی و سایر رشته ها شاهد چنین پدیده ای نیستیم. متأسفانه هیچ کاری نمی توان کرد و اتفاقی افتاده است. هرچقدر هم این را بگوییم برایمان مهم نیست. مشکلی که سال هاست داریم و به آن توجهی نمی کنیم ساخت سالن بسکتبال در تهران است که برای برگزاری اردوهای ملی مساعد است اما چنین سالنی ساخته نشده است. سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی میزبان مسابقات لیگ برتر و اردوهای تمامی تیم های ملی در رده های سنی مختلف است.

انتهای پیام/