با وارد شدن به کابین نیسان رونیز متوجه خواهید شد که این کابین تقریبا هیچ فرقی با نیسان پیکاپ ندارد. داشبورد طرحی کاملا قدیمی دارد و کاملا نشان میدهد که از طرحهای دهه 90 میلادی است. آمپرها و غربیلک فرمان چهار شاخه نیز قدیمی، ساده و فاقد هرگونه جذابیت هستند. در بخش فضای داخلی اما رونیز نمره خوبی میگیرد به خصوص که بازار ایران پیش از این خودرو اتومبیلی ناراحت به نام پاترول را تجربه کرده بود. در بخش عقبی نه تنها فضای پای خوبی وجود دارد بلکه به دلیل بالا بودن سقف فضای سر نیز بسیار مناسب است. صندلیهای ردیف عقب در رونیز مانند سینما کمی بالاتر از صندلیهای ردیف جلو هستند و همین باعث شده است تا سرنشینان عقب دید خوبی هم به اطراف داشته باشند که این برای آفرود رفتن و طبیعت گردی یک نکته مثبت است. صندوق عقب نیز بزرگ و کاربردی است و به دلیل حالت جعبهای خودرو فضای آن مکعبی بوده و میتوان استفاده خوبی از آن کرد. به طور کلی رونیز در بخش طراحی داخلی نمره پایین ولی در بخش فضای داخلی نمره بالایی را دریافت میکند و تنها چیزی که کم دارد یک ردیف سوم صندلی است.
طراحی خارجی بدون شک اولین نقطهای است که بیننده را به سمت رونیز جلب میکند. در زمانی که ما فقط اس یو ویهای جعبهای مانند پاترول و لندروور را دیده بودیم، رونیز با طراحی مدرن خود، یک اس یو وی فوق زیبا و جدید برای بازار بود. ظاهر این خودرو البته آنقدر طراحی معقول و متناسبی دارد که حتی امروز نیز مورد پسند بسیاری از خریداران است. در طراحی خارجی بدون شک جالبترین نکته سقف برآمده قسمت عقب است که البته در فضای داخلی نیز تاثیر مثبت خود را گذاشته است. همچنین دستگیره در عقب به جای مکان متداول روی کنارهی در قرار گرفته است و جذابیتی زیادی برای بیننده ایجاد میکند. نمای جلوی خودرو پر قدرت و مانند اس یو وی های آن زمان نیسان است. در نمای عقبی نیز گرچه رونیز طرح سادهای دارد ولی ایراد چندانی هم نمیتوان با توجه به قدیمی بودن خودرو وارد دانست. یکی از جذابیتهای ظاهری رونیز گلگیرهای پف کرده این خودرو هستند که هم در عضلانی دیده شدن اتومبیل تاثیر زیادی دارند و هم باعث عریض تر دیده شدن خاگرچه این خودروی ژاپنی از ظاهر جذابی برخوردار نیست، اما به دلیل کیفیت ساخت بالا و قابلیت های آفرود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.
نقد و بررسی کامل خودرو نیسان رونیز + دفترچه راهنما
بررسی خودرو نیسان رونیز
بررسی ماشین نیسان رونیز
نسل دوم این شاسی بلند ژاپنی در سال 2005 معرفی شد و در سال 1382 پارس خودرو این نسل را مونتاژ و با نام نیسان رونیز به بازار داخلی ایران عرضه کرد و 7 سال به طول انجامید. این خودرو از همان ابتدا به دلیل قابلیت های آفرودی مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفت.
مقاله پیشنهادی:
فیلم بررسی خودروی نیسان رونیز
ویدئوی زیر به معرفی و بررسی مشخات نیسان رونیز پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.
بررسی مشخصات فنی نیسان رونیز
مشخصات فنی موتور رونیز
بررسی مشخصات فنی نیسان رونیز
در بررسی نیسان رونیز از لحاظ فنی این خودرو دارای پیشرانه 2. 4 لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجمی معادل ۲۳۸۹ سی سی با سیستم پاشش سوخت انژکتوری می باشد. این موتور می تواند حداکثر نیروی ۱۶۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۰۸ نیوتن بر متر در ۳۶۰۰ دو در دقیقه تولید کند.
نیروی این موتور توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. این جعبه دنده امکان انتقال نیرو به هر چهار چرخ را دارا می باشد که این ویژگی برای خودرو های با ویژگی آفرودی بسیار ضروری می باشد. حداکثر سرعتی که نیسان رونیز با کمک موتور و جعبه دنده نصب شده بر روی آن می تواند تولید کند ۱۶۱ کیلومتر در ساعت است همچنین شتاب این خودرو نیز در بازه سرعتی صفر تا صد حدود ۱۵ ثانیه می باشد.
در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.
جدول مشخصات فنی رونیز | ||
مشخصات تولید | کشور تولید کننده | ایران |
نام برند | نیسان | |
مدل | رونیز | |
سال ساخت | 1382 | |
مشخصات فنی موتور | نوع موتور | بنزین سوز KA24DE |
حجم موتور | 2389 سی سی | |
تعداد سیلندر | 4 | |
تعداد سوپاپ | 16 | |
حداکثر توان خروجی | 155 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور خروجی | 209 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه | |
ظرفیت باک | 60 لیتر | |
مشخصات فنی بدنه | کلاس بدنه | شاسی بلند |
کلاس اتومبیل | Segment J | |
وزن | 1770 کیلوگرم | |
تعداد فضای سرنشینان | 5 | |
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع) | 4560*1910*1880 | |
عملکرد خودرو | حداکثر سرعت | 161 کیلومتر بر ساعت |
شتاب 0 الی 100 (ثانیه) | 15 ثانیه | |
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی) | 11. 3 لیتر در 100 کیلومتر | |
استاندارد آلایندگی | یورو 2 | |
ایمنی | کیسه هوا | _ |
سیستم امنیتی و حفاظتی | مجهز به قفل مرکزی | |
سیستم ترمز و پایداری | ترمز جلو دیسکی خنک شونده و کالیبر ترمز عقب کاسه ای با تنظیم اتوماتیک | |
امکانات و تجهیزات | سیستم صوتی و تصویری | چهار بلندگو |
سایر تجهیزات | هالوژن، مه شکن، ریل باربند، شیشه های جلو دارای بالابر برقی، تنظیم برقی آینه های جانبی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی |
بررسی کامل امکانات و آپشن های نیسان رونیز
رونیز عرضه شده در کشورمان یکی از ضعیفترین خودروها از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی محسوب میشود. البته در مورد نیسان رونیز کمی قضیه فراتر از امکانات رفاهی است و در مورد جای خالی گزینههایی در سطح ایربگهای جلو و ترمزهای ضد قفل صحبت میکنیم!
البته ممکن است در یک سفر آفرودی، کمبود این آپشنها چندان به چشم نیایند اما در هر صورت قرار است با این ماشین در شهر هم رانندگی کنیم و در نتیجه جای خالی امکانات رفاهی و ایمنی در نیسان رونیز کاملاً محسوس است. امکانات موجود به مواردی از قبیل شیشهها و آینههای برقی و مواردی از این دست محدود شدهاند که به طور کلی نمیتوان نام امکانات رفاهی را روی آنها گذاشت.
بررسی کامل طراحی ظاهری نیسان رونیز
نیسان رونیز بر مبنای نیاز و سلیقه آفرودرها طراحی شده و این قضیه را میتوان در جای جای بدنهاش مشاهده کرد. در واقع تنها نکته خلاقانه و فانتزی ظاهری این محصول در محل قرارگیری دستگیره دربهای عقب خلاصه میشود و در سایر قسمتها چیزی جز خشونت و سادگی به چشم نمیخورد.
از خطوط مستقیم و چهره جدی اتومبیل گرفته تا ارتفاع زیاد شاسی و سپرهای کوتاه “که با هدف ورود و خروج راحتتر در تپههای پرشیب به این شکل درآمدهاند” همگی نشان از خصلتهای ذاتی این ژاپنی سخت کوش دارند.
طراحی بیرون ماشین رونیز
در نمای جلو یک جلو پنجره ای کوچک با دیریچه های هوای لانه زنبوری مشکی و دو نوار پهن اوریب، دو طرف لوگوی نیسان قرار گرفته اند. چراغ های مستطیلی شکل و بزرگ نیز گرافیک ساده ای دارند. سپر به شکلی عضلانی که ابهتی خاص به این بخش بخشیده است به همراه دو چراغ مه شکن در طرفین آن دیده می شود.
یکی از مواردی که روی بدنه رونیز قابل توجه است، ارتفاع ماشین و انحنای روی سقف می باشد. در نمای کنار نیسان رونیز، حجم دهی خاصی روی بدنه به غیر از بالای گلگیر ها که برآمدگی زیادی دارند، دیده نمی شود. در این بخش ریل باربند، سه پنجره و طول زیاد نیسان که برابر با ۴.۵۶ متر است به خوبی دیده می شود. این شاسی بلند با ویژگی های ظاهری و قابلیت های آفرودی همواره مورد توجه جوانان قرار گرفته است.
بررسی طراحی داخل رونیز
در نمای داخلی نیسان رونیز نیز همانند نمای بیرونی این خودرو با طراحی ساده ای مواجه خواهید شد. این خودرو هرچند از طراحی ساده ای برخوردار است اما این طراحی ساده از پس شرایط سخت رانندگی بر خواهد آمد. از موضوعات مهم در طراحی نمای داخلی استفاده از دکمه ها و اهرم های بزرگ برای تنظیم کردن امکانات کم موجود در داخل خودرو است.
مزایا و معایب نیسان رونیز
نیسان پیکاپ به عنوان یک وانت آفرود میان قیمت دارای نقاط قوتی مانند: دنده کمکی، سیستم تعلیق کارآمد اما خشک است که باعث پایداری بیشتر خودرو، کابین جادار، عملکرد نسبتاً خوب در عبور از مسیرهای خارج از جاده و ایربگ برای سرنشینان جلو در نسخه جدید نیوپیکاپ ذکر شده است.
از نقاط ضعف آن می توان به عایق بندی ضعیف کابین، طراحی قدیمی، کیفیت نامناسب تجهیزات کابین، مصرف سوخت بالا و راحتی کم در صندلی های عقب اشاره کرد.
معایب نیسان رونیز
شناخت معایب رونیز و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک میکند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب نیسان رونیز را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبههای مختلف مرور میکنیم.
نبود امکانات مناسب در نیسان رونیز می تواند یکی از مهم ترین دلایل عدم خرید این خودرو باشد. اگر این خودرو را با خودروهای همرده خود مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که تجهیزات نصب شده بر روی نیسان رونیز بسیار کمتر از خودروهای همرده آن است.
اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که این خودرو امکانات رفاهی کمی دارد و برای دسترسی به امکانات بیشتر باید آن ها را به صورت دستی نصب کنید.
کسانی که به جذابیت و طراحی منحصر به فرد خودرو اهمیت می دهند، این خودرو را به دلیل طراحی ساده آن دوست نخواهند داشت که معتقدند یکی از معایب خرید این خودرو خواهد بود.
از دیگر معایب خرید خودرو نیسان رونیز می توان به مصرف بالای این خودرو اشاره کرد. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.
یکی دیگر از مواردی که از معایب خرید خودروی نیسان رونیز می شود خشک و سفت بودن صندلی های این خودرو است. صندلی های نیسان رونیز چه در بخش عقب و چه در بخش جلویی از ساختار و طراحی سفت و محکمی برخوردار است. از این رو می توان گفت که این خودرو برای افرادی که به راحتی خودرو اهمیت می دهند مناسب نیست.
آخرین و از مهمترین ویژگی هایی که از معایب خرید این خودرو محسوب می شود قیمت بالای این خودرو در بازار می باشد. این خودرو که بیشتر برای سفر های بیرون شهری طراحی و ساخته شده است اگر برای رفت و آمد داخل شهری بخواهید از نیسان رونیز استفاده کنید قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.
نقاط قوت ماشین نیسان رونیز
رونیز یکی از محبوب ترین خودروها برای فعالیت های آفرودی و خارج از جاده است. دلیل این نکته مثبت می تواند ارتفاع زیاد خودرو، شاسی چند قسمت، زوایای صحیح ورود و خروج و بسیاری عوامل دیگر باشد که باعث می شود رونیز در خارج از جاده عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و طرفداران زیادی داشته باشد.
کیت های آفرودی بسیاری برای رونیز موجود است و هزاران قطعه وجود دارد که می توان به رونیز اضافه کرد و بیراهه ها را فتح کرد. اسنورکل ها، سپرهای آفرودی، پدال ها، باربند و هر چیزی که می توانید برای رونیز و شخصی سازی فکر کنید وجود دارد.
سوزوکی ویتارا ممکن است در آفرود رقبای کره ای خود را شکست دهد، اما رونیز باید شکست را بپذیرد!
هیچ چیز بیشتر از یک کابین جادار برای آفرود و طبیعت گردی نمی تواند به ما کمک کند. ماشینی که برای کمپینگ مناسب است و می توانید تمام وسایل لازم را در آن قرار دهید.
رونیز مخصوصا در صندلی عقب فضای بسیار زیادی دارد و یک صندوق عقب بزرگ هم دارد که بدون هیچ محافظی میتوانید در هر ارتفاعی که مایلید وسایل خود را در آن قرار دهید.
از طرفی با توجه به پله ای بودن سقف خودرو باربندهای خاصی وجود دارد که می توانید از سقف بزرگ رونیز برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. به طور کلی، رونیز برای سفر آفرودی 5 نفره عالی است.
همانطور که می دانید گشتاور در خارج از جاده مهمتر از اسب بخار یا قدرت موتور از نظر اسب بخار است. نیسان رونیز گشتاور مناسبی معادل 208 نیوتن متر ارائه می دهد و با 150 اسب بخار قدرت آفرود را کاهش نمی دهد.
البته باید گفت مانیفولد و یا هدرزهای دست ساز مناسبی برای رونیز وجود دارد که در صورت تمایل می توانید با نصب آن ها تا 10 اسب بخار به قدرت خودرو اضافه کنید و دیگر مشکلی نخواهید داشت.
- دسترسی آسان به قطعات رونیز
یکی از ویژگی های مهمی که یک خودروی خوب و قابل اعتماد باید داشته باشد این است که در صورت یروز ایراد در خودرو به راحتی بتوان قطعات و لوازم آن را پیدا کرد. رونیز با توجه به اینکه حدود 10 سال است که در خط تولید پارس خودرو حضور دارد، قطعات آن به وفور یافت می شود و می توانید با خیال راحت رونیز را خریداری کرده و در جاده ها رانندگی کنید.
از طرفی اگر می خواهید آفرود بروید، می توانید چند قطعه مهم و مصرفی بخرید و با خود ببرید. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
رونیز از جمله خودروهایی است که به دلیل قیمت مناسب نسبت به سایر خودروها بازار دست دوم خوبی را ایجاد کرده است. پس هنگام خرید رونیز مطمئن باشید که روزی می خواهید آن را تعویض کنید، رونیز بازار خوبی برای اجناس کارکرده دارد و افت قیمت زیادی نخواهد داشت. از طرفی ویتارا بازار خوبی دارد و شاید کمی بهتر از رونیز باشد. اما هر دو از همتایان چینی خود وینگل، کاپرا و پیکاپ ریچ بهتر هستند.
بررسی تجربه رانندگی با نیسان رونیز
همانطورکه اشاره شد، نیسان رونیز بر خلاف خودروهای کراساوور مد روز، یک شاسیبلند واقعی است، یعنی شاسی مستقل دارد، از گیربکسی با ضرائب مناسب برای آفرود و یک جعبه دنده کمکی بهره میبرد و بوسیله سیستم تعلیق خشن و بسیار مقاومش قادر است به راحتی از پس ناهمواریهای مسیرهای سخت برآید.
اما بر روی اسفالت اوضاع شکل کاملاً متفاوتی به خود میگیرد و رونیز با سواری خشک، کوبشهای زیاد بویژه در قسمت عقب، و شتابگیری کند، ممکن است شما را ناامید کند. ضمناً این ماشین بدلیل ارتفاع زیاد و نبود سیستمهای پایداری کمکی، هندلینگ ایدهآلی هم ندارد، هرچند که فاصله مناسب چرخها و وزن بالای ماشین باعث شده که اتومبیل به این راحتیها تمایل به واژگونی نداشته باشد. البته باید گفت که این نکات منفی جزء خصلتهای ذاتی شاسیبلندهای ارزان قیمت و میان رده هستند.
رقبای نیسان رونیز در بازار
از آنجایی که تولید نیسان رونیز تنها تا سال 1389 ادامه داشت، هم اکنون این خودرو در بازار کشور فاقد نمونه صفر کیلومتر است؛ بنابراین در حال حاضر بهسختی میتوان رقیبی را برای نیسان رونیز در نظر گرفت. با توجه به قیمت دست دوم نیسان رونیز میتوان نمونههای کارکرده خودروهایی همچون لندمارک V7 یا هایما S7 را رقیبی برای این خودرو دانست.
از میان خودروهای نامبرده مطمئنا نیسان رونیز از لحاظ کیفیت قطعات و قابلیتهای آفرود در بالاترین سطح قرار دارد، اما اگر برای خرید یک شاسیبلند جمع و جور در این رنج قیمتی مهمترین الویت برای شما میزان امکانات رفاهی محسوب میشود، نمونههای دستدوم هایما S7 میتواند یکی از بهترین انتخابهای شما باشد.
آیا نیسان رونیز بخریم یا نه؟
خودروی نیسان رونیز با طراحی ساده، قابلیت های آفرود، رانندگی قدرتمند و کیفیت ساخت بالا همواره مورد استقبال جوانان و علاقه مندان به آفرود بوده است. این خودرو اگرچه دارای نقاط ضعفی همچون مصرف سوخت بالا، طراحی قدیمی و آپشن های بسیار کم است، اما با گذشت سال ها امتحان خودش را به خوبی پس داده است. یکی از رقبای قدیمی این خودرو سانگ یانگ موسو و یکی از رقبای جدید آن وانت ریچ است.
شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی رونیز مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید