وضعیت “بیماران نادر” در بحران کرونا

مدیر بنیاد بیماریهای نادر گفت: بیماران نادر به دلیل بیماری زمینه ای بیشتر مستعد ابتلا به کروناویروس جدید هستند. وی گفت: “خوشبختانه با آموزش هایی که در این مدت تعداد کمی از بیماران تحت آن قرار گرفته اند ، احتمال ابتلا به بیماری کوووی 19 بسیار کمتر است.” ما در مورد آن فکر کردیم.

حمیدرضا ادراکی در مصاحبه با سلام دکتروی با بیان اینکه نمی توان زمان دقیق تولید دارو و واکسن برای کوروی ویروس را تصور کرد ، اظهار داشت: مردم به هر حال باید از این وضعیت ویژه عبور کنند که این کار فقط با مراقبت های شخصی ، سلامتی و محافظت از محیط زیست امکان پذیر است. افت تعداد کوی 19 مورد که این روزها شاهد آن هستیم نتیجه تعطیلات هفته دوم عید به ویژه سیزده بدر است که اکنون از خارج قابل مشاهده است.

وی افزود: اگر نتایج فعلی بازتاب واقعی هفته دوم عید و احترام به موضوعات بهداشتی باشد ، همچنان باید دید که روزهای آغازین فعلی چه خواهد بود. از طرف دیگر ، نمی توان زندگی را نادیده گرفت و جلوی کار و چرخه اقتصادی را گرفت. اما همه چیز باید مطابق با استانداردهای بهداشتی انجام شود. در شرایط فعلی بهتر است خانه را تنها به دو دلیل ترک کنید: رفتن به محل کار و انجام خریدهای لازم.

آدراکی گفت: “کورون ویروس دارای جهش های ژنتیکی خاصی است که از لحظه انتشار ویروس در چین برای انتقال به سایر نقاط جهان قابل مشاهده است.” “همچنین می تواند تغییرات ژنتیکی ایجاد کند که میزان خسارت و گسترش و توزیع آن را کاهش می دهد.”

وی افزود: بنابراین ، به همین ترتیب ، تئوری های بسیاری در مورد ما در مورد این ویروس وجود دارد. ما باید توجه داشته باشیم که هیچ یک از این موارد غیرممکن نیست و امکان وجود هر چیزی وجود دارد.

ويروس گفت: “ويروس به طور مداوم در حال تحول است. ممکن است روزی فرا رسد که روند نزولی را مشاهده می کنیم ، اما به همین دلیل مردم توجه نمی کنند.” همچنین استفاده از ماسک و دستکش ، پیروی از توصیه های بهداشتی ، فاصله گرفتن با فرد آلوده و غیره از توصیه های جدی است.

مدیر بنیاد بیماریهای نادر در خصوص خطر ابتلا به كروناویروس جدید برای بیماران نادر گفت: “بیماران نادر به دلیل بیماری زمینه ای به احتمال زیاد به این ویروس آلوده می شوند زیرا ایمنی كمتر از سایر افراد است.” حتی گروهی از بیماران نادر برخی از آنزیم ها و گلوبول های ذاتی را برای محافظت از بدن در برابر بیماری ندارند. خوشبختانه با آموزش هایی که در این مدت بیماران نادر انجام داده اند ، شیوع بیماران نادر با 19 سال سن بسیار پایین تر از آنچه تصور می کردیم ، زیرا آگاهی آنها از بیماری و عوامل خطر آنها زیاد بود.

در پایان قرنطینه بویژه در ایام تعطیلات نوروز ، اخیراً بیماری کلیوی قلب در کلیه مراکز تشخیص و درمان بنیاد بیماریهای نادر از جمله کلینیک ها ، آزمایشگاه ها ، MRI ، رادیولوژی ، سونوگرافی و به ویژه اسکوتیگرافی تشخیص داده شده است. در مراحل اولیه تشخیص ، به صورت روزانه در دسترس است و تمام این خدمات به صورت رایگان به بیماران نادر ارائه می شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل