وزیر ارشاد به دیدار عبدالله انوار رفت

وزیر ارشاد

وزیر ارشاد به دیدار عبدالله انوار رفت

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در دیگر دیدارهای نوروزی با اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه با حضور در منزل عبدالله انور پیشکسوت عرصه ترجمه و نسخ خطی، با کارشناس پزشکی نوروزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلام دکتر، محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای این نشست با حضور در مرکز روابط اجتماعی و اطلاع رسانی مرکز فرهنگ و رهبری، با اشاره به آثار علمی این پژوهشگر بزرگ در زمینه ترجمه و شناسایی کتاب های خطی می گوید: همیشه در تاریخ علمی این کشور خواهد ماند.

وزیر امور خارجه دیدار با مشاهیر و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی با احترام به انسان و تجلیل از زندگی آثار و فعالیتهای ارزشمند و فاخر این بزرگان را از اهمیت کانون مطالعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه ادامه خواهد داشت. .

در ادامه این نشست، اسماعیلی ضمن قدردانی از تلاش و کوشش واقعی انور در زمینه های علمی، نسخ خطی، فهرست، علم و فناوری، موسیقی و… با ثبت مشخصات فنی نوعی نسخه خطی را ارائه و خلق کرد. وی یکی از آثار انور را منحصر به فرد در دنیا دانست و گفت: باید قدردان مفاخر و بزرگان ایرانی به عنوان سرمایه های بزرگ کشور باشیم و با بهره گیری از فرهنگ سعی در معرفی آنها در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم. ابزار هنر و رسانه.»

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص انور از ابوعلی سینا و رهبرش در شناخت این دانشمند بزرگ ایرانی، به وی پیشنهاد کرد که آن را همزمان با سالروز تولد ابن سینا گرامی بدارند.

اسماعیلی در عین حال با اشاره به برگزاری جشن ملی و بین المللی موفقیت حکیم نظامی، شاعر پارسی گوی ایران زمین، پیشنهاد داد که چنین جشن ها و نکوداشت هایی برای حکیم ابوعلی سینا در مراحل ملی و بین المللی برگزار شود.

عبدالله انور در این دیدار ضمن تشریح برخی از فعالیت ها و فعالیت های خود در چند سال گذشته، نسبت به کاهش تولید علم در کشور در سال های اخیر ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه بیشتر به دانش علم در پروژه های آتی شد.

این آهنگساز و صاحب نظر در متون کهن در ادامه 20 سال حضور خود در کتابخانه ملی در حوزه نسخ خطی ایران، اختراع چنین نسخه خطی را با ثبت مشخصات فنی آثار نوشتاری از مهمترین دستاوردهای این دوره برشمرد.

این پیشکسوت که در زمینه موسیقی و ترانه نیز فعالیت دارد، از ترجمه و ترجمه کتاب «آواز اعظم» نوشته ابونصر فارابی نیز خبر داد و به تشریح بخشی از محتوای این اثر پرداخت.

انور، فیلسوف و مورخ، در ادامه به بررسی های مختلف درباره محقق فعلی ابوعلی سینا اشاره کرد و گفت: آنها به جامعه توجه دارند نه به یکدیگر. از بزرگان ایرانی و همه قدرت ها باید برای ارائه زندگی و مدارج این مرد فرزانه در عرصه پزشکی و علم، معروف به دانشگاه علوم، حاضر شوند.

محمود شالویی دستیار مدیرعامل و مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در پی وزیر فرهنگ و رهبری بودند.

سید عبدالله انور، متولد ۱۸ مرداد ۱۳۴۲ در تهران، دانشمند و مترجم ایرانی و از پیشگامان سوادآموزی در ایران است. وی دانشجوی کارشناسی ارشد، نویسنده، نویسنده، داستان نویس، کارشناس ادبیات کهن، موسیقیدان محلی، موسیقیدان، مورخ، محقق، محقق و محقق تهرانی است.

وی بیش از 20 سال مدیر اداره تبلیغ فرهنگستان ملی ایران بوده و در طول فعالیت خود حدود ده جلد نسخه خطی فارسی و عربی را تالیف کرده است. انور یکی از حروف (اندازه های) لغت نامه دهخدا را نیز گردآوری کرده است. او به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی تسلط داشت و ترجمه ابن سینا از «شفا» در حال حاضر چاپ نشده بود. عبدالله انور بازسازی های زیادی دارد که مهم ترین و معروف ترین آنها «نادر جهانگشای» است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل