همه فکر می کنند با 8 گل به ویتنام ایران باید قهرمان شود/ برخی در تیم ملی کم تجربه هستند

کارشناس فوتسال در گفتگو با آنا:

همه فکر می کنند با 8 گل به ویتنام ایران باید قهرمان شود/ برخی در تیم ملی کم تجربه هستند

این کارشناس فوتسال گفت: در حال حاضر بازیکنان زیادی در تیم ملی فوتسال ایران داریم که در تمرینات بسیار خوب هستند و فکر می کنم با توجه به این موضوع تیم ملی فوتسال کشورمان بتواند تایلند را بگیرد.

حمید بی غم در گفت وگو با خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا گفت: بزرگترین نقطه ضعف تیم ملی فوتسال زبان ماست. که بازیکنان تجربه کمی از شرکت در مسابقات بین المللی دارند یا اصلاً تجربه ندارند. متاسفانه تزریق بازیکن به تیم ملی در هشت سال گذشته انجام نشده است و انجام آن کار بسیار سختی است.

وی افزود: اکنون در این مسابقات چند بازیکن در بین بهترین ها حضور دارند اما تجربه کمی برای حضور در مسابقات بین المللی دارند اما با توجه به اینکه وحید شمسایی شخصیت خاصی دارد و همیشه برای اولین چیزها می جنگد، شما قادر به کاشت هستید. . این موضوع بازیکنان و شروعی دارد که در این مسابقات خوب عمل می کنند. اما نگه داشتن بازیکنان در این سطح بالا بسیار دشوار است و در هر زمانی بازیکنان می توانند فراز و نشیب هایی داشته باشند. امیدوارم این بازیکنان بعد از این مسابقات همچنان از نظر روحی و فنی در شرایط خوبی باشند. تیم ملی تاکنون نتایج بسیار خوبی کسب کرده و عملکرد بازیکنان در مسابقات به تدریج بهتر شده است. در بازی با ویتنام با وجود حساسیت های این دیدار، بازیکنان عملکرد خوبی داشتند.

فوتسالیست سرشناس کشورمان درباره ضعف و قوت تیم ملی فوتبال گفت: به نظر من نقطه قوت تیم ما در این رقابت ها این است که بازیکنان با تمام توان به میدان می آیند، آن که به میدان می آید. مهم نیست چند دقیقه وقت بگذارند یا اصلاً خوشحال است؟ بازیکنان از همه فرصت هایی که به دست می آورند استفاده می کنند و با تمام وجود به میدان می روند، در واقع کادر فنی خودباوری و اعتماد به نفس را به خوبی به بازیکنان القا کرده است.

بی غم گفت: اما گاهی اوقات وضعیت تیم کمی بد است و این به دلیل کم تجربه بودن آنهاست. این بازیکنان تجربه حضور در مسابقات بین المللی را ندارند و تنها بازی تدارکاتی آنها مسابقاتی است که در تایلند برگزار می شود. با توجه به این شرایط کادر فنی ما باید خیلی هوشمندانه کار کند تا نبض بازی های ما زیاد بالا و پایین نرود. امیدوارم کادر فنی بتواند بازیکنان را در همین سطح نگه دارد و عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

وی با اشاره به بحث جوانان در تیم فوتسال کشورمان گفت: هیچ مربی نمی تواند 10 تا 15 بازیکن جوان را به یکباره به میدان بفرستد تا از بازی های اول بیرون بیایند. به نظر من این کار عقلانی نیست و هیچ مربی چنین ریسکی نمی کند. حالا در این مسابقات قهرمانی آسیا کادر فنی توانسته چهار بازیکن جوان که تجربه بین المللی ندارند به میدان برود و خوب بازی می کنند. من معتقدم این همان معنای تغییر نسل است. اینطور نیست که 10 تا 15 بازیکن جوان به یکباره به میدان فرستاده شوند و بازیکنان باتجربه را رها کنند.

بی غم تاکید کرد: حداقل چهار بازیکن زیر 25 سال را برای کسب تجربه در این دوره از مسابقات اعزام می کنیم به همین دلیل تغییر نسل داده ایم. اگر بازیکنان مسن در تیم حضور داشته باشند به سلیقه مربی بستگی دارد و در اردوها مورد تایید کادر فنی قرار می گیرند. به نظر من تغییر بینش عقلانی ستودنی است. البته درست است که بعضی ها می گویند میانگین سنی تیم ما بالاست، اما نمی توانیم یکدفعه میانگین سنی را به زیر 21 یا 22 برسانیم، تیم می تواند در این شرایط باشد و این برای ایرانی ها خوب نیست. به هر حال فوتسال ایران در آسیا باید گفت

وی در خصوص مبارزه ایران با تیم تایلند خاطرنشان کرد: تیم تایلند از نظر فکری خوب کار می کند، اما این تیم دو نقطه ضعف عمده دارد، یکی اینکه تایلندی ها نسل خود را تغییر نمی دهند و میانگین سنی تیمشان بسیار بالا است و آنها ضعف دیگر این است که آنها پیر هستند.

بی غم خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازیکنان زیادی در تیم ملی فوتسال ایران داریم که از نظر تکنیکی بسیار خوب هستند و فکر می کنم با توجه به این موضوع تیم ملی فوتسال ما بتواند تایلند را بگیرد. بنابراین، کار بسیار سختی است، چون تیم ملی 8 گل به ویتنام زد، همه فکر می کنند که کار تمام شده است و باید قهرمان شویم، اما حقیقت این است که بازیکنان ما چون در تجربه جهانی این کار را نکردند، می توانند در روند بازی ها فراز و نشیب هایی دارند. امیدوارم اگر در مقطعی تیم ملی مقابل تایلند شکست بخورد، این اتفاق زمانی بیفتد که در نقاطی مقابل تیم حریف قرار بگیریم تا این موضوع مشکل ساز نشود. البته تیم ملی فوتبال یک بازیکن بزرگ در کنار خود دارد و سه فوتبالیست باتجربه مانند حسین طیبی، مسلم اولاد قباد، سعید عباسی نیز در تیم فوتبال داریم که این سه فوتبالیست فصل هستند و به دلیل حضور در آن. اسپانیا از نظر روحی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و می توانند به تیم ملی کمک کنند در نهایت امیدوارم بهترین نتیجه را برای ملی پوشان فوتسال کسب کنیم.

انتهای پیام /4057/

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل