رسانه سلامت و دانش

هرکسی نمی‌تواند این گجت اپل را بخرد!

تینا مزدکی_ درست هنگام عرضه اپل ویژن مشخص شد که حتی نحوه خرید این محصول هم بسیار متفاوت از سایر محصولات اپل است. در واقع خرید اپل ویژن فرآیندی بسیار پیچیده‌تری دارد و می‌توان گفت برنامه‌ریزی‌شده‌ترین فرآیند فروشی است که شرکت اپل در تمام عمر خود تجربه کرده است. افرادی که قصد خرید دستگاه را دارند ابتدا باید صورت خود را اسکن کنند که این کار را می‌توانند در فروشگاه یا به صورت آنلاین انجام دهند.

رونمایی از این محصول با تمام تجملات ممکن برگذار شد و ظاهرا تمام مدیران و اشخاص مهم این شرکت در این مراسم شرکت داشتند؛ تمام خریداران به نوبت بررسی شدند و در بخشی از آن‌ها خواسته شد که بین این دو حالت خرید خود را انجام دهد، اول آنکه فوراً اپل ویژن را خریداری کنند و یا اینکه در یک دمو 20 دقیقه ای شرکت کنند تا نحوه عملکرد ویژن پرو را یاد بگیرند و آن را تست کنند.

هرکسی نمی‌تواند این گجت اپل را بخرد!

اولین خریداران اپل ویژن از ارتباط بی‌عیب و نقص ویژن پرو با سایر محصولات اپل رضایت کامل داشتند؛ همچنین ردیابی دست و چشم اپل ویژن توجه کاربران را به خود جلب کرد. توانایی کنترل آیتم‌های مجازی در یک مکان ظاهرا ملموس در محیط خود انقلابی است و تمایز بین دنیای واقعی و دیجیتال را به نوعی محو می‌کند. در واقع طراحی ویژن پرو به نوعی است که به جرعت باید گفت امکانات آن بی‌پایان هستند.

با این حال نمی‌توان قیمت زیاد این دستگاه را در نظر نگرفت. قیمت بالا مانعی مهم است که باعث می‌شود بسیاری از خریداران و حتی کاربران حرفه‌ای اپل از خرید ویژن پرو منصرف شوند.

کسانی که تحربه استفاده از اپل ویژن را داشته‌اند بر این باورند که فضاسازی این محصول بی‌عیب است و به راحتی میتواند واقعیت را در دنیای مجازی بگنجاند اما وزن سنگین آن و همچنین قیمت بالا از شاخصه‌هایی بودند که کاربران انتظار دارند کاهش پیدا کنند.

اپل ویژن پرو بدون شک یک شاهکار مهندسی چشمگیر است که مرزهای واقعیت افزوده را جابجا می کند. با این حال برای اینکه بگوییم اپل ویژن به نوعی یک انقلاب است، هنوز زود است. تأثیر واقعی آن به غلبه بر محدودیت‌ها و پیمایش در چشم‌انداز فناوری همیشه در حال تحول، بستگی دارد.

با اینکه اپل ویژن یک انقلاب نیست، اما گامی مهم به سوی آینده‌ای است که در آن خطوط بین زندگی واقعی و دیجیتالی به طور یکپارچه محو می‌شود. این نگاهی اجمالی به دنیایی از احتمالات است، احتمالات جهانی که ما همچنان با علاقه، خوش‌بینی محتاطانه و شاید رگه‌ای از بدبینی به تماشای آن ادامه خواهیم داد. به یاد داشته باشید که اولین آیفون هم فورا معروف نشد، اما راه را برای انقلاب در دنیای فناوری هموار کرد.

منبع: buzzedison

227323

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.