نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت و اصول مهم آن

از جمله تاثیر گذار ترین و مهمترین ابزاری که در حوزه بازاریابی برای افزایش و جذب مشتری بیشتر می تواند به افراد کمک کند، کارت ویزیت است، معمولاً افراد در تعامل با مشتریان می توانند هویت بیزینس خود را از طریق این کارت معرفی کنند، اصولا صاحبان بیزینس بعد از راه اندازی شغل خود به دنبال معرفی آن به افراد دیگر، در صدد تهیه یک کارت ویزیت مناسب و معقول هستند، گرچه این روزها تکنولوژی پیشرفت های زیادی کرده و بیشتر کسب و کارها در فضای مجازی به شکل دیجیتال معرفی می شوند، ولی چاپ کارت ویزیت همچنان یکی از بهینه ترین و مطلوب ترین روش هایی است که می‌ تواند کاربران و مشتریان را به کسب و کار شما متصل کند، معمولا در اختیار داشتن کارت ویزیت تاثیر گذار و مناسب، می تواند شما را در مواجهه با مشتری و افراد مختلف دارای یک فرصت مناسب برای بازاریابی کند.

امروزه کارت ویزیت می تواند به شکل یک اطلاع رسانی آرشیوی در بازاریابی کمک ‌کننده باشد، به این معنی که کارت ویزیت یک ابزار برای تبلیغ یا خدمات شما نمی باشد بلکه وسیله ای است که مخاطبان می ‌توانند به شکل بسیار ساده و راحت به اطلاعات تماس و هویت بیزینس فرد دسترسی داشته باشند، نکات زیر در طراحی کارت ویزیت بسیار کمک کننده است.

  • توجه به رنگ و سایز کارت ویزیت

معمولاً سایز مطلوب و استانداردی که برای کارت ویزیت در نظر گرفته می شود از ۵/۹ در ۵/۵ یا ۵/۴ در ۵/۸ سانتیمتر می باشد که در صورت سفارش سایز بزرگتر باید با چاپخانه مورد نظر هماهنگ باشید، ولی اگر طراحی کارت ویزیت را به کمک فتوشاپ انجام می دهید سایز مناسب برای طراحی آن ۱۰۳۹ در ۶۹۷ پیکسل است، اصولاً سایزهایی که استاندارد هستند کیفیت بالایی در نتیجه نهایی دارند و در فایل های چاپی معمولاً برای به دست آوردن  کیفیت مطلوب چاپ در رزولوشن از ۳۰۰ dpi استفاده می شود، همچنین در مرحله طراحی فایل کارت ویزیت باید  از cmyk استفاده کرد, زیرا رنگ سفید مورد استفاده در طراحی کارت نشأت گرفته از سفیدی کاغذ است.

  • نگارش تیتر اصلی با شکلی درشت و خوانا

اصولاً کارت ویزیت به منزله معرفی شرکت و نوع کسب و کار و بیزینس افراد می باشد و به این منظور باید در طراحی کارت اسم شرکت و حوزه فعالیت فرد به شکل درشت و خوانا تر از بقیه مطالب برای جلب توجه بیننده درج شود.

  • تعیین محل برش

در طراحی کارت ویزیت توجه به برش کارت می تواند در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار باشد و باید در نظر داشته باشید که این کارت به منظور چاپ شدن قرار است طراحی شود و به این منظور باید از هر طرف حدود ۳ میلی متر مثل رنگ زمینه خالی گذاشته شود، این کار می ‌تواند با استفاده از رولر های فتوشاپ انجام شود و باعث می ‌شود که طرح شما هنگام برش توسط دستگاه چاپ کمترین خطا را داشته باشد و دچار آسیب یا کج بودن برش نشود.

  • نوشتن مهم ترین اطلاعات در کارت ویزیت

همانطور که عنوان شد کارت ویزیت به منزله شناسنامه بیزینس افراد می تواند شناخته شود به همین منظور درج تمامی اطلاعات در طراحی کارت ویزیت از جمله ضروری ترین مراحل است که باید در طراحی آن به موارد زیر دقت کرد:

۱-نام شرکت

با مندرج کردن نام شرکت، شما هویت شرکت و محل بیزینس خود را به مخاطب معرفی می کنید.

۲-زمینه کاری

معرفی اطلاعاتی دقیق از حوزه کاری و محصولات یا خدماتی که در بیزینس خود ارائه می دهید با جملات کوتاه می تواند کارت ویزیت شما را از دیگر رقبا متمایز کند.

 ۳-اطلاعات تماس

اطلاعات تماسی که در کارت درج می شود، می تواند دسترسی مشتری را به شما بسیار آسان تر کند، این اطلاعات شامل: آدرس سایت و شبکه های اجتماعی، شماره تماس، آدرس شرکت و ایمیل و همچنین کد QR می باشد, در هنگام درج مشخصات کلی باید به این نکته توجه کنید که کارت ویزیت متمایز از تراکت تبلیغاتی و بروشور می باشد, پس باید در کوتاه ترین جمله ها و تاثیرگذار ترین کلمات به شکل خوانا اطلاعات را ثبت کرد.

  • خوانا بودن متن کارت ویزیت

یکی از پارامتر هایی که باید در طراحی و چاپ کارت ویزیت  رعایت کرد، خوانا بودن نوشته ها و اطلاعات درج شده می باشد معمولاً به دلیل رعایت نشدن رنگ زمینه و نداشتن هارمونی با رنگ نوشته ها و همچنین کوچک بودن سایز کلمات، اطلاعات مهم برای خواندن توسط مشتری کمی سخت می شود که به این منظور هم باید به رنگ زمینه کارت و هم سایز کلمات و خوانا بودن آنها دقت کرد، و در طراحی کارت باید اسم شرکت و شماره های تماس نسبت به دیگر اطلاعات با سایز بزرگتری قرار داده شود تا در نگاه اول نظر کاربر و مشتری را جلب کند.

  • انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

در طراحی کارت ویزیت باید از تصاویری استفاده کنید که  هماهنگی و همخوانی مناسبی با حوزه کاری شرکت و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید داشته باشد و از تصاویر غیر مرتبط در فضای کارت دوری کنید که به جز اشغال کارت، هیچ گونه تاثیری در کیفیت و جذابیت کارت و افزایش فرصت بازاریابی شما نخواهد داشت.

  • گذاشتن لوگو در کارت ویزیت

داشتن لوگو برای هر شرکت و بیزینس باعث معروفیت و شناخته شدن بیشتر آن می ‌شود، شما در طراحی کارت باید لوگوی شرکت را درج کنید، این کار باعث می ‌شود که مشتری و کاربر با دیدن لوگوی شما در هر مکان دیگری به یاد بیزینس شما بیفتد.

  • رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

استفاده از رنگ بندی مناسب در طراحی و درج اطلاعات و متن بر روی کارت باعث می شود که چشم بیننده در سریعترین زمان بخش های مهم و غیر مهم را از همدیگر تفکیک کرده و همچنین هارمونی رنگ ها با یکدیگر جذابیت و زیبایی بصری کارت را افزایش می دهد.

  • استفاده از پوشش های خاص در طراحی کارت ویزیت

استفاده از پوشش های ویژه (coating )می تواند میزان تاثیر پذیری کارت شما را افزایش دهد پوشش های ویژه می ‌تواند شامل: جوهرهای متالیک، طلاکوبی کارت،spot-uv  باشد، اگرچه این پوشش ها می تواند هزینه های زیادی در چاپ  به همراه داشته باشد ولی می تواند کیفیت، تاثیرگذاری و چشمگیری کارت ویزیت شما را بسیار افزایش دهد و شما می توانید  طرح مورد نظر خود را توسط  دستگاه چاپگر به بهترین شکل داشته باشید.

  • پرهیز از اشکالات رایج در طراحی کارت ویزیت

اشکالات رایج در طراحی کارت ویزیت باعث می شود که نتیجه نهایی کیفیت لازم را نداشته باشد به همین منظور باید از مقدار اضافه رنگ bleed  در چاپ کارت اطمینان حاصل کنید که مقدار آن در حدود ۳ الی ۵ میلی متر باید باشد، مسئله دیگر این است که از طراحی یک مرز مستقیم در پیرامون کارت بپرهیزید زیرا اگر در هنگام برش توسط دستگاه، عملیات برش دقیق انجام نشود، کارت کج یا نامتناسب دیده می شود.

  • اصلاح و متناسب سازی

چنانچه تمام مراحل بالا را به درستی طی کردید مرحله پایانی اصلاح و متناسب سازی در طراحی کارت ویزیت بسیار تاثیرگذار است، زیرا تصحیح نکردن طراحی باعث می شود که در صورت وجود یک اشتباه کوچک همه هزینه صرف شده و هم زمان مصرف شده برای طراحی و چاپ کارت بی فایده باشد، پس قبل از چاپ حتماً از تصحیح طراحی، تایپوگرافی و قالب بندی و آثار هنری کارت غافل نشوید تا کارت چاپ شده از نظر کیفیت و متن مناسب و مطلوب باشد.

چاپ کارت ویزیت در همچاپ

اگر به دنبال طراحی و چاپ یک کارت ویزیت بسیار خاص و متمایز برای معرفی بیزینس و نوع خدمات خود هستید ما میتوانیم به شما مجتمع چاپ و بسته بندی همچاپ را معرفی کنیم، مرکز چاپ همچاپ با سابقه چندین ساله در حوزه نشر و چاپ دیجیتال با کارگروهی متشکل از مهندسین کامپیوتر، طراحان گرافیک و پرسنل بسیار متخصص و با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات و دستگاه های چاپگر دیجیتال و در اختیار داشتن طیف وسیعی از انواع کاغذ ها می تواند شما را در داشتن یک کارت ویزیت بسیار لوکس یا فانتزی با پوشش های با کیفیت یاری کند.