نقش حوزه های علمیه اهل سنت در توسعه فرهنگ وحدت

سلام دکتر/ گلستان دستیار اقوام و مذاهب استاندار گلستان در سفر دو روزه خود به شرق منطقه گلستان با مدیران و طلاب مدارس علمیه اهل سنت گلستان دیدار و بر نقش این مدارس در ترویج فرهنگ وحدت تاکید کرد.

نقش حوزه های علمیه اهل سنت در توسعه فرهنگ وحدت

با ورود دکتر علی محمد زنگنه به عنوان هیئت حاکمه منطقه گلستان، علیرغم همه نگاه های سیاسی و حزبی و مخالفت ها و تمجیدها، اتفاق مثبتی برای اولین بار در منطقه گلستان رقم خورد. فرآیند پستی در روستا

آنچه در حکم دستیار استاندار گلستان در حوزه اقوام و مذاهب آمده است، علاوه بر رصد قدرت گروه های عشایری با قدرت مذاهب، انتصاب رئیس دانشکده معارف اسلامی گلستان است. در این شرایط فقط یک سرپرست بزرگ یا متدین فردی را انتخاب می کند که رشته تحصیلی و تجربه عملی او در این زمینه مشخص باشد تا پس از چند سال نتیجه این کار به صورت ملموس قابل مشاهده باشد.

حضور چشمگیر معاون استاندار گلستان در شرق منطقه در ماه های اخیر با فرهنگ، خاستگاه و دوری از سطح سروصدا از ابتدا نشان می دهد که بر خلاف آنچه برخی سعی در تعریف اقوام و مذاهب به عنوان تهدید در منطقه دارند، رقابتی فرهنگی فرصت ها و یکی از بهترین مکان ها برای توسعه در منطقه گلستان است.

از این رو روز گذشته دکتر حسن بیارجمندی با حضور در شهرستان های کلاله و مراوه تپه ضمن دیدار با فرمانداران و مسئولین ارشد این دو شهرستان، در مدارس علمیه اهل سنت، این جوامع و با طلاب و دانش آموختگان، در ادامه ماموریت و مأموریت خود ادامه داد. مدیر حوزه زیر جلسه و گفتگو می کند.

ربانی چنارلی، کمک به قومیت و مذهب استاندار گلستان در بین طلاب علوم دینی، با اشاره به اینکه بی شک این سمینار طلایه دار خوش بینی مردم است، می افزاید: می گوییم در این راستا علما و روحانیون، معتمدین نقش دارند. و بزرگان برجسته و غیر قابل انکار هستند.

دکتر حسن بیارجمندی با بیان اینکه اتحاد و همبستگی سال هاست به برکت لطف و درک مردم و علمای شیعه و سنی در منطقه گلستان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: گلستان باید با دنیا ارتباط برقرار کند زیرا می دانید وجود دارد. هیچ پیروزی بر تفرقه برای حمله به اسلام و نظام اسلامی نیست.

به گزارش سلام دکتر، دکتر حسن بیارجمندی با دکتر فرهاد شیبک فرماندار کلاله، جمعی از سران شهرستان کلاله، مهندس لقمان قربانی فرماندار مراوه تپه و مدیران و دانش آموزان مدارس اهل سنت دیدار و از بسیاری از پروژه های ویژه در مناطق متروکه بازدید کرد. مناطق. شهرستان مراوه تپه. دوباره بازدید کنید

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل