نقش تسکینی و درمانی ادبیات در کرونا

نقش تسکینی و درمانی ادبیات در کرونا

معاون امور فرهنگی انستیتوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین قسمت “ادبیات وبینار در عصر کرونا” گفت: شعرها و داستان ها برای کسانی که با این بیماری ها روبرو هستند اثر شاد و شفابخش دارد.

به گزارش سلام دکتر ، خطاب به روابط عمومی کتاب و ادبیات ایران ، در آخرین قسمت “بین المللی ادبیات وبینار در عصر کرونا” که عصر امروز (یکشنبه ، 20 ژوئیه 1400) برگزار شد ، محسن جوادی گفت : كتابهای فارسی مضامین و مفاهیمی با نشاط و پر از اندوه دارند. این ایده ها بازتابی از تجربیات زندگی مردم است. همچنین تجربیات غم و لذت را از زبان شعر و در قالب داستان در بسیاری از دروس برای خواننده بازگو می کند. اساساً می تواند برای کسانی که بعد از وقوع این تجربیات شعر و داستان می خوانند ، آموزشی و احساسی باشد و باعث ایجاد هیجان و اشتیاق در آنها شود. این برای قربانیان مهم و مفید است.

معاون امور فرهنگی م Instituteسسه فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه شعر و داستان برای افرادی که با این بیماری ها روبرو هستند اثر آزادسازی و شفابخشی دارد ، اظهار داشت: شعر و داستان می تواند توجه دیگران را به مجروحان جلب کند. این واقعه چیز ارزشمندی است که شعر و تاریخ می تواند به ارمغان بیاورد. در طی شیادی رسوایی کرونا ، شاعران و نویسندگان سعی کردند امید به زندگی ، قدرت و عشق به زندگی را در زیبایی و شیوه های هنری شعر و تاریخ در مردم زنده نگه دارند و از سنگینی فاجعه برای آنها جلوگیری کنند. در عوض ، آنها به دنبال جبران این مشکل با احساس ترحم و اندوه هستند.

وی افزود: در روزهای کرونا ، یافتن راحتی و خوشبختی با افراد دردمند امکان پذیر نبود ، اما شعر و تاریخ توانست تا حدی بر این کسری غلبه کند. این وظیفه من است که از همه موسیقی دانان و نویسندگان کشورهای مختلف از جمله ایران و کشورهای همسایه تقدیر و تشکر کنم که توانستند این نقش را در ایران بازی کنند و روح و قدرت را حفظ کنند.

در پایان محسن جوادی از برگزار کنندگان این برنامه تشکر کرد.

“بین المللی کتاب عصر تاج” با حضور 15 دانشمند از پنج کشور هند ، افغانستان ، ایران ، پاکستان و عراق در روزهای شنبه و یکشنبه (19 و 20 ژوئیه 1400) توسط دانشکده بینش و ادبیات برگزار شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل