رنگ ها … اگر رنگ ها نباشد با دنیای سرد و معنوی روبرو می شویم و معنای زندگی متفاوت می شود. طبیعت دیگر سبز نیست. گلها بی رنگ هستند. آسمان سفید بود و همه چیز در شروعی طاقت فرسا و ناراحت کننده خلاصه می شد.

به عنوان بیننده سلام دکتر، رنگ ها از طبیعت می آیند. طبیعت روند نوشتن را دنبال نمی کند، بلکه تمام برش های رنگ و خورشید را دنبال می کند. به نظر می رسد شاهد تغییر رنگ هستیم.
بنابراین همین توهم و البته تنوع رنگ ها را می توان در نمایشگاه اخیر نگار رستاخیز با عنوان «سواری بر رنگین کمان» که تا حدودی یادآور طبیعت است، مشاهده کرد.
این آثار هنرمندان در نگاه اول با هرج و مرجی مواجه می شوند که از ترکیب رنگ ها ناشی می شود. شاید وقتی برای اولین بار شروع به بازدید از آثار عید پاک می کنیم، تنها با تصاویری از رنگ ها مواجه شویم که فقط برای یک هدف خاص روی بوم اسپری شده اند.
در ادامه با توجه به آثار، ماجرا کمی متفاوت می شود؛ رنگهایی که قبلاً در هرج و مرج کامل نشان داده شدهاند، مانند رنگهایی هستند که بارها در طبیعت یافت میشوند، گویی این عمدا توسط یک هنرمند ساخته شده است و جایی است که باید مخاطب خود را در آن راهنمایی کنید. عمل کنند.
نگار قیامت می گوید در این فعالیت ها تمام تلاشش این است که به نابرابری در دل طبیعت و جهانی که ما هم بخشی از آن هستیم نزدیک شود.
در طبیعت و دنیایی که امروز به ما اجازه می دهد، همیشه چیزهای زیادی اتفاق می افتد. از یک سطل آب گرفته تا لکه های روی زمین. در واقع به گفته خود رستاخیز، روند این گونه پدیده های طبیعی همواره مورد توجه بوده و حتی در آثار خلاقانه نیز سعی شده تا در چالشی بزرگ بر آشفتگی همان آفرینش غلبه کند به گونه ای که مصنوعی نباشد. و با استفاده از رنگ ها به یک وحدت می رسد.
این بازیگر که می خواهد روش ثابت و مشخصی برای کار داشته باشد، بیشتر در جهت این است که به او بگوید چگونه باید ادامه دهد. در واقع، قیامت از این نظم متلاطم ناشی شده است که ممکن است بخواهید برای ایجاد آن بر آن غلبه کنید. بی نظمی طبیعت بهترین نمونه را به ما نشان می دهد.
با این حال وقتی مصمم به انجام یک گناه خلقت شد، اصرار داشت که در برنامه شرکت نکند، اما همچنان احساس می کرد که هنوز نشانه هایی از برنامه ریزی در کارش وجود دارد.
این البته شاید به این دلیل است که طبیعت مانند رعایت نکردن قوانین و مقررات خاصی است، اما در نهایت با وجود هرج و مرج و آشفتگی که در جریان است، همیشه روندی وجود دارد. .
من دوباره این نظم را می بینم، و شاید اگر دوباره به این راه ادامه دهم، آشفته تر می شوم. البته، هرج و مرج به معنای کشتن هر چیزی نیست که می خواهیم. زیرا نتیجه ممکن است بسیار بد باشد. بنابراین باید به نحوی آن هرج و مرج را کنترل کنیم. البته ممکن است این گفته من متناقض باشد، اما در درون من تناقض وجود دارد.»
رعایت این تعابیر ما را به ضرورت نگاه و تأمل هر چه بیشتر در آثار معاد می رساند. در واقع، هرگاه به آثار او نگاه می کنیم، می توانیم معنای دیگری داشته باشیم; همانطور که تماشای این آثار هر بار معنای متفاوتی برای شما دارد. رستاخیز گاهی بدون هیچ پیشبینی قبلی، یک تکلیف ایجاد میکند یا بلافاصله چیزی به آن اضافه میکند. شاید بعداً تمام جزئیات را به خاطر نیاورید و همه چیز مربوط به زمان خلقت باشد.
او گفت: “گاهی اوقات حتی در لحظه ای که فکر می کنم پروژه در نهایت به پایان رسید.” چون در آن زمان هیچ فکری باقی نمانده بود و سردرگمی زیادی وجود داشت. حالا شما فقط می خواهید لکه ها آسیب ببینند، اما آن لکه ها آنقدر طبیعی و مبهم هستند که به نظر می رسد تمام قاب ها را از بین می برد. این کار دشواری است و تنها با نزدیک شدن به ضمیر ناخودآگاه قابل انجام است.»
نمایشگاه «سواری بر رنگین کمان» مجموعه ای از نقاشی های انتزاعی روز قیامت است که تا 21 تیرماه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 12 تا 20 در گالری «اعتماد» قابل بازدید است.
هر آنچه در این گزارش آمده بود مورد تایید این هنرمند قرار گرفت و عکس هایی از وی در اختیار سلام دکتر قرار گرفت.
در ابتدای نگار قیامت، مکاشفات زیر قابل مشاهده است:
1401 سوار بر رنگین کمان – گالری اعتماد – تهران
نا اونا – گالری جرجانی – تهران – ایران
1395 خارجی ها – گالری جرجانی – تهران – ایران
و رسوایی – گالری جرجانی – تهران – ایران
برخی از عوارض جانبی
نمایشگاه گروهی گالری اعتماد با همکاری فضای هنری هشت چشمه – کاشان – ایران
فراتر از نمایش، نگهبانان: شهرام منتخب – آسیه سلیمیان – گالری کاترینا ماریا راب – برلین – آلمان
انتهای پیام/