رسانه عمومی

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج

باغ‌های سرسبز، باغ‌های سبزی، نور خورشید که از میان شاخه‌های درخت می‌گذرد، پارچه‌ای قرمز رنگ که برای پیک نیک روی چمن‌ها پهن می‌شود، میوه‌ها، سبزیجات و صدای پرندگان همه عناصر یک روز تابستانی هستند. عالی. بسیاری از هنرمندان نیز از این فضای دلپذیر برای خلق نقاشی الهام گرفته اند.

به گزارش سلام دکتر، در یکی از آن تابستان های زیبا که روزها با آرامش و صبح زود آغاز می شود، خانواده «سارجنت» برای استفاده از این فرصت آپارتمانی در جنوب فرانسه اجاره کردند. در آن روزها هنرمند آمریکایی جان سینگر سارجنت (1856-1925) خواهرش ویولت را نقاشی کرد. او تصویری ساخت که خواهرش را در حال چیدن میوه و خواندن سر میز صبحانه نشان می دهد.

نقاشی برای یک روز گرم تابستان

“میز صبحانه”

«سارجنت» با الهام از هنرمندان امپرسیونیست فرانسوی، بازی نور و سایه را در آثار خود به نمایش می گذارد. در نتیجه ضربات شل قلم مو، سبک او یادآور نقاشی های «دگا» و «مانه» است. تابلوی “میز صبحانه” که با ظروف نقره ای براق، سرامیک، کریستال و براق پر شده است، چشم ها را مجذوب خود می کند و تصویر یک آپارتمان واقعی فرانسوی را منعکس می کند.

نقاشی برای یک روز گرم تابستان

“رز”

“پدر سورن کرویر” (1851-1909) نقاش دانمارکی بود که در یک روز تابستانی در اسکاگن، روستایی در شمال دانمارک، خانه ای کوچک اجاره کرد. سرانجام او عکسی از همسرش ماری به همراه سگشان در باغی پر از بوته های گل سفید ساخت. مضمون و روش نشان دادن نور در تابلوی «رز» مشابه آثار هنرمندان فرانسوی مانند «کلود مونه» است.

نقاشی برای یک روز گرم تابستان

“پشت میز قهوه”

فرقی نمی کند در کلبه تابستانی باشیم یا قهوه خانه، نوشیدن یک فنجان قهوه آرامش بخش است. اگرچه تابلوی «پشت میز قهوه» اثر ادوارد مونک (۱۹۴۴-۱۸۶۳) وضعیت روحی این هنرمند را نشان می‌دهد، اما جریان رنگ در این تصویر به‌عنوان ثبت سریع زمان و آرامش لحظه احساس می‌شود.

نقاشی برای یک روز گرم تابستان

“طبیعت بی جان با میوه”

تابستان فصل میوه های فراوان است. بسیاری از هنرمندان میوه های تابستانی را به عنوان موضوع نقاشی های طبیعت بی جان خود انتخاب کرده اند. “Emilie Perrier” (1849-1930)، هنرمند آلمانی، یکی از نقاشانی بود که در پرتره زندگی تخصص داشت. او با استفاده از رنگ‌های زنده و بازتاب نور، تابلوی «زندگی با میوه‌ها» را با چنان ظرافتی خلق کرده که مخاطب دوست دارد دستش را در تابلو بگذارد و یکی از میوه‌ها را بردارد.

نقاشی برای یک روز گرم تابستان

“روزی برای جشن گرفتن”

چرا یک روز تابستانی را با یک فنجان چای سپری نمی کنید؟ فانی بریت بازیگر سوئدی (1861-1940) در تابستان در نقاشی “یک روز برای جشن” به دیدار دخترانش می رود. او در این تصویر دختران کوچک خود را در کنار میز تمیزی که با برگ و گل تزئین شده و روی آن فنجان های چای و سینی های میوه قرار دارد به تصویر کشیده است.

نقاشی برای یک روز گرم تابستان

“تابستان در تپه ها”

پیاده روی در طبیعت گزینه خوبی برای گذراندن یک روز تابستانی است. تماشای تابلوی “تابستان در تپه ها” اثر ویلیام مریت چیس (1916-1849)، نقاش آمریکایی، انسان را به یاد زیبایی طبیعت می اندازد.

انتهای پیام