نرخ بهره بانکی در انگلیس منفی می‌شود؟

بانک انگلیس از بانک ها خواسته است تا برای مواجهه با نرخ سود منفی آماده باشند.

به گزارش سلام دکتر ، به نقل از CNBC ، معاون رئیس بانک انگلیس با بیان اینکه این کشور وضعیت متفاوتی با منطقه یورو دارد ، از احتمال کاهش مجدد نرخ بهره خبر داد و ما را به سطح بدتری رساند. پیش از این ، بانک انگلیس اعلام کرده بود که آماده شدن شبکه بانکی و رسیدن نرخ بهره به سطح نامطلوب شش ماه طول خواهد کشید.

با توجه به بار سنگین تاج دولت انگلیس ، این نرخ بهره می تواند کمک زیادی به دولت برای بازپرداخت بدهی های خود کند. این تورم همچنین با تورم 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی فاصله زیادی دارد و این می تواند به فشار بیشتر نرخ بهره کمک کند.

سام وودز – مدیر قانون بانکداری در انگلیس ، در حمایت از افزایش نرخ بهره به سطوح منفی ، گفت که زمان لازم برای انطباق بانک ها با شرایط باید برنامه ریزی شود.

نرخ بهره انگلیس در حال حاضر 0.1 است و در جلسه اخیر بانک مرکزی تصمیمی برای تغییر وجود ندارد. با این حال ، برخی از کارشناسان بر این باورند که عواقب گسترده نرخ های سود منفی ، حداقل تا آینده نزدیک ، بانک انگلیس را از این کار باز خواهد داشت. گورپرت گیل ، اقتصاددان ، مسئله ای در مدیریت گلدمن ساکس گفت: “بعید است که نرخ بهره حداقل در سال 2021 به سطوح منفی برسد و این مهم نباید انجام شود تا زمانی که شاهد نشانه های قوی بهبودی باشیم.

انگلیس مرکز اصلی درگیری تاج در اروپا است و بیش از 100000 شهروند انگلیس بر اثر Covid-19 جان خود را از دست داده اند. دولت واکسیناسیون 15 میلیون نفر را تا اواسط ماه جاری هدف گذاری کرده است که در صورت تأیید ، بسیاری از گروه های آسیب پذیر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل